Ik heb de S flessen van difrax.. Onze kleine man vind de S speen te lang duren (meer dan 20, 25 minuten) en wordt harstikke driftig.. Wanneer ik de M speen erin doe heeft hij hem binnen max 7 minuten leeg... 1,2,3 speen net geprobeerd maar wat een gepruts is dat zeg.. Wie heeft dit ook gehad? Ik zou het zo fijn vinden wanneer het flesje geven weer leuk werd...
ik heb het zelfde probleem gehad. Mijn ventje deed er 30 minuten min over en bij de m speen verzoop hij! Ik ben over gestapt op de avent fles airflex en hier gaat het stukken beter mee. Hij doet er nu 15 minuten over en de airflex zorgt ervoor dat hij bijna geen lucht binnen krijgt. Justin had erge last met de difrax hiervan, krampjes!
hier hebben we hetzelfde probleem gehad. Ik heb echt alle flessen geprobeerd en uiteindelijk hebben we nu een fijne fles gevonden: dr brown met brede hals. hij drinkt hem nu binnen 20 minuten rustig op. gr
Ik ga toch maar eens kijken voor een andere fles dan.. Stom he al die tijd niets aan de hand en nu opeens is het niet goed meer... Ik heb al van een paar mensen gehoord dat de avent speen S groter is dan die van Difrax.. Jullie iets bekend?
Wij hadden dat ook, we hebben met een hete naald het gaatje iets groter gemaakt. Werkte perfect! Hoef je ook niet een nieuwe fles te kopen.
Ook wij hadden dit probleem destijds met de Difrax S fles. Wij hebben het gaatje vd S speen met een hete naald groter gemaakt. Dat ging prima!
Ik heb elk merk fles hier in de kast staan, inclusief alle bepasende speentjes. Het gaatje in de Difrax S-speen is idd iets groter dan de Avent. Heb een bibi S speentje op de fles gezet, die is niet zo stug en komt de melk er beter uit. De Difrax zorgt er juist voor dat ze weinig lucht binnenkrijgen en dat de fles geen vacuum zuigt (ja heb een harde zuiger...) en zo ook oorontsteking voorkomt. Kortom, na vele flessen en spenen bevalt de Difraxfles me als beste. En je kunt ook altijd nog een beetj Nutriton toevoegen zodat hij wat rustiger drinkt. Justin verzoop de eerste weken met de S-speen en ben toen ook van alles gaan proberen, maar ben toch weer teruggekomen....
Huh? Drinkt onze kleine dan zo hard? Die van ons heeft met de S speen zijn flesje (als je hem zijn gang laat gaan) van 165 + 5,5 binnen 5 a 7 minuten leeg! Wij moeten hem juist afremmen door hem tussendoor zijn fopje te geven. Anders drintk hij veel te snel en gaat hij spugen en krijgt hij krampjes!
Wij hebben ook dit probleem gehad. Eerst dronk ze te langzaam met de Avent fles met speen nr 1, met de Difrax fles ging het weer te snel, toen gingen we andere voeding gebruiken en die kreeg ze niet meer door de s speen heen gezogen. Daarna weer de Aventfles geprobeerd met speen 2 en 3. Dit duurt te lang voor haar. Waardoor ze vervolgens de helft van de fles liet staan. Nu gebruiken we de Difrax fles weer met speen M en 1,5 schepje Nutriton. Ze drinkt nu ongeveer 10 minuten over 180+6 en 1,5 schepje nutriton. Voor ons werkt dit het beste. Succes met de zoektocht!
Hier ook het geval, We zijn begonnen met de aventflessen, daar deed ze met speen 1 en 2 25-30 min. over. Toen overgestapt op de difraxflessen mt S. daar deed ze ook wel een half uur over en viel telkens in slaap. Mt. M gekocht en de fles was binnen 7-8 min. leeg, met als gevolg dat de helft er weer uit vloog! Ik heb toen maar het gaatje van de mt. S met een naald wat groter gemaakt en nu doet ze er ongeveer 20 min. over. Ik vind die difraxflessen zowieso ondingen met dat ventiel. wat een gepruts zeg! Maar goed...dochterlief drinkt er lekker uit.
Ik zit hier met hetzelfde probleem... ik gebruik Dodieflesjes met 1 2 3 speen op stand 1 en daar drinkt ons dochter (4 weken oud) een flesje van 135 cc leeg op 6 mins... ik trek dan nog vaak de speen terug! ze schrokt echt, boert amper en hikt dan een kwartier + krampjes. Ben dus ook op zoek gegaan naar andere flessen. Heb difrax geprobeerd met S speen... maar die lekt precies, avent idem en Nuby ook... Ik begin nu zowat ten einde raad te geraken... een vriendin heeft Tommee Tipee of zoiets aangeraden, maar tot nu toe vind ik deze niet.. Ik vraag me af of het ook niet aan de voeding ligt... ze krijgt nu Nan Pro 1 omdat ik afgekolfde melk (ze wou niet aan de borst drinken owv slechte zuigreflex) combineerde met flesvoeding. Nu ben ik afgekolfde melk aan het afbouwen... ik vraag me dus af of er ook niet een indikking van de melk nodig is... maar durf zelf daarin niet te experimenteren. Binnen 2 weken moeten we op consultatie bij de kinderarts, ik zal dan het maar eens vragen zeker? Gelukkig valt ze niet af
Ik heb inmiddels een oplossing voor hier.. ik doe 3 schepjes johannesbroodpitmeel door zn fles.. nu doet hij er met maat M een minuut of 10 over.. Dat kon bij ons pas sinds kort, want hiervoor hypoallergene voeding en dat klonterde als een gek met die jbp.. nu over op de standaard..
Bedankt, intussen is 'het probleem' wel al wat opgelost... ik belde eens naar Kind en Gezin nadat de helft van een flesje eens langs de wangen van ons kleintje naar beneden druipte en die stelden twee lapmiddeltjes voor. Als die niet zouden helpen, moest ik bellen naar de kinderarts om haar te laten onderzoeken, want er was duidelijk iets verkeerd met haar zuigreflex. Ik heb dan maar onmiddellijk naar de kinderarts gebeld en die zei me NAN AR te proberen en yep, het gaat stukken beter. De eerste dagen deed ze bijna 30 mins over een flesje, maar nu is dat tussen de 10 en de 20 mins (afhankelijk van hoe moe en gulzig ze is)... ze geeft ook veel minder terug en is precies een gelukkige baby geworden En qua flesjes, de kinderarts zei bij Dodie te blijven, dus hebben we dat maar gedaan
hebben wij ook gehad en de kinderars adviseerde om even een pauze in te lassen tijdens het drinken en de fles te vervangen door het speentje. Ze gaf als voorbeeld, 4 inuten fles, 4 minuten speen dan om en om 1 minuut. Het beste is als ze er ongeveer een kwartier tot een half uur over doen