Wanneer naar 2 flessen?

Discussion in 'Voeding' started by wendy1611, Jun 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Lotte is bijna 9 maanden en ik vraag me af wanneer ze over zou moeten naar 2 flessen, haar schema nu:

07.00 fles 240 cc (pyamapapje Nestle)
    09.30 fruithap (half tot driekwart potje)
    11.30 boterham en fles
    Tussendoortje, sap en soepstengel of koekje
    16.30 groentehap (heel potje)
    19.30 fles 210 cc

Ze krijgt na haar boterham nog een fles en daarvan drinkt ze zoveel ze wilt, een enkele keer blijft er nog wat over maar over het algemeen gaat deze ook leeg. Het tijdstip van tussendoortje verschilt, ligt er maar net aan hoe laat ze wakker is. Zeker met dit warme weer blijven we haar sap aanbieden zoveel als ze wil.

Volgens mij mogen kindjes van 9 maanden over naar 2 flessen? Zie er alleen bij Lotte nog niet zo snel een fles vanaf gaan

2. Marije

Marije Actief lid

Nov 17, 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Elske is nu 17 maanden en krijgt nog steeds 3 flessen: 1x pap, 2x melk. Elske heeft dat gewoon nog nodig... (is ook een klein meiske) Ik heb geen idee vanaf wanneer ze officieel naar 2 flessen mogen, maar zo lang jouw kleintje ze goed leegdrinkt en ze nodig lijkt te hebben, zou ik gewoon 3 flessen aanhouden.

3. Niet meer actief

Ik geloof dat ik met 9 mnd of 10 mnd naar de 300 ml ben gegaan. Nu is ze 14 mnd (nou ja, bijna dan) en krijgt ze 1 tot 2 bekertjes melk

4. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Misschien kan je het 1e flesje laten vervallen en dan gewoon een boterham geven.
    Zo heb ik het wel gedaan.
    Onze dochter was eigenlijk heel snel van de flessen af.
    Met een jaar at ze alleen brood en avondeten en tussendoortjes.
    Melk wil ze niet meer. Yoghurtdrink gaat nog net.. :(

Share This Page