Vraag over betaling sportvereniging

Discussion in 'De lounge' started by Otje, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik heb een vraagje over een betaling, en of ik 'm nu wel of niet moet betalen.
    Mijn dochter zat vorig jaar op judo, betaalde gewoon contributie aan de verening zelf en je moest 1 x per jaar ook een bedrag betalen aan de Judo Bond Nederland a 26 euro. Nu gaf mijn dochter in december aan weinig zin meer te hebben in judo en aangezien de contributie-tijd net voorbij was kon ze vrijwel gelijk stoppen. Nu kreeg ik 2 weken geleden een acceptgiro in de bus voor de jaarlijkse bijdrage aan de judobond NL a 26 euro. Ik heb toen een mail gestuurd dat mijn dochter inmiddels gestopt was met judo en dat ik dat dan niet meer hoefde te betalen waarschijnlijk? Niets meer op gehoord en krijg nu net een brief binnen dat ze pas kan afgemeld worden van de judobond NL per 31 dec. 2009 en dat ik dus wel nog 26 euro moet betalen :confused: Ik vind het eigenlijk belachelijk want gaat dus in 2009 geen 1 x naar judo en het is geen inmens bedrag maar kom op heej. Is dit redelijk dat ik het moet betalen of zouden jullie er werk van maken?

Groetjes Otje

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    volgens mij zit daar meestal een maand opzegtermijn bij...dus je kan uiterlijk in november opzeggen voor het volgende jaar...

ik heb zoiets gehad bij de sportschool.

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeft die bond ook een schriftelijke opzegtermijn?

En moet jij hier dan zelf zorg voor dragen of de judovereniging?

Moet de judovereniging dit doen en heeft die dit niet binnen de termijn gedaan, kan je hen aansprakelijk stellen...
    Hebben ze hier niet meer voldoende tijd voor gehad, maar zijn ze coulant geweest voor hun deel naar jou toe, dan zul je het wel moeten betalen...

Moet je het wel betalen kan je ook kijken of je een gedeelte kunt betalen... bijvoorbeeld een kwartaal of een half jaar...

Bel anders eens met de juridische telefoon...

4. danip

danip Niet meer actief

Ik zou het dus echt niet betalen. Heb je iets ondertekend van hun waar een opzegtermijn op staat? Vind het een beetje vreemd dat ze je nog een jaar willen laten betalen.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou het ook niet betalen. vind het een beetje onzin. maar je moet het wel goed uitzoeken, de bond heeft vast wel voorwaarden opgesteld oid.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Meestal met de vereniging haar terugtrekken bij de bond. Zijn ze dit misschien vergeten?

Bezwaar aantekenen heeft meestal wel nut.

Share This Page