ik wil straks in het ledikantje een dekentje met een lakentje. Maar nu blijken er zoveel soorten dekens te zijn, van verschilende materialen, dat ik het niet meer weet. Wie heeft er tips??
Mij werd alleen afgeraden om geen dekbedje te nemen... Omdat de dekbedjes veelste warm worden. Ik heb 3 dekentjes 2 fleece 1 Wol ( deels fleece ) Ligt nu 1tje op met wol
Maakt niet uit zolang de deken maar van 100% katoen is. Als je een deken koopt bij een babywinkel is het altijd katoen, want iets anders mag er niet verkocht worden. Veel van die dekens lijken net of dat het fleece is maar is gemaakt van katoen.
Ik heb er eentje van de Hema, Prenatal en V&D. 100% katoen. Ik zou gewoon langs een van die winkels gaan, dan zit je wel goed Ik heb er ook een aantal cadeau gehad, dikke dekens verpakt in een soort van plastic koffers. Vind ze niet fijn in gebruik en ook niet mooi. Zou die zelf dus nooit kopen
Volgensmij is het goed het 100% katoen is. Daarna kun je zelf kiezen wat je makkelijk vind. Er bestaan er genoeg (hema, prenatal enz) die gewoon enkel zijn en goedkoop (10-15 euro). Lakentje eronder en klaar. Ook kun je kiezen voor een 4 seizoenendeken (zowel katoen als vellux, vellux is iets nieuws, anti-allergisch, minder zwaar en kunnen ze gewoon doorheen ademen) en dan heb je 2 dekens die apart van elkaar gebruikt kunnen en met klittenband aan elkaar gemaakt. Ook prima te gebruiken met lakentje. Ook kun je hier een dekensloopje om doen (dat mag wel, echt dekbedje niet). Sommigen vinden dit gemakkelijker/mooier. Zelf heb ik een 4seizoens vellux deken met een dekensloopje. De deken is heel saai maar ik wilde deze toch graag ivm het anti-allergisch en het doorheen ademen. Ik heb er 2 100% katoenen sloopjes bijgekocht. Makkelijk en precies in mijn stijl
wij hebben een koeka deken, met drukknopjes, kun je in de zomer en winter gebruiken. verder ene gebreide deken en aande andere kant fleece, van baby's only...super gave deken!! beide dekentjes zijn niet goedkoop, maar ach.... heb voor onze oudste trouwens dekentjes van prenatal gehad, en die blijven super(heb die nog liggen als reserve!).
Die gebreide van baby's only had ik ook. De grijze kabel met de wit/creme fleece aan de andere kant. Zo'n gave deken...