Groeien FV kids harder als BV kids?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Antares, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Groeien BV kids langzamer als FV kids?

1. Nee mijn kind groeit gewoon. (normale lijn curve)

2. Ja mijn kind groeit minder hard. (onder normale lijn curve)

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Er viel mij en vriend pas iets op.

Mijn 1e heeft maar 12 weken BV gehad en daarna de fles.
    Mijn 2de heeft al bijna 10 maand BV, en soms een flesje.

Haar 1e heeft 7 maanden BV gehad, en soms een flesje.
    Haar 2de heeft 8 weken BV gehad en daarna de fles.
    Haar 3de heeft 2 weken BV gehad en daarna de fles.
    Haar 4de wil ze hopelijk tot 12 weken voeden ivm werk, en daarna de fles of gemengd (hij is 1 week)

Maar...nu komt hij.

Mijn 1e (kort BV) is stevig,groot en lomp!
    Mijn 2de...is een kleine spillepoot!

Haar 1e (lang BV) is een kleine spillepoot!
    En de 2de en 3de..dat zijn stevige en grote lompe kinderen.....

:$ Klopt dit? Zien jullie ook verschil? Verschil is meestal wel pas na het jaar of iets ervoor te zien..voor het half jaar waren ze allemaal beetje gelijk!!

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.365
    16.758
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vlgns mij groeien BV kinderen juist sneller.De derde is nu 7 weken en krijgt volledige BV en is beduidend zwaarder dan haar oudere broer en zus rond die periode en die kregen FV.
    Rond de 3/4 mnd zouden ze wel minder snel moeten gaan groeien met BV.Is wel te hopen want anders heb ik straks met 6 mnd een kind van 10 kilo en dat hoeft nu ook weer niet haha.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik weet niet voor langer termijn, maar voor nu zie ik juist dat mijn zoon harder groeit hij weegt ruim 8,5 kilo en ik lees genoeg meiden waarvan hun kind onder de 8 kilo zit dus zie ik een hardere groei.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik bedoel ook na het half jaar....zoals je in mijn start bericht kunt lezen. Geldt alleen voor kids ouder als een jaar of er net tegen aan, zeker na het half jaar! :D

mijn bv kind groeide in het begin ook harder als zijn fv neefje!! ;)

5. Bri

Bri Niet meer actief

BV kinderen groeien in het begin sneller dan FV kinderen, en daarna langzamer.

Die van mij (6 mnd uitsluitend BV, daarna gecombineerd, bij 1 jaar gestopt) groeiden zo rond de CB-curve. Soms erboven, soms eronder. Ze zijn geen van beide een spillepoot, maar ook geen van beide lomp.

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier zit ze echt precies midden in de curven en krijgt bv. Maar nu zei mijn schoonmoeder laatst dat het haar opviel dat kinderen die kv krijgen vaak wat plofferiger zijn dan kinderen die bv krijgen. Geen idee of daar waarheid in zit! ;)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dat bedoel ik! MIjn zoon is wat magerder als anderen..maar hij is niet super mager! gewoon volgens de bv curve..net iets eronder...

Maar mijn dochter daarintegen....die kwam enorm aan toen ze fv ging eten...echt plof! en werd ook pafferiger...

Die kids van vriendin dus ook! de 1e moet ze broeken om zijn lijfje snoeren..die zakken van zijn niet aanwezige kont...en de andere nou dat zjn stevige bouwvakkers.....:)

8. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Mijn dochtertje gaat op alleen bv ook een stuk harder dan baby's van ongeveer dezelfde leeftijd die fv krijgen.

Nu met 5 maanden weegt ze 9 kg bij 69 cm! Ze zit op de +2,5 lijn van de CB-curve. Niet altijd leuk hoor, mensen denken dat ze al volgestopt wordt met vanalles en nog wat maar ze krijgt puur en alleen nog maar bv!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vaak groeien ze juist op BV harder..

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn kids groeiden extreem hard op de bv.

Zoon nr 1 bij de geboorte met 36 weken geboren: 10 pond en 56 cm met 6 maanden op volledig bv : 86 cm en 12 kilo.

Zoon nr 2 bij geboorte met 37 weken: 8 pond en 53 cm met 6 maanden volledige bv: 78 cm en 12 kilo.

Dochter bij geboorte bij 37,2 weken: 3900 gram en +- 51,5 cm met 4 maanden bv:70 cm en 8240 gram.

