Ik heb dit nodig voor een recept, maar kon het in de supermarkt niet vinden. Is dit nou zo'n ongewone groente? Wat kan ik eventueel gebruiken als vervanging of is er niet echt iets dat er een beetje op lijkt?
Hier hebben ze het gewoon bij de C1000 en AH hoor en denk dat je niks anders kan pakken... venkelknol is hetzelfde als venkel hé soms staat er geen knol bij in de winkel
jahoor, ik haal ze ook bij de AH. Ik vind ze heeeerlijk! (eet er zo een rauw op, zonder moeite ) bij een groenteboer kun je ze volgens mij ook krijgen
oh, maar om op je vraag terug te komen, ik kan niet echt iets bedenken wat er -qua smaak- op lijkt...
Bedankt voor de reacties. Ik ben niet zo'n keukenprinses en heb geen idee hoe het eruit ziet. Heb net even een plaatje opgezocht op internet. Ik ken eigenlijk alleen venkel van de venkelthee... Ik ga het maar eens bij de groenteboer proberen dan.
venkel smaakt een beetje anijs-achtig vind ik maar er is volgens mij geen enkele groente die er op lijkt. misschien kun je een een neutrale groente kiezen en venkelkruid toevoegen voor de smaak? of misschien is er in het vriesvak wel ingevroren venkel (zoals er ook ingevroren dille is?) dat ziet er een beetje sprieterig uit (dat komt uit die knol groeien)
Heb je geen groenteboer in de buurt? HIer bij de HA en de C1000 ook een heel gewone groente, maar kan natuurlijk zijn dat ze net uit verkocht zijn. Sluit me wel bij de dames aan, er is niet echt iets anders dat zo smaakt.
Ik vind dat het een beetje naar anijs smaakt... en hier hebben ze het ook overal hoor...behalve bij de Aldi!