venijn nav suikerfeest

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kan me wel voorstellen dat scholen, als er veel islamitische leerlingen zijn, ervoor kiezen om een vrije dag te geven, maar dat hoeft niet in de onderwijswet opgenomen hoor...Nederland is geen islamitsich land en ramadan vieren is dus iets persoonlijks. Ik zou het zelf echt aan de school overlaten hoe ze hiermee omgaan.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb al heel wat gekregen van diverse buren, haha, super lekker!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Jaaaa hier al weer te hard geroepen...net toen we uit school kwamen stonden er 2 buurvrouwen aan de deur.
    Schatten zijn het. Vorig jaar heeft de turkse gemeenschap in onze straat een gezamenlijke maaltijd georganiseerd tijdens de ramadan. We hebben toen s avonds laat met zn allen gegeten helemaal door hen verzorgd.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    is het mogelijk om je kind thuis te houden bij suikerfeest? dat wist ik niet. ik denk niet bij onze school.

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoon gaat trouwens gewoon naar school morgen op het suikerfeest. Hij vindt het leuk op school en ze hebben juffen-afscheid. Dus hij gaat gewoon. Ons suikerfeest begint pas als hij klaar is met school om 14.15 uur. En zo zijn er meer islamitische kindjes op onze school, sommigen trakteren zelfs morgen. Dus het is ook nog eens niet persé gezegd dat alle islamtische kinderen thuis blijven morgen.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik zie wel dat je heel zorgvuldig je woorden kiest om je punt te maken. Tegelijkertijd vind ik bovenstaand toch echt te generaliserend. Ik denk dat de opvoeding van de kinderen van de tweede generatie (die dus hier ook al geboren zijn) grotendeels helemaal niet zoveel afwijkt van de Nederlandse waarden en normen. De nieuwe generatie kent het land van oorsprong ook voornamelijk van vakanties. Als ik kijk in mijn familie en in de supergemixte klas van mijn zoon dan staan de waarden en normen echt niet ver van elkaar. En draait in de klas gewoon de Nederlandse juf zonder problemen de Nederlandse standaard (wat dat dan ook precies mag inhouden).

Het zoontje van mijn vriendin ging naar een 100% blanke privéschool. Binnen 3 maand was hij er alweer af, eraf gepest door andere kleuters. Nu op zijn gemixte wijkschool is er niks aan de hand. Ik wil alleen maar zeggen, een blanke klas geeft geen enkele garantie (genoeg blank uitschot) en een gemixte klas hoeft ook geen enkel probleem te geven.

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Wederom schofferend. Nergens voor nodig meid

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou niet weten wat er schofferend aan is ;)

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik vind het dubbel, want ik gun ieder zijn feestdag, maar school moet voor gelijkheid gaan, dus met kerst vrij, dan ook met suikerfeest!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom schofferend? Ze legt het netjes uit hoor...en ze heeft groot gelijk. Het is heel irritant om het over Nederlandse of buitenlandse kindjes te hebben, want het zijn allemaal Nederlandse kindjes.

11. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik snap uiteraard wat ze inhoudelijk bedoelt.
    Maar het is niet nodig om dingen te zeggen als
    Pas op je woorden
    Je snapt niet wat ik bedoel
    Zinloze reactievan je

Je kan gewoon je mening hier geven zonder onbeleefd te worden

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Oh nu snap ik het, je bedoelde onbeleefd. Dat is niet hetzelfde als schofferend, maar ok, ik snap je wel beter.

13. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Schofferen betekent iemand beledigen. Dat is wat ik bedoelde en vind ik dus onbeleefd;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

je snapt niet wat ik bedoel...is dat al schofferend? En ook de rest vind ik nog redelijk mild eigenlijk. Als je hier al aanstoot aan neemt.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mee eens.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je hebt er wettelijk recht op, dus ja ook op jouw school ;) in ieder geval één dag. Niet alleen voor islamitische feesten maar ook voor andere feestdagen waarop je officieel geen vrij hebt maar die je wel wil vieren.

Hier een isl. school dus gewoon vrij, zomervakantie is zelfs extra vroeg begonnen voor het Ramadanfeest :cool: . En eerlijk gezegd vind ik dat we met meer dan één miljoen moslims in Nederland best 1 christelijke feestdag die toch vrijwel door niemand wordt gevierd (tweede Pinksterdag ofzo) kunnen inruilen voor het Ramadanfeest.

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Als je eerste pinksterdag viert, vier je ook de 2e. Net als met kerst en pasen.
    Dus in die zin is dat grote onzin.
    Maak er dan een extra feestdag van, voor de moslims.

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dan verschillen wij erg van mening over wat onbeleefd is.

Op je woorden passen: volgende keer anders/correct formuleren. De reactie van amaranthas was niet vervelend bedoeld maar kan die islamitische kinderen (ouders) wel een rotgevoel geven.

Je snapt niet wat ik bedoel. Mag je dat niet zeggen :(

Zinloos: er is helemaal niks aan de de hand tussen mij en Amaranthas. Snap niet waarom jij er zo onbeleefd je mening over geeft. Dat vind ik zinloos, het draagt niks bij.

Mensen verschillen, reacties verschillen. Ik ben direct, jij blijkbaar niet. Die reacties zijn nergens voor nodig.

Over en uit, klaar.

19. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    #119 2mam2, 5 jul 2016
    Laatst bewerkt: 5 jul 2016
    Serieus, wat is er schofferend aan deze reactie van Carino?:$
    Ze verwoord het heel netjes en daarnaast heeft ze ook nog eens gelijk.
    Wat een gepiep.

Edit: ik zie nu pas dat er al door anderen op gereageerd was.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Ehhmm, ik denk dat bijv 2e pinksterdag door zo'n beetje alle christenen wordt gevierd.
    Wat mij betreft mogen de moslims gerust een vrije dag voor hun feestdagen maar ik ben geen voorstander van afschaffen van de al bestaande (christelijke) feestdagen.
    De laatste jaren hoor ik steeds vaker dat niet christenen doorwerken op christelijke feestdagen en daarvoor een andere dag gecompenseerd krijgen.
    Prima lijkt me. Van mij hoeft niet iedereen verplicht vrij te zijn.

Deel Deze Pagina