Iemand verstand van computers? Mijn externe harde schijf opent niet meer. Hij heeft het sinds ik mijn computer opnieuw heb opgestart Ik hoop niet dat alle gegeven verloren zijn want al mijn babyfotos staan er op van de kids tot nu. Bij apparaatbeheer staat ie nog wel. Maar hij vindt hem dus niet bij openen.
ik weet niet hoe je het voor elkaar moet krijgen, maar heb wel een tip voor als straks lijkt alsof alles eraf is: pcfileinspector, dat kun je downloaden en die vindt alle bestanden terug die er op gestaan hebben.
Sluit je de harde schijf na ieder gebruik wel af bij apparaatbeheer -> loskoppelen? Want als je hem eruit trekt zonder juist af te sluiten ben je op een keer ook alles kwijt. Heb je hem al eens afgesloten en ontkoppeld en weer opnieuw aan de pc gekoppeld en kijken of hij dan opent? Of probeer eens op een andere pc Kan zijn dat de structuur van de harde schijf is aangetast en gewijzigd (bijv van NTFS naar FAT ofzo)
Ik had een paar maanden geleden ook een topic geopend. Bij mij doet hij het nog steeds niet en ik durf er niks mee te doen. Al De fotos van mijn kinderen heb ik op de harde schijf. Is de besturingssysteem bij jou nog ntfs/fat of staat er raw. Als het raw kan een computer het niet meer lezen.
@debby: maar hangt hij nu nog steeds aan de pc? En als je bij info kijkt welk bestandstype is de harde schijf? (NTFS, FAT, FAT32, mac journaled,etc) Is het een Windows of mac pc? Heb je het al eens in een andere pc geprobeerd? Of harde schijf loskoppelen en nog eens in je pc duwen en kijken wat hij dan aangeeft Ik denk dat hij beschadigt is en daardoor niet meer opent omdat de bestandsstructuur verandert is. Wil niet zeggen dat alles weg is. Een goede ICT 'er kan het zeker terughalen ook als de schrijf verandert is van NTFS in een ander type
mijn computer liep vast terwijl ik gegevens aan het overschrijven was. Moet ik hem nu naar een computerwinkel brengen?
@nazli: nog steeds geen oplossing? Had je al eens naar het bedrijf gebeld waarvan ik de link toen gaf? Hun konden zelfs harde schijven herstellen van vliegtuigrampen/hevige branden Een goede ICT 'er of computerzaak moet het in principe ook kunnen
Je moet rechtsklikken op het icoon van de harddisk en dan bij eigenschappen moet je kunnen zien welke structuur de schijf nu is, en hoort dan NTFS oid te staan. Ik zou er zelf niet al teveel mee gaan rotzooien. Ik zou het wel eerst op een andere pc proberen om te openen en anders wegbrengen. Dit is 1 van de redenen waarom ik alles op 3 pc's/laptops en 4 harde schijven in huis heb staan. Ben altijd bang dat die dingen crashen, zijn zeer gevoelig
daantje dat staat niet bij eigenschappen.. alleen dat het een schrijfstation is en de stuurprogrammas (microsoft)
Heb je hem bij apparaatbeheer al afgesloten en daarna uit de pc gehaald en dan weer opnieuw in de pc? Hij heeft de HDD dus alleen weer bij apparaatbeheer en niet bij "deze computer"? Wanneer is het gebeurd? Vandaag?
Daantje, eerlijk gezegd heb ik niet gebeld. Ik ben wel nog steeds opzoek naar iemand die wel kan maardan wel inbelgie..
@debby: maar kan je hem dan nu niet afsluiten en opnieuw aan de pc hangen en kijken of hij dan wel word weergegeven bij "deze computer"? Vaak genoeg dat hij hier ooit weg is bij deze computer. Koppel hem dan af bij apparaatbeheer en doe hem er weer opnieuw in de USB ingang en vaak doet hij het dan weer @nazli: kun je bij het online telefoonboek geen computer bedrijfje of ICT er vinden? Vaak zit er wel een computer reparatiewinkel in elke grote stad. Anders een oproepje plaatsen op marktplaats of op Facebook?
daantje nee heb ik al tig keer geprobeerd. Ook boven. Ik ga hem morgen naar computerland brengen. Zou niet weten waar ik het anders zou moeten doen.