venkelthee baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wupsie, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Hoe maak je dat klaar?
    Dus 1 liter water en dan 1 zakje venkelthee laten trekken en daar de flessen van maken of hoe?
    Alvast bedankt

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik verwarmde altijd een klein beetje water in haar fles en 't zakje heeeel even in laten trekken en klaar ....

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb altijd slappe thee gemaakt ervan en dat laten afkoelen en gegeven, lauw dus.

4. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik heb gisteren gehoord dat venkel thee helemaal niet mag.
    Maar ja der "mag" zoveel niet he? En helpt het nou echt tegen darmkrampjes? Dan ga ik het ook gewoon voor mijn zoon maken.

5. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Eén tip, let wel even op dat je niet teveel geeft, dan werkt het absoluut averechts en raakt je kindje er flink van aan de dunne... (spreek uit ervaring, al gaf ik het toen niet rechtstreeks maar dronk ik het zelf terwijl ik BV gaf).

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn huisarts heeft het ook geadviseerd om onze kleine dat te gaan geven, dus het lijkt me dat het wel mag?

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb ook wel eens gehoord dat het niet mocht, maar dat hoorde ik pas toen we het al niet meer gaven. maar goed Emma heeft er niks aan overgehouden zover ik weet.

We deden in een beker warm water (verwarmd in een waterkoker) en dan het zakje er heel even in (slappe thee maken)
    en dan in een flesje (maar ze wilde niet uit de fles dus gaven we wat op een lepel. we gaven het emma toen ze heel klein was als ze erg last had van darmkrampjes en het hielp altijd erg goed.

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik heb ook gehoord dat het niet mag. Op internet kun je er ook wel wat over vinden. Rooibos thee schijnt ook te helpen en verder geen nadelen te hebben wat venkelthee volgens sommige wel heeft..

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Venkelthee wordt afgeraden door het voedingscentrum. Omdat het anijs bevat wat bij teveel inname schadelijk is voor het lichaam. Aangezien ze niet weten waar de grens ligt voor baby's, wordt het afgeraden. Met borstvoeding wordt 2 kopjes geadviseerd per dag maar wat je kindje er dan van binnen krijgt is natuurlijk veel minder.

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik ben er ook groot op geworden en heb er niets van over gehouden :D
    (mijn ouders hebben het mij ook gegeven vroeger)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    ja.. zo kennen we er meer! net zoals je opa zeker gerookt heeft als een ketter en 95 jaar is geworden.

't Lijkt me niet voor niets dat adviezen veranderen met de tijd.

12. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Er zijn nog steeds huisartsen die het adviseren, ook al mag het officieel niet.

Het is kiezen tussen 2 kwaaden, of hij drinkt niet meer door de darmkrampen of hij krijgt venkelthee.. 3 jaar geleden mocht het nog wel, ik maak me er geen zorgen over dus. En ja het helpt!

Ik heb 1 kopje thee gezet (theezakje 5 a 10 minuten laten trekken) in de koelkast en elke fles doe ik er 3 theelepels bij!

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Als venkelthee afgebroken wordt in het lichaam komen er stoffen vrij die waarschijnlijk kankerverwekkend zijn.. Vandaar dat het niet meer 'mag'

Mensen die roepen over 'vroegah' ;) kom op zeg! 'vroegah' rookte mams ook gewoon door tijdens zwangerschap, dronken door, aten rauwe producten etc. omdat ze niet beter wisten! Nu weten we dus wel wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn, dus mensen met een gezond verstand doen het dus ook niet meer! Zelfde verhaal als met venkelthee dus... Niet doen!

TS heb je cinababy al geprobeerd ? Of infacol?

14. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

jep.. infacol leek te werken, een paar dagen toen werden de krampen erger. Idem voor de reflux en kreeg hij ook nog een maagzuur door dat spul:(

venkelthee helpt tot op heden goed. Hij heeft al pijn genoeg, het is goed zo.

Tuurlijk is het belangrijk dat je niet teveel geeft, maar dat is nu niet.

15. LovelyDK

Vreemde reactie terwijl zelfs het voedingscentrum venkelthee afraadt... maar oke! Dat je dan zegt te 'moeten' kiezen uit 2 kwaden.. sorry maar krampjes gaan omstreeks de 12 weken vanzelf over!

16. LovelyDK

Oh ik heb trouwens altijd ABC Dophilus gebruikt... werkt perfect!

17. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Cinababy is obv venkel, dus zou ik ook niet doen

18. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Venkel kan de darmwerking beinvloeden waardoor je het probleem alleen verergert. Mijn zwager gaf zijn zoontje cinababy en die kon op een gegeven moment niet meer poepen.
    Ik zou er eerder voor kiezen je kindje af en toe een beetje kamille thee te geven of infacol.

19. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Voedingscetrum is naar mijn mening de beste bron van informatie omtrent voeding. Meest up to date en wetenschappelijk onderbouwd. Ik zou hun advies volgen mbt venkelthee

20. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

het is voor ons ook kiezen. Hij heeft zoveel pijn aan zijn darmen dat hij stopt met drinken. Hij krijgt namelijk krampen tijdens het drinken. na ongeveer 30 ml. Dat is nu over. En we geven misschien 5 ml per dag. Dus het is niet veel.

Infacol gaat gewoon echt niet, hij werd er zo beroerd van! In overleg met kinderarts alles al geprobeerd. Dan als dit werkt, tja. Tuurlijk is het met 12 weken over, maar nog 3 weken niet drinken is niet echt te doen. Daar is hij nog veel te klein voor! Hij heeft nu pas een normaal geboortegewicht.

Onze huisarts raadde het trouwens aan. maar ik ga verder geen discussie aan, ieder mag het zelf weten. Ik weet alleen dat heel veel mensen het nog wel gebruiken. Dus niet dat ik als enige zo ´gek´ben:)

Deel Deze Pagina