Zoon nr 2 heeft 20 maanden bv gekregen en is altijd erg flink geweest,nu is hij normaal gewicht maar nopg steeds erg lang net als de andere 2 :)

Hier klopt het dus dat ze echt als kool groeien op mijn eigen slagroom :D
    en ik ben daar trots op :)

11. adi

adi Niet meer actief

Deze vergelijking is helemaal niet te maken.

Groei van 1 kind heeft vrijwel niks te maken met de groei van een ander kind, ook al hebben ze dezelfde ouders, omdat veel meer dingen bepalend zijn voor de groei dan alleen de voeding.
    (en de voornaamste zijn de genen)

Eigenlijk kun je deze vraag alleen beantwoorden door 1 het zelfde kind eerst BV te voeden, en dan opnieuw geboren te laten worden (met dezelfde gewicht, genen en gezondheid!) en dan FV te voeden.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier is dochter op bv zeer te vergelijken met de groei van haar vader, hij kreeg fv. En zelf kreeg ik ook fv en woog ik 2kg minder toen ik net zo oud was als mijn dochter :D Ik denk dat voeding zeker een rol speelt, maar genen net zo goed.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier beide kindjes borstvoeding. Beide groeiden ze de eerste maanden hard. Oudste ging met 7 maanden afbuigen en woog pas met 1,5 10 kg. Ze was een spillenpootje, inmiddels gemiddeld denk ik. 13 kg bij 92 cm.

Jongste groeide de eerste 6 weken zelfs 2 kg, vermoedt dat zij over een paar maanden ook wel minder hard gaat groeien. Ze loopt nog net iets voor op onze oudste maar de verhoudingen gaan aardig gelijk op.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hhaha das een goeie! Wou ook geen studie ervan maken hoor...vroeg het me gewoon af...omdat het zo opvallend was bij mijn kids en die van mijn vriendin ook.... (de kids die het langst bv hebben gehad zijn het smalst, en die snel over zijn gegaan op fv zijn grote stevige kids :cool: )

15. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    oudste 6 weken bv daarna fles. Jongste krijgt nog steeds bv. Qua groei gaan ze redelijk gelijk op. Jongste is wat lichter en kleiner maar heeft billen en die heeft de oudste niet ;)

16. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Eerste maanden op bv harder, na ongeveer 4 maanden vlakte de lijn af en kwamen beide dochters uit op de middellijn.
    Dit schijnt ook normaal te zijn voor kinderen die borstvoeding krijgen.

17. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn oudste heeft maar twee weken bv gehad en was in verhouding met vier maanden slanker (zelfde gewicht ongeveer maar langer). De jongste krijgt nu nog steeds borstvoeding en is in verhouding veel steviger. Hij is met gewicht en lengte gemiddeld (en zijn broer zit/zat wat betreft lengte op de +2 lijn). Geen peil op te trekken dus...

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier slanke kindjes. Maar we zullen nooit weten wat ze op KV hadden gedaan ;)

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Vreemde groeicurve op bv. Prematuur dus onder de lijn (maar wel volgens eigen lijntje) tot ~12weken. Na liesbreukoperatie en goede refluxmedicijnen leek het of hij opnieuw begon met de lijn, opeens schoot hij omhoog in gewicht. Nu is de lijn wat afgevlakt (geen kilo per maand er meer bij:p), maar hij wel boven de gemiddelde lijn en dat een 6 weken te vroeg geboren jongetje! Dus bv is hier wel pokon!

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter heeft vanaf dag 1 FV gehad. Mijn zoontje heeft vanaf dag 1 BV gehad (7 maanden). Mijn dochter heeft qua lengte altijd op de middenlijn gezeten en qua gewicht op de +1 lijn. Mijn zoontje heeft qua lengte eerst op de -1 lijn gezeten en de laatste keer (met 14 maanden) bijna op de -2 lijn, qua gewicht zit hij nu op de -1 lijn. Maar ik denk niet dat je zo simpel kunt stellen dat dat door het verschil in voeding komt. Mijn kinderen zijn 2 totaal verschillende individuen. Mijn zoontje is precies een stuiterbal en kan geen minuut stilzitten, mijn dochter is rustiger. Dát zal ongetwijfeld ook een hele grote rol spelen.

Deel Deze Pagina