Mijn dochter heeft last van krampjes, nou hebben we haar wat venkelthee gegeven en dat werkt. maar hoeveel kan ik haar daar van geven, en hoeveel doe ik daar bij in de fles ze krijgt 120 cc. wie heeft hier tips over.
Venkelthee word niet meer geadviseerd en zeker niet rechtstreeks aan het kindje geven. Voedingscentrum had er info staan op de site, mischien kun je daar nog meer vinden.
ik mocht dit ook gewoon geven maar inderdaad niet te veel omdat de darmpjes er lui van worden. zou gewoon een flesje van 20 cc geven dat is meer dan genoeg en dan niet meer dan 2 a 3 x per week. als je borsvoeding geeft is het beter als de moeder het 1 uur voor het voeden drinkt.
Bij Annika werkte het goed, 20 cc door een flesje en de krampjes waren zo weg. Heb het een keer of 5 gegeven, verder had ze weinig last van krampjes, van cinababy ging ze alleen maar spugen.
Hier werkte venkelthee niet. Ze raadden hier rooibos aan. Dit hielp trouwens ook niet Hier hielp het bronwater te koken en daar de melk mee te maken wel goed. Ook ABC_Dophilis en Sab-Simplex deden het erg goed.
Ik heb 2 jr geleden tijds een bvcursus al geleerd dat het niet mag. Het stond ook op voedingscentrum maar kan het nu niet meer terug vinden. Mischien kun je ze mailen ? In het blad BV borstvoeding ook gemaakt door het voedingscentrum staat: Overigens is van venkel niet bewezen dat het onschadelijk is, wees er dus voorzichtig mee.
venkelthee wordt afgeraden. Venkelwater mag wel van verloskundige en huisarts. kun je bij de apotheek kopen. in de thee zit iets wat de kleintjes niet af kunnen breken.