Hallo, Ik had hier al eerder gepost over mijn dochtertje van 9 weken die helemaal niet meer sliep en erg veel voeding binnen kreeg omdat ze zich om de 2 uur meldde...veel huilde Ik heb daarom contact gehad met het cb en die zijn bij me thuis geweest... Nouze kwam met een boekje regelmaat brengt rust!! een vast ritme.. voeden, even op schoot, even box, en bij de eertse vermoeidheidsignaal hup op bed... Nou ik me dochter voeden even met haar spelen, even in de box en toen op bed.. en wat denk je?? drama!!!! huilen huilen en nog eens huilen ze wasd het er duidelijk niet mee eens... ebn om de 5 minuten naar boven gelopen haar speen gegeven...drama, drama...maar uiteindelijk wel 15 min geslapen...Daarna de hele naacht goed geslapen (dat deed ze zowiezo wel goed) vanmorgen weer opnieuw begonnen en nog even protest en daarna lekker geslapen... daarna weer flesje even spelen, even in de boix en daarna op bed en wat denk je: helemaal geen drama!! niks!!! En ze slaapt nu nog!!! Mijn meisje was gewoon oververmoeid... en omdat ze veel huilde had er ook mee te maken en met het feit dat ze teveel voeding binnen kreeg en waarschijnlijk er buikpijn van kreeg... Het is nog vroeg maar met dit behaalde resultaat ben ik al erg trots op!!! Mijn meisje lachte net weer de hele tijd... en huilde helemaal niet!! Nog meer mensen die dit hebben toegepast??? wij hadden helemaal geen ritme.. ze lag veel bij mij sliep nooit in dr eigen bedje altijd bij ons beneden.. en nu in dr bedje.. heerlijk!!! trotse mama
Yup! wij hebben er zeer goede reslutaten mee! Onze dochter was 5 weken oud, en soms gewoon 5 uur achter elkaar wakker. Elke keer als ze moest slapen ging ze huilen, en overal lees je (en ook heel veel op deze site, het lijkt wel een anti huil maffia) dat je zo'n jonge baby niet moet laten huilen. Dus wij er weer heen om haar te troosten, waardoor ze weer nieuwe prikkels kreeg en weer moeilijker in slaap kon vallen. En zo zit je dan in een cirkeltje. Wij hebben ook contact opgenomen met het cb, en hebben ook een boekje gekregen over rust en regelmaat. Dit toegepast, en haar ook bewust laten huilen (om in slaap te kunnen komen) Mijn god wat vond ik het vreselijk om haar te laten huilen. Maar 3 dagen later hadden we een heel ander kind! Veel vrolijker, uitgeruster, minder jengelen en ze huilde maximaal 2 minuten voordat ze in slaap viel.
Antie huil maffia haha. Ja maar geef je wel gelijk heb het wel geprobeerd maar hield het niet vol maar langzaam aan ging er van zelf wat meer ritme in zitten. En ja idd mijn dochter jengelt zich ook in slaap. Allen in de avond leggen we haar zo in bed. Maar weet dat dat kan veranderen als ze wat ouder worden en dat je dan in de avond ook nog een drama kan verwachten. Nu word ze wel eens wakker in de avond na dat we haar in bed hebben gelegt slapend maar dan ga ik er naar toe en geef een aai een tutdoekje. En vaak valt ze weer in slaap en heel soms niet dan krijgt ze nog wat te drinken. En meestal slaapt ze door tot de volgende ochtend. ze word wakker tussen zeven en negen in de ochten van af negen in de avond niet slecht
ik heb ook die 5 min regel toegepast.. de 1e avond duurde et een uur, de 2e avond 20 min en de 3e was het gelijk stil! Nu heb ik em niet meer nodig..hij gaat gewoon lekker slapen..maar zodra het weer wat minder gaat pas ik em weer toe en dan verwacht ik dat het weer snel goed gaat ..
Hier vanaf dag 1 rust, ritme en regelmaat. Als ze wakker word, schone luier aan, fles erin, dan gaan we "spelen" hetzij bij mama hetzij in de box, en zodra ik zie dat ze moe begint te worden, in de puckababy en naar bed. We hebben geen vast tijden voor de fles, maar alles gaat wel in bovenstaande ritme. Ik merk zodra ik hier vanaf wijk ze overprikkeld en over vermoeid raakt, en dan heb ik de poppen aan het dansen.............. Ach ja, soms word ik met scheve gezichten aangekeken, want ik moet niet zo "moeilijk" doen, en haar gewoon overal mee naar toe slepen. Daar word ze alleen maar makkelijker van. Het gaat me ene oor in en heeeeeeeeel snel er weer uit. Dat werkt hier gewoon niet. Dus lekker "ouderwets" en we hebben een heerlijke vrolijke uitgeruste baby.
Ik ben met 5 weken begonnen met een vast ritme en bij moeheid gelijk op bed. Tot 10 weken ging dit perfect en ging ze uit zichzelf zonder tegenstribbelen slapen. Maar nu ineens is het afgelopen. Drama's als ze op bed moet. En laten huilen betekend brulllen tot ze helemaal overstuur is. Ik kan haar vooral s'avond niet meer wakker in bed leggen. Ze gaat nog steeds op een vast tijdstip slapen, maar zelf en alleen in slaapvallen zit er niet meer in. Gelukkig slaapt ze wel goed van 19.30 tot 7.00 uur. En ook overdag heeft ze 2 a 3 slaapjes van 1,5 tot 2 uur. Dus voldoende rust. Misschien een fase en komt het vanzelf weer. Leg haar gewoon toch elke keer op bed als ik denk dat ze moe is en loop regelmatig terug om haar te troosten. Wordt er wel heeeel onzeker van.8)
Heerlijk zeg Herkenbaar hoor; kinderen die weinig slapen raken vaak nog meer ontregeld doordat ze oververmoeid raken. Dat merk ik nog steeds aan mijn zoontje! Wij hebben trouwens rust & regelmaat niet bewust toegepast, maar gingen al snel automatisch naar dat ritme. Het bracht mij namelijk ook enorm veel rust om te weten waar ik aan toe was
Hier ook op eigen houtje rust en regelmaat ingebouwd en het werkt prima. Op een gegeven moment was ik het behoorlijk zat dat onze zoon overdag steeds niet wilde slapen. Toen heb ik gezegd: "En nu ben ik het zat en gaan we het op mijn manier doen, mama is de baas!" Met een dag of 3 ging het al beter! De familie van mijn man vind het maar raar. "Net een robot", zeggen ze dan, maar op vaste tijden eten en slapen werkt hier als een tierelier.