Wel of een borstvoeding gaan geven.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by maatje, Jan 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    1,267
    0
    0
    Duiven
    Hallo

Ik ben gisteren naar een bvcursus geweest. Heel veel informatie gehad en nu begin ik te twijfelen of bv geven wel iets voor mij is. Ik heb al een zoontje van ruim 4 en die heeft de fles gehad. Zou graag bij dit kindje toch bv gaan proberen te geven. Maar hoorde ik gisteren dat je ongeveer per voeding zo'n 45 a 50 min bezig bent. Dat duurt langer dan het flesje geven. En dat je niet aan tijden bent gebonden om de borst te geven al de baby het aangeeft moet je het gaan voeden. Nu ben ik bang dat ik straks meerendeels van de dag de kleine aan de borst heb. En aangezien ons zoontje al minder aandacht zal krijgen en ook naar school gaat ben ik bang dat dat dus niet goed valt te combineren. En ben dan eigenlijk toch iemand die van een beetje regelmaat houd. Ik weet het zelf niet meer.

Maatje

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Maatje,

Ik denk dat je vooral je eigen gevoel moet volgen. Je kan altijd beginnen.

Wat ze op de cursus beschreven hebben is een manier, namelijk het voeden op verzoek. Voeden op verzoek werkt overigens ook 2 kanten op. ALs jij behoefte hebt om te voeden of het komt kwa tijd beter uit dan mag jij ook aangeven dat er gevoed gaat worden. Bijna alle kindjes komen uiteindelijk allemaal in een soort schema. Zeker wanneer de voedingen goed op gang zijn dan houden vele kindjes gewoon 3-4 uur tussen de voeding en ook één lange slaap periode.

In het begin kan het voeden inderdaad wel die tijd duren maar wanneer jullie beide het truukje doorhebben dan zijn veel kindjes met 5-7 minuten klaar met drinken. De eerste weken zijn echt nodig om alles op de rit te krijgen maar daarna is het alleen maar makkelijk. Je loopt zo de deur uit (wel zo handig met die hummel van 4) en blijf je eens ergens wat langer hangen....geen probleem want dan leg je gewoon aan........

Je moet het vooral niet te negatief bekijken.

Succes met je beslissing

Ilse

Share This Page