Mischien ben ik wel gek aan het worden maar ik twijfel nu wel Bij mij vk praktijk hebben ze mijn uitgerekende datum op 9 januari gezet al vroeg in de zwangerschap. de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 9 april 2013 40 weken erbij kom je op 13 januari Ik zou dan vandaag 37 weken en 1 dag zijn. Bij de meting van 12 weken zeiden ze dat ik verder was. Aan de hand van de meting. Bij 20 weken echo en de pretecho bleek dat mijn baby een gemiddeld kindje was. Ik ben lang 1,79 en mijn vriend 1.81 maar mijn familie zijn allemaal van die lantaarnpalen ( zoals we zelf zeggen) Neven en nichten van boven de 1.80 Ik vind het toch raar omdat overal staat dat je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en ik weet toch echt wel wanneer ik ongesteld werd. En altijd keurig om de 27 a 28 dagen Snapt iemand het nog
Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie omdat veel mensen hun eisprong biet precies weten. Gemiddeld is de eisprong 14 dagen voor het begin van de menstruatie, bij een cyclus van 28 dagen dus ook 14 dagen na het begin van de menstruatie. Er is een termijn (tussen 9 en 12 weken ofzo) dat ALLE kindjes hetzelfde groeien. Dan kunnen ze dus heel precies bepalen wanneer je uitgerekend bent. Bij latere echo's kan dat niet meer. Dus als ze bij de 20-weken echo zeggen dat het een groot/klein kindje is veranderd daar je uitgerekende datum niet meer mee. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is voor je. Je uitgerekende datum blijft dus 9 januari, kennelijk had je een vroege eisprong.
Mijn zwangerschap is tot 26 weken ideaal geweest en daarna ziekenhuis opnames en ik kan amper meer lopen buitenshuis. Maar mijn buik is ook maar kleine en ze willen als het te zwaar word gaan inleiden. Ik wil niet te vroeg bevallen. Baby liep eerst 5 dagen voor qua lengte en bij pret echo was hij gemiddeld maar wel met lange benen en vingertjes Ondanks alle problemen hebben ze bij de vk praktijk nooit meer gekeken hoe het was met de baby
Vanaf 37 weken is het een voldragen kindje, en daar zit je nu al op toch? Dus ik zou me niet teveel zorgen maken als je nu bevalt. En niet alle kindjes zijn hetzelfde, zoals niet alle mensen hetzelfde zij. De ene is groot, de ander klein. Veel sterkte met de laatste loodjes.