Hoi! Ons zoontje is morgen 14 weken, weegt 5,1 kg en we voeden hem op verzoek. Dat betekent dat hij overdag ongeveer elke vier uur voor een flesje komt. Hij krijgt gemiddeld 5 of 6 voedingen van 120+4. Deze drinkt hij meestal wel op (misschien de laatste 10 ml niet vanwege Nutrilon - Nutriton, dat heel dik is geworden). De laatste weken krijgt ons zoontje tussen 19.00 en 20.00 een flesje. Dan ligt hij een uur later in bed en laten we hem slapen tot hij zelf voor een voeding komt. Dat verschilt dagelijks. De ene keer is dat al rond 00.00 en een andere keer kan dat ook pas 1.30 zijn. Het maakt niet uit hoe laat ik hem 's nachts een flesje geef (ook 's nachts geef ik hem 120+4), hij wordt al weken achter elkaar wakker tussen 4.30 en 5.30 wakker. Ook al heb ik hem bijvoorbeeld om half 3 een flesje gegeven. Ik probeer het soms dan met een speen te rekken tot 5.45 of 6.00 en ga dan met hem naar beneden en begin z'n dag. Hij krijgt een fles van 120+4 en gaat dan 1 tot 1,5 uur later weer naar bed. Het is ons eerste kindje en we hebben echt geen idee of we het goed doen. We laten hem altijd zelf komen voor z'n voedingen! Maar het begint me na ruim 3 maanden toch een beetje op te breken om er soms 's nachts na de fles er pas weer om half 4 in te liggen en dat hij vervolgens dan wakker is rond half 5/ 5 uur. Wat raden jullie ons aan? Hoe ziet jullie dag/nacht eruit rond deze leeftijd? Voeden jullie ook geheel op verzoek of volgens een schema en dan dus ook je kindje wakker maken voor een voeding? Ik hoor het graag!! Bedankt alvast!!
Hoi hoi, Hebben jullie al eens geprobeerd om meer in de fles te doen? onze dochter is nu 12 weken en drinkt 5x 150+5 scheppen helemaal leeg en ze weegt net veel als jou zoon. Persoonlijk zijn wij hier niet zo van voeden op verzoek, en houden we graag een beetje regelmaat. Als ze honger heeft krijgt ze natuurlijk wel iets. ons schema is hier nu: 7.30 11.30 15.30 19.30 23.00 Dit gaat hier prima en mw slaapt dus van van de laatste tot de eerste fles en we moeten haar hier zelfs voor wakker maken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!
We zijn de voeding inderdaad aan het opbouwen, naar uiteindelijk 150+5 maar omdat hij best veel last heeft van krampjes enzo, zitten we nu eerst nog een week op 120+4. Is het niet zo dat als je je baby wakker maakt voor een fles 's avonds, ze denken dat het dag is, je ze uit hun diepe slaap haalt en juist weer sneller komen dan om de vier á vijf uur?
Ik denk dat hij toe is aan iets meer in de fles. Mijn kindje ging toen ook over op 150cc. Ik heb gemerkt als hij overdag minder drinkt , snachts vaker komt. Sinds ik de flessen heb opgehoogd en iets meer structuur overdag heb , slaapt hij prima ook in de nacht. Ook hoeven de flessen niet allemaal hetzelfde qua inhoud te zijn. Ik gaf hem bijvoorbeeld snachts minder als overdags. Hij slaapt nu zo goed als door maar mocht die snachts komen geef ik hem 120 terwijl die overdags 180 drinkt. Ik heb hem wel gevolgd , maar zelf een beetje een ritme bepaald. Zo kwam hij in een ritme wat hij nu heeft (snap je het nog haha). Hij liet zelf flessen vallen en gaf prima aan als die nog honger had. Hij drinkt nu 4x180. Eigenlijk zou die nog 5 flessen mogen hebben , alleen hij slaapt nu zo goed en ik maak hem niet meer wakker voor de fles van 22/23 uur. Maar vorige week was hij ziek en kwam die nog voor een flesje gaf hem dan 120. Is even puzzelen maar je gaat het vanzelf merken dat je echt goed zit , teminsten zo ging het hier. Succes !!
Hey girly, Onze ervaring is dat ze overdag slaapt met de gordijnen open en avonds en snachts natuurlijk met de gordijnen dicht. Na de voedingen overdag leg ik haar niet meteen terug in bed maar laat ik haar even 'spelen' en bij ons zijn. Na de fles van 19.00 en de laatste fles gaat ze wel meteen terug. Zo denken wij een beetje duidelijkheid voor haar te kunnen creeeren. De eerste paar dagen toen we hiermee begonnen gaf ze aan dat ze dat niet prettig vond maar na een kleine week was ze hier helemaal aan gewend en nu kent ze dit ook. En onthoud, ieder kindje is anders. Luister en leer kijken naar hem. Dat is het belangrijkste. Je geeft aan dat hij veel last heeft van krampjes, wat voor voeding gebruik je? Heb je al eens gedacht aan omneo comfort? deze is speciaal voor krampjes, onze zoon had hier toen heel veel baat bij. Succes!
Hi, mijn zoon 13 weken, ong. 6,4 kg.. drinkt 5x180/6. soms 4 flessen, maar heb zelf liever 5 Is hij niet aan meer voeding toe? althans.. neem aan dat je dat wel merkt, dat hij niet genoeg heeft. Hoe meer hij overdag drinkt, hoe minder hij snachts nodig heeft (niet dat je hem vol moet gaan proppen) ik zit nog even te denken.. misschien heeft hij gewoon te weinig waardoor hij snachts weer komt.. probeer eens wat meer te geven, dat snachts steeds wakker worden wordt je ook gek van op den duur. (en nee niet dat je niets voor je kindje over hebt, )
We gaan hem nu 150+5 geven en gieten het dan af naar 150ml (dit is namelijk wat hij mag hebben met vijf voedingen en zijn gewicht zei het cb)... Afgelopen nacht kwam hij om middernacht, heb toen een hele fles gegeven. Daarna om 04.00u een kleiner flesje, 120ml en toen weer om 07.00 een grotere.
Afgieten is niet nodig, je kan net zo goed 120/4 geven en niet afgieten. Misschien heeft hij meer honger, dan zou ik gewoon 150/5 geven. In de nacht een kleiner flesje is goed, ik denk dat hij verder een mooi schema heeft zo?
Maar als ik 150+5 geef, dan kom ik uit op ruim 165ml. Dat is volgens mij teveel als hij dit vijf keer (en een enkele dag zelfs zes voedingen) heeft. Toch? 's Nachts nu twee keer een flesje van 90+3 gegeven. Dit drinkt hij meestal helemaal op. Hij heeft nu de afgelopen twee dagen rond middernacht een groot flesje gekregen en dan rond 04.00 de kleinere. En dan om 7.00u weer een grote.