Hoi, Ik ben aan het tobben met het eetschema van mijn 7 maanden oude dochtertje. Sinds 5,5 maand ben ik aan het bijvoeden en ze eet ontzettend goed. Rustig gestart, maar inmiddels eet ze porties van ongeveer 200 gram zelfgemaakte fruit- en groente/aardappel(soms vis/vlees)hapjes. Haar schema ziet er zo uit: 8u: fles 190/6 10.15: Fruit 12.00: 1 boterham zonder korst (gaat op!) en fles 100/3 16.00: fles 190/6 18.00: Groente en een beetje yoghurt 19.30: fles 190/6 (gaat meestal niet op, tussen 50cc en 110cc over) Ze slaapt nog 3 keer per dag, dus het is echt plannen. Laatst heb ik twee keer ipv de 16u fles een beetje sap/thee en een halve soepstengel gegeven en haar groente iets eerder. Dit ging ook echt prima, dus de 16u fles zou misschien best kunnen vervallen. Maar, dan krijgt ze dus nog maar 2 1/2 fles, dit lijkt me wat weinig voor haar leeftijd? Een hele fles na de boterham lijkt me ook een beetje veel... Hebben jullie advies?
Mijn schema met 7 mnd (en nu nog steeds!): 7:00u: fles 180/6 met paar schepjes pap 10:00: fruithapje 11:30: 1 boterham (met korst!), boter, appelstroop dun 12:00: fles 120/4 15:00: rijstewafel of craqotte. diksap uit rietjesbeker 16:30: aardappel/groente, yoghurt na 19:00: fles 180/6 Ik zat vooral te rommelen met de tijden omdat Sam nog zoveel slaapjes had (en nog steeds). Dus vandaar de vroege maaltijd. Dus je moet maar net zien wat past bij jouw kind. Qua flesjes kun je prima de middagfles laten vervallen hoor. Eventueel kun je dan rond lunchtijd iets meer melk geven. En 's middags dus een tussendoortje (kan ook weer fruit zijn).
Wij zaten ook te tobben. Onze zoon is nu precies 7 maanden en sinds deze week is dit ons schemahij eet ook trouwens alles op wat we hem geven) 6.30 fles 180/6 rond 10.00 fruit(zelf gemaakt 1 a 2 stuks) 12.00 1 boterham(met korts) met een beetje boter. daarna fles 100/6 rond 15.00 tussendoortje(fruit,broodkorstje) met wat drinken.(thee,water,diksap) 16.30 warme hap. groente/aardappels/pasta/groente. 19.00(kan ook 20.00 zijn als hij nog slaapt. laatste fles 180/6. hij gaat rond 8.00 slapen en rond 12.30 en 17.00. soms ook nog een keer meer ,s ochtends. gr
tips; ja! Stop met tobben, je schema is prima! zeker voor 7 maanden! probeer de 16 uur fles eraf te halen, en verhoog je 12 uur fles.Wat ze niet opdrinkt is toch geen probleem, maar dan bied je in elk geval genoeg aan, geef haar inderdaad om 16 een babykoekje, of broodkorst, rijstwafeltje kan ook. hier drinkt ze ook nog 180/6 na de lunch, gaat prima! en drinkt ze meestal op. waarom pak je 190/6 trouwens? drinkt ze alle flessen op? hier drinkt mevrouwtje 's ochtends zelfs nog 210/7! xxx
210+7 is nooit aangeraden he, alleen als je kindje echt niet genoeg neemt met minder. Ik zou bij de boterham idd een grote fles aanbieden, maar het is geen punt om de 16u fles te laten vervallen want je geeft een toetje en daar zit ook zuivel in he.
@suusjeuh, echt waar joh? dat heb ik nog niet gehoord, wie adviseert dat dan? ik weet niet, dame doet het hier prima op ongeveer hetzelfde schema als TS, alleen dan wel met een fles ertussen van 210. xxx
Hier staat toch nergens 210+7 bij? Hoeveel flesvoeding heeft je kindje dagelijks nodig? Nutricia vertelt het.
Bedankt voor de tips! Ik ga inderdaad proberen na het broodje een grotere fles te geven, zodat ze toch meer opvolgmelk binnen krijgt. Afgelopen twee dagen liet ze de laatste fles bijna helemaal staan, dus anders wordt het echt veel te weinig...