Baby eerste verjaardag en twee slaapjes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Withinshin, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weer een topic over de eerste verjaardag :D

Sven wordt met 8 weken (jaja duurt nog even) een jaar. Hij heeft overdag nog ontzettend veel slaap nodig en slaapt dus nog twee keer.

Momenteel 's ochtends van 9:45 tot 11:30 en 's middags van 14:45 tot 16:15. 's avonds gaat hij rond 19:15 op bed.

Hoe ga ik dan alle visite op zijn verjaardag inplannen? Er komen ongeveer 20 - 25 mensen. We wonen in een klein rijtjeshuis, dus alle visite tegelijk past echt niet. Allemaal tussen 11:30 en 14:45 laten komen? En nog een deel na 16:15?

We vieren het op een zondag, dus de visite is in principe vrij.

Ik ben ontzettend hard op zoek naar tips! ;)

2. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Hoihoi
    Wij hadden het zelfde hebben de visite vanaf half twee laten komen. Op de kaart stond: Op 9-6-12 wordt ik 1 jaar en vanaf 13.30 staat de taart klaar. Als ik moe ben ga ik even naar bed en dan zorgen mijn mama's dat er in de tussentijd koffie en thee wordt gezet!
    zo waren de gaten op de hoogte dat het kon zijn dat onze dochter sliep als ze kwamen. en hadden wij er geen stress van! succes!

3. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Lees even mee, hier ook dat probleem! Gaat smorgens van 10.30 tot 12.00 uur en dan nog in de middag van 14.30 tot 16.00 ongeveer en dan ligt die er ook weer om 19.30 in bed!

Dus ook geen idee wanneer ik het bezoek moet laten komen!

Mylo03/ Das inderdaad wel een goed en leuk idee om het in rijm op de uitnodiging te zetten ;)

4. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    ow ja we hadden ook een eindtijd in de uitnodiging gezet het was van half 2 tot half zes zodat we lekker saampies konden eten en de kleine prinses weer even tot zichzelf kon komen voor het slapen.
    Het belangrijkste op de dag zelf is om niet te moeilijk te zijn vooral voor jezelf. Dingen gaan meestal niet zoals je ze zelf bedacht hebt ritmes veranderen etc. Ik als echte control freak kwam er na een uur achter dat "loslaten" zorgde voor een relax dag met een stralende dochter die de hele dag genoten heeft. En die gewoon op haar eigen tijd ( oke half uurtje later:D) naar bed ging en de volgende dag weer vrolijk wakker werd! Met loslaten bedoel ik bijv het avond eten, de goedbedoelde adviezen, de mensen die hond taart voeren :(etc
    Meiden vergeet voorlal niet te genieten en veeeeeel foto's te maken!:D;)

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier ook nog 2 slaapjes (tenminste denk ik de laatste dagen is t bal door tandjes? gok ik). Met ongeveer dezelfde tijden als TS. Hier is t feest op n zondag tussen 12 en 18. Om 12 uur is de kleine meestal wakker maar Iig bijna wakker en snijden we de taart met de gasten die er zijn. (Daarna hopen dat hij ook nog brood lust, anders krijt ie dat n keer minder/later). Op de kaart staat ook: "ik ben nog maar een ukkie, dus doe tussendoor nog wel even een tukkie".

Er komen ook ongeveer 25 mensen maar mijn ervaring is dat die echt nooit allemaal tegelijk komen hoewel t rond 13 uur wel spits zal zijn denk ik.

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wat een boel gasten nodigen jullie uit! Hier alleen hele naaste familie, Timo wordt niet blij van heel veel mensen.

Maar on topic, gewoon je kindje volgen. Iedereen snapt als er even geslapen moet worden.

Leuk hè? Van die eerste-verjaardag-voorbereidingen...?

7. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!

Ik heb nu in ieder geval wat tips, en inderdaad proberen los te laten en maar zien hoe het verder allemaal gaat lopen.

Hier ook liever niet teveel drukte, maar nogal grote familie. Dus alleen opa's, oma's, tante's, oom's, neven en nichten is al een groep van 20 - 25 mensen.

Ook een goed idee om op de kaart te zetten dat hij tussendoor nog even slaapt!

Nu vast even kijken of ik nog wat uitnodigingen zelf kan gaan knutselen en wat voor taart hij krijgt.

Meer tips en ervaringen zijn natuurlijk welkom!

8. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb op de uitnodiging gezet dat hij om 14.30 zijn taartje eet en dat papa om 16.00 uur de BBQ aansteekt. Hij gaat rond 15.00 uur naar bed en slaapt dan tot 16.30 ofzo. Dus de mensen weten om hoe laat ze moeten komen dan ;)

9. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    hier de kleine smorgens optijd nog een keer naar bed gebracht. ze slaapt normaal altijd door tot na 8 uur. op haar verjaardag was ze eerder wakker.
    dus is ze om kwart over 9 nog even gaan slapen tot kwart over 10. en daardoor kon ze na de middag rond 1 uur nog een keer naar bed toe.
    Nu slaapt ze altijd 1 keer.

10. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    hier hebben wij zondag de eerste verjaardag van de jongste. Ik heb op de uitnodiging gezet dat het van 11-16 is. En de mensen die komen weten dat ze tussendoor gewoon naar bed gaat. dacht het op deze manier lekker opgelost te hebben, heeft mijn man met zin familie (die 2 uur hier vandaan wonen) dat ze morgen komen!!! grrrrr maar ja idd loslaten en zien hoe het loopt hahaha

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik trek me eig nooit iets aan van bezoek. mijn dochter is mijn nummer 1 en zij gaat voor. en wat mensen zeggen? luister ik zelfs niet ene./ dus hier bezoek of niet als ze moe is gaat ze slapen. net hetzelfde dat ik nooit savonds naar 'leuke' dingen ga zoals een bbq een feestje, want dochter is vaak om 18u30 stik op en gaat dan al bed in tot de dag erna. en nu ja mijn princes gaat voor.
    dus das dan heel spijtig als er bezok is voor dat bezoek maar niet voor ons :)

gr

12. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is ook inderdaad zo Sven op nummer 1 staat, en daarom houd ik ook rekening met de slaapjes.

Als mensen dan toch op andere tijden komen of willen komen, en hij is moe dan gaat hij ook zeker op bed. Neem aan de de meeste visite hier toch wel begrip voor heeft ;)

Hier ook 's avonds geen uitstapjes met hem, 19:15 ligt hij echt wel op bed. Anders regelen we oppas of gaat een van ons weg. Als hij een paar jaar ouder is, aan wordt dat ook vanzelf weer gemakkelijker.

Bedankt voor de reacties en ervaringen. Ben heel benieuwd hoe hij alle aandacht, cadeautjes en taart zal vinden :D

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    wel de taart hier niks :( lust ze niet

pakjes stnapte ze het doel zo niet van

het leukste vond zij dat er kindjes waren , ze ziet heel graag andere kindjes.

en denk wel dat de meeste mensen dat snappen hoor. en degen die dat niet snappen he oh ja die zijn ni zo slim dan :)

geniet van jullie eerste verjaardag :)

14. Lentes

Lentes Niet meer actief

Hier hadden we er ook rekening mee gehouden, dus de visite kwam eerder op de middag maar toen had de kleine dame meer slaap nodig dan normaal (door alle indrukken ook al waren we 's ochtends gewoon als gezinnetje)
    En weer uit bed schrok ze zicht tepletter van al de visite, helemaal overstuur :(

15. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gevierd toen tussen 13 en 17. En we zouden wel zien hoe het liep. Sliep normaal ook nog 2x/dag, maar mevrouw voelde op de een of andere manier dat het een drukke middag ging worden ;) 's ochtends sliep ze 3 uur lang :$ (en we hebben haar dus ook opzettelijk laten liggen) en 's middags was ze te druk met visite om te slapen, dus niet geslapen. Was ze er wel aan toe geweest, dan hadden we haar gewoon op bed gelegd. Ik denk dat mensen ook wel kunnen begrijpen dat zo een kleintje nog een middagdutje nodig heeft.
    Nu met haar aankomende 2e verjaardag doen we hetzelfde: we zien het wel. Nu slaapt ze sowieso niet meer in de ochtend, juist wel in de middag. als ze moe is, gewoon naar bed. vindt ze het gezellig mag ze erbij blijven voor die ene keer ;)

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier netjes het bezoek om de slaapjes gepland maar ze ging hier door de indrukken juist niet slapen 's middags! Ze heeft een uur in bed liggen/zitten kletsen. Wel even lekker alleen. En het was geen probleem en 's avonds om 18.30u was ze na1 minuut vertrokken...

17. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik ben idd ook bang voor teveel indrukken voor de kleine en dat kan effect hebben op zijn slapen (niet kunnen inslapen...). Maar het is maar 1 dag en we hebben dan ook vakantie dus bijslapen doen we anders met zijn 3en de volgende dag wel! We gaan er gewoon van genieten, en onze kleine vind het prachtig al die mensen en kinderen dus dat zal wel goed komen!

Deel Deze Pagina