hier en daar hoorde ik dat venkelthee goed is bij krampjes bij babys. zelfs de osteopaat rade me venkeloliedruppels aan. ik dacht ach ik geef borstvoeding dus drink ik zelf toch gewoon een paar tassen per dag als dat mijn kereltje kan helpen. dus vaandag lekker verse venkelthee gehaald bij onze kruidenwinkel. Ik net aan het zoeken op internet hoelang ik dez ehet beste laat trekken, kom ik vanalles tegen dat venkelthee niet goed is voor baby's dat dit een fabel is en erger nog kom ik tegen dat de stofen die erin zitten kanker verwekkend zijn! heeft iemand enig idee hoe het nu echt zit met venkelthee?
Venkelthee was een "oude" oplossing voor krampjes inderdaad. Of via de BV, of direct aan het kindje.. Het laatste wat ik hoorde was dat ze het afraden het direct te geven, en niet teveel glazen voor de moeder.. Met net zoals veel veranderende adviezen, het risico dat er iets gebeurd is klein. De meerderheid van de kids hebben nooit last gehad van venkelthee.. Tegen krampjes zou je ook cinababy (homeopatisch van VSM) kunnen proberen..
je zult heel veel voors en tegens tegenkomen online.... ik heb persoonlijk voor de voordelen van venkelthee gekozen, mijn zoontje heeft het enkele maanden door elke fles gehad. wij kochten wel biologische venkelthee. het was het enige wat geholpen heeft, heel goed zelfs. wij maakten dagelijks een liter venkelthee, lieten dat een kwartiertje trekken, en dan ging het afgekoeld de koelkast in. iedere fles maakten we aan met venkelthee ipv water. binnen een dag zagen we al resultaat, hij huilde veel minder en uiteindelijk na een paar dagen helemala niet meer. we hebben nog een paar x geprobeerd te stoppen met de venkelthee maar binnen een halve dag waren de krampjes terug. (we hebben nu dus alvast venkelthee in huis voor de 2e ) hoe het wetenschappelijk gezien zit, gewoon flauw idee. maar ik geloof er zelf niet in dat van een paar maanden venkelthee je kindje opeens kanker zal krijgen. venkel is een natuurprodukt en word al zoooo lang gebruikt bij krampjes.
ja zo dacht ik er ook over het is toch gewoon natuurlijk. ik haal de thee gewoon bij d ekruidenier om de hoek en die maakt alles zelf dus ook biologisch. 2-3 tassen per dag zouden toch geen kwaad kunnen? ik heb babyfen denk dat dat gewoon de belgische variant is van cinababy.
Idd zeker niet aan je kindje geven. En als je het zelf drinkt dan met mate. Stond ook op voedingscentrum.nl maar kan het zo niet terug vinden.