Wat wel of niet verkopen op mp?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb vandaag de kleding van de kleine uitgezocht en heb veel wat te klein is of zomerkleding die ze niet meer gaat dragen nu.

Heb zowel merk als geen merk, gedragen en nieuw spul. Wat kan ik allemala op mp zetten? Keding waar vlekken in zitten gooi ik weg.
    Maar kunnen geen merk kleidng er ook op, of koopt toch niemand dat?
    En wat is handig om te doen, per stuk of alles samen?
    Heb echt geen idee:)

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou het niet per stuk verkopen, omdat je ook nog met de verzendkosten zit. Ik zou gewoon een kledingpakket maken, waarbij je alles een beetje op de foto zet en uitleg geeft wat er zoal in zit.

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wat ik altijd doe is het zo bekijken of ik de koper ben.. Zou ik dat nog willen kopen van iemand? Ik verkoop alleen kleding waarvan het echt de moeite waard is. Merkkleding doet het ook goed meestal. Spullen die ook maar enigzins verwassen, een vlekje of iets anders hebben gaan weg naar de kinderkledingbank.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik verkoop ook merk en geen merkkleding. Ik maak in principe pakketten ervan. Gewoon proberen!
    (ik heb niet vaak dure merk maar meer Hema, Bakkaboe, H&M)

5. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    geen merkkleding doet het niet goed op mp, maar maak je een pakket met merkkleding dan kan je niet merkkleding er wel bij doen.
    Als je alsnog geld wilt verdienen aan de niet merkkleding dan raad ik je aan om een x op een rommelmarkt te gaan staan.
    Voor 50cent per kledingstuk kan je best wel een leuk bedragje eruit halen en dan kan je natuurlijk gelijk ook andere spulletjes verkopen zoals speelgoed en knuffels wat bijvoorbeeld op mp ook absoluut niet goed verkoopt.
    Zo doe ik het dan en het is dan ook nog heel erg gezellig, want je bent er een dagje tussen uit.
    En je kan de kraam met iemand delen zodat je niet alleen bent.

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik maak meestal pakketten. Dus bijv. maat 98-104 samen.
    Ik maak 1 foto van alles en dan nog 2 lossen die beter inzoomen.
    Zowel merk als non merk.

Of als het een dure merk/mooi is dan een setje: bijv. rok + longsleeve.

Eerst moeten ze geld overmaken met verzendkosten en dan verstuur ik het pas en mail ik ze hierover. Als het pakket is, goed de track & trace nr bon bewaren als bewijs dat je het hebt verzonden. En als het geen pakket is dan is het hun eigen risico als het kwijt is. Ik maak geen geld over als iets niet aankomt. Maar heb het nog nooit gehad in al die jaren.

Als ik binnen 24 uur geen antwoord terugkrijg na mijn akkoord ga ik door naar volgende koper. Ik heb van de week meer dan 10 boden gehad en geen 1 heeft meer terug gemaild na mijn akkoord ;) Denk altijd waarom bied je dan als je toch geen interesse hebt.

En ophalen mag ook maar ik doe het alleen in de avonden of weekend als mijn man er ook is. Ben niet zo van vreemde als ik alleen ben met de kinderen.

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oke, het is dus handiger als ik er een pakket van maak. en dan bijv h&m spullen samen met ralph lauren en burberry in 1 pak? En gedragen en ongedragen bij elkaar?
    Hoeveel vragen jullie meestal voor een pakket? En hoeveel kleren zitten er dan ong in?

8. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Hangt er echt vanaf hoeveel je erin doet en welke merken he.

Ik verkoop regelmatig voor 45 incl. verzendkosten (6.75 verzendkosten) pakketjes en dat zijn dan geen dure merken maar bijv. zara, H&M, Jilly, Hema enz. En meestal rond de 15 stuks.

9. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Als Burberry en Ralph Lauren 100% origineel is, zou ik hier absoluut geen pakket van maken.

Gewoon los verkopen: levert genoeg op!

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ja, het is origineel! Schoentjes en kleding.
    Die ga ik dan apart verkopen.
    En de rest maak ik een pakket van.
    Ben benieuwd of iemand het koopt:)

11. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mee eens

12. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Welke maat is het?

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Ik doe de merk kleertjes meestal los of hetzelfde merk als setje, bijv. Z8 bij elkaar en mexx bij elkaar. De merkloze kleertjes gaan in 1 pakket. Hier houd in na aftrek vz kosten tussen 30/40,- aan over.
    Schoentjes etc gaan er los op.

Tip;
    Hier op zp heb je ook een te koop aangeboden gedeelte.
    Hier koop en verkoop ik zelf ook geregeld wat.

Vriendin van mij doet het verkopen weer via de kerk, zij geeft dozen spullen af met prijsjes erop. Kerk kijkt wat ze kunnen en willen verkopen op de kleertjes markt. Kerk mag vd opbrengst een bepaald gedeelte houden en de rest is voor jou.
    Oké je levert wel geld in, maar je hoeft er zelf niet de hele dag te gaan staan (bij deze kerk iig).

Koninginnedag ook een optie.. Ik heb altijd wel iemand die er gaat staan, ik mag dan vaak m'n spullen mee af geven en wat verkocht is krijg ik de opbrengst van. Ik geeft dan zelf altijd een x bedrag of cadeautje als bedankje.. Moet zelf vaak werken dan dus zodoende..

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    50, 56 en 62

15. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0

16. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Als je het apart verkoopt krijg je er meer geld voor maar het kost je ook meer tijd. Merk zou ik sowieso apart verkopen. Je kan de links ook hier plaatsen dan verkoop je sneller. Ik zelf koop nooit kleding tweedehands via marktplaats maar wel hier via zp

17. tulip

tulip Niet meer actief

Echte merken,kun je,apart verkopen, of in een setje dat doet het nog beter.

Non merkkleding doe ik vaak in een pakket. Wat ik laatst zag op mp vond ik ook een goed idee. Die dame had alles apart erop staan, ook hema dingetjes en dan genummerd. Zo kon je zelf je pakket samenstellen adv de nummers. Ze had overal een,klein prijsje bij staan en dan met meerdere dingen maakte ze het nog goedkoper. Goed idee voor non merkdingen.

18. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ja heb je gelijk in. Heb geen zin om steeds heen en weer naar het postkantoor te gaan. Ik ga ze idd ook hier plaatsen, heb foto's gemaakt, maar nog niet op de pc gezet.
    Hoe gaat het verder met je zwangerschap trouwens?

19. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh dat is een goed idee! Tnx:D

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

goed dankje:) hoe was je vakantie? vonden je dochters het leuk?

Deel Deze Pagina