hartslag zien in oog

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NdNk, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Beetje gek om uit te leggen, maar ik zie dus mijn hartslag in mijn oog.
    Ik hoor het ook in mijn oor. Ik ben nog steeds een beetje verkouden.
    Daarnaast is mij beel 'vlekkerig, spikkelig en zie ik zwarte vlekken. Ik heb hier nu een 3 weken last van. Iemand bekend mee?

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog nooit van gehoord dat iemand zijn hartslag ziet in zijn oog.

Zie ook wel eens zwarte vlekken maar geen 3 weken lang.

Misschien toch eens een bezoekje brengen aan de huisarts?

3. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb wel dat mn hartslag zo sterk is dat hij veel duidelijker voelbaar is, en als ik in bed lig, op mn zij, dat ik m dan ook gewoon hoor

4. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

nee niet bekend mee.. Wellicht even een bezoekje aan de ha brengen. als je beeld elke keer zo is lijkt me dat iets om even aandacht aan te schenken.

5. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties. Morgen maar even kijken of er een bezoekje te plannen valt ;)
    Het is heel erg vervelend...bij het bukken wordt de druk op mijn hoofd ook zo erg dat het pijn gaat doen. Misschien een ergere verkoudheid dan ik dacht...hoop dat het niets ergs is....hypochonder als ik ben;)

6. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er wel bekend mee, weet eigenlijk niet wat er achter zit en ik heb het nog niet tijdens zwangerschap gehad. Zwarte vlokjes zie ik ook wel, vooral als er een witte achtergrond is. Bij mij zijn dit dode adertjes. Heb ik vooral last van bij slaap gebrek. Ik ben wel benieuwd wat dit volgens je huisarts is

7. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Pff fijn dat iemand tenminste iets herkend...vooral met helder weer, blauwe lucht, witte of blanco achtergronden...zwarte vlekjes die met je ogen 'meegaan'. Dit zou het zogenaamde muggen zijn...dacht ik...
    Maar nu is alles veel erger :( Vlekjes tot hartslag zien in oog...het beel lijkt dan soort van samen te trekken ofzo precies op het ritme van mijn hartslag...ik voel het ook vaak in mn hoofd...annoying....ik ga morgen naar de huisarts! Wordt er helemaal gek van...en die druk op mn hoofd erbij...bah :(

8. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Volgens de dokter hyperventilatie. Hartslag te hoog en te veel zuurstof in het bloed.

9. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat is goed te weten dat het daar door komt. Dus als het weer begint gewoon even op je ademhaling letten.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mocht het je niet lukken om zelf op je ademhaling te letten … er zijn fysiotherapeuten die speciaal ademhalingstherapie aanbieden. Vooral als je het zelf niet echt doorhebt en je structureel net iets te diep inademt en te weinig uitademt kan het soms lastig zijn om dat zelf onder controle te krijgen. Succes!

11. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Inderdaad hyperventilatie ik heb dat ook vaak. Mn lage bloeddruk heeft er ook absoluut mee te maken want ik heb er meer last van als ik slap ben of ziekig. Je hart moet als je bloeddruk laag is extra sterk pompem wat dat pulserende in je oog veroorzaakt. Voor zover ik weet is t niks ergs hoor trouwens!
    Hyperventilatie kun je tegengaan door met je buik langzaam diep in en uit te ademen, dus niet via je borstkas. Succes

12. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Kunnen de 'zwarte muggen' ook mouche volante' zijn? Dit zijn (geloof ik) eiwitten in je oog en je ziet ze bewegen als je in het licht kijkt. Google maar eens hierop. Ze worden erger als je moe bent als lage weerstand hebt. Het kan natuurlijk ook hyperventilatie zijn en het lijkt mij logisch dat je een angstreactie hebt. Ik heb een zomer heel erge mouche volante gehad en werd er gek van, ging er ook de hele tijd op letten. Ik ben geen dokter, dus mss is het dit niet, maar moest er ineens aan denken. Succes!

13. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0

Zolang die zwarte vlekjes meegaan met opzij kijken of omhoog, kan ht geen kwaad hoor.
    Zelf heb ik dit ook gekregen na mijn eerst zwangerschap en nog steeds zie ik het afentoe.

Ook ben ik veel gevoeliger voor licht, en zie ik sneller een stipje etc..

Ik zou me dus over je ogen niet te druk maken.

Dat gevoel in je hoofd herken ik ook, als ik bijvoorbeeld lig en ik ga rechtop krijg ik ook een druk in me hoofd maar meer s'avonds...ben zelf ook wel benieuw wat dit is...

14. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0

Dit wou ik dus zeggen, maar kwam niet op de naam! ;)

Deel Deze Pagina