hoi wij hebben een dochtertje van 10 maanden ze krijgt flesvoeding hypoallergene. deze hypoallergene voeding krijgt ze omdat ik zelf een koemelk allergie heb gehad. ook krijgt ze na haar groente magere yochert met een beetje jam of gewoon zonder iets of een bakje van de aldi en dat is dan yochert met gelijk fruit er bij in. Nu de vragen wanneer mag ik haar over laten gaan op gewone fles melk?? Is er nog veschil in wat ik haar geef als toetje!!! en heb je evt tips om dit af te wisselen en wat het beste is. En over een paar maanden word ze 1 jaar wat voor een soort taart mag ik haar dan geven?? ook ivm de koemelk allergie. En wanneer kunnen we haar ipv 3 flessen op 2 flessen zetten??? Wanneer kan ik haar echt met de pot mee laten eten?? nu krijgt ze wel eens een aantal stukjes van onze groente en aardappelen, maar dat doe ik meer om te wennen. hopelijk kun jij antwoord geven op deze vragen. bedankt sherly
Hallo Sherly, Wanneer er in het gezin allergieën voorkomen, is het heel belangrijk om in ieder gevak de eerste 6 maanden een hypo allergene flesvoeding te geven. Daarna mag een kindje ook over op een standaard voeding. Je kunt als toetje zeker een klein beetje yoghurt geven. De taart die je kiest voor de eerste verjaardag mag ook slagroom bevatten. Vanaf 1 jaar gaan kindjes echt met de pot mee eten, nu mag je ook al wel vis,vlees en ei aanbieden. Je kindje heeft tot 12 maanden nog 500 ml opvolgmelk per dag nodig. Groetjes eveline