Hoihoi, ik moet het gewoon ff kwijt hoor. Ik heb morgen een afspraak staan bij de kaakchirurg om 2 verstandskiezen te laten trekken. Echter zie ik het ff helemaal niet meer zitten en ben in staat de afspraak nu af te zeggen. Ik ben geen held en zit nu allerlei redenen te verzinnen waarom ik het niet ga laten doen. Volgens de tandarts ga ik er in de toekomst problemen mee krijgen omdat ze scheef in mijn kaak zitten en de goede kiezen ernaast aantasten. Ik heb helemaal geen last en heb ook nog nooit problemen met mijn gebit gehad en daarom is het zo dubbel. Ik wil wel een goed gebit houden maar niet door iets te laten trekken. Dus wat zal ik nou doen? Pff nooit geweten dat ik zo tegen op zou gaan zien....
Niet afzeggen joh! Dan ben je sowieso (een deel van) je geld kwijt, erg zonde toch? En het valt heel erg mee! De verdoving is even een nare prik maar daarna voel je niets meer en ik heb er eenmaal thuis ook weinig last van gehad. Wat ik ervan weet kun je ze beter bij de kaakchirurg laten weghalen dan bij de tandarts, minder last! Kop op even doorzetten en dan ben je er lekker vanaf!
Gewoon naartoe gaan. Kennelijk kan je beter kiezen laten trekken bij de kaakchirurg dan bij de tandarts. Ik ben alleen bij de kaakchirurg geweest om 4 verstandskiezen in 1x te trekken. Ik was ook superbang en lag ook helemaal te rillen als een stokje op die tafel. Maar het viel uiteindelijk hartstikke mee. Hele mond was verdoofd (terwijl de verdovingen van de tandarts bij mij nooit werken) en hij had binnen een minuut alle 4 de kiezen eruit. Als ik verhalen hoor van mensen die kiezen hebben laten trekken bij de tandarts zelf, zijn dat meestal veel minder prettige verhalen...!! Heel veel succes...!!
Sowieso niet afzeggen!! Je hebt er later veel meer last van als je er toch problemen mee krijgt. Ik snap je angst wel hoor, ik vond het zelf ook eng, maar zou het absoluut niet afzeggen. Voor je het weet is het klaar
Gewoon doen inderdaad. Ik zat als een rillend kind in de wachtkamer in het ziekenhuis, brrrrrr en ik was in staat om gewoon weg te lopen. De prik is even rot maar daarna voel je inderdaad niets meer. Alleen, 2 laten trekken? Zitten ze er zo makkelijk voor (helemaal klaar met groeien ook?). 2 aan 1 kant kan nog wel als ze dus gemakkelijk gaan (al doet mijn kaakchirurg dat dus NIET, nooit!!!). Aan beide kanten 1 laten trekken is helemaal onmogelijk met 2 verdovingen van de chirurg, dan kun je je tong inslikken door die verdovingen en dat is gevaarlijk. Verder sja, net hoe diep/scheef ze liggen. Ik heb 6 weken met een blauwe hals en kaak gelopen en kon 8 dagen net aan met 3x p.d ibuprofen 600mg doorkomen. Maar mijne (1 dus) moest eruit gesneden worden dus dat is wel even iets pijnlijker en meer werk
Echt maak je niet druk, achteraf zul je zeggen 'heb ik me daar nou zo druk om gemaakt?' Prikje is even naar maar daarna is er niets meer aan de hand! Sterkte en zet hem op. Komt echt goed hoor! Niemand gaat daar voor zijn lol naar toe! Ik heb 4 verstandskiezen laten verwijderen om problemen te voorkomen. Ik ben ookmgeem voorstander van snijden in een gezond lijf maar soms moet je vervelender problemen zien te voorkomen. Zet hem op hè!!
Ga er naartoe, en leg je twijfels voor aan de kaakchirurg. Laat hem uitleggen wat de afwegingen zijn, voor- en nadelen, risico's. Vraag wat zijn advies is. Ik ben zelf ooit door de tandarts naar de kc gestuurd om 4 verstandskiezen ineens uit te laten snijden, maar de kc vond dat niet nodig en niet verstandig. Er zijn er toen maar 2 verwijderd. Later toch nog 1, en de 4e zit er nog.
Thanks dames voor de peptalk! Ik denk dat ik ook maar wel ga en dan me dan eerst goed laat voorlichten door de chirurg zelf. De tandarts was er behoorlijk zeker van dat het problemen ging opleveren omdat ze helemaal scheef staan. Ik voel ook alleen een paar puntjes achter in me kaak en heb ook wel dat het heel lastig poetsen is achterin en het tandvlees daar nog wel eens ontstoken is. Maar brrr zie er echt tegenop, heb nog nooit een verdoving in me mond gehad, de enigste verdovingsprik was na m'n bevalling bij het hechten en dat vond ik toen ook niet erg prettig
Ik was ook echt bang, maar de kaakchirurg vertelde me dat een goed doorgekomen verstandskies 25% geeft op ontsteking, laat staan een scheve! Ik had 1 goede, 1 scheef doorgekomen en 2 scheef onder mijn tandvlees. Heb ze allemaal laten verwijderen en het viel me zo mee! Er was echt helemaal niks aan. En de ongemakken van het verwijderen stellen sowieso niks voor in vergelijking bij wat verstandskiezen kunnen veroorzaken als ze blijven zitten.
Ik moet al tijdne naar de kaakchirurg om een ontstoken kies te laten trekken. Maar ik durf echt niet, heb dus nog niet eens een afspraak durven maken... Pff. Nu ik dit topic lees denk ik er weer aan. Maar idd gewoon gaan, maar da's makkelijk gezegd! Succes!!
Ik zal me even voorstellen: angsthaas 100% ... zelfs ik zeg het valt allemaal mee. Zorg dat je een zak erwtjes in de diepvries hebt liggen daarmee kun je super mee koelen in een handdoek. Ik heb echt 0 komma 0 last gehad zelfs niet van de prik zetten ... was even zuchten en hoppa het zat er al in. Succes
Morgen rond deze tijd ben je al klaar, gaan! Zeker als de tandarts het zegt, op lange termijn krijg je er echt last van. Ik ben zo eigenwijs geweest door angst. En nu zit ik er nog mooi mee, jaren gebeugeld en gaat nu al verschuiven omdat er geen ruimte is voor ze dat was ook de reden dat ze er toen uitmoesten. Kortom ik hoop dat de schade beperkt blijft, ik ze er binnekort alsnog uit laag halen en mn tanden wat terugzakken.
Ik zag er ook erg tegenop, maar het viel reuze mee! moest er 4 laten trekken, 2 in 1 keer, en na twee weken de andere 2. Prik voelde ik niets van, alsof ze met iets scherps over mn gehemelte gingen. En voordat ik het wist was mn kies er al uit! ik dacht dat ze nog niet begonnen waren, en toen was het al klaar! Succes!!
Ik snap je angst wel hoor. Ik had ook nog nooit een verdoving gehad, ik heb ook nooit iets aan mijn tanden moeten laten doen bij de tandarts, nooit gaatjes gehad (en nog steeds niet), en dan moeten er opeens verstandskiezen uit. Als je alleen maar routine controles, schoonmaakbeurten, en fluor behandelingen hebt hoeven hebben, dan is een behandeling waarbij verdoving nodig is best wel eng Ik heb 12 jaar geleden bij de kaakchirurg alle 4 verstandskiezen laten verwijderen, in 2x wel. De verdovingsprik is een beetje pijnlijk, maar daarna is het helemaal gevoelloos, net zoiets als je voet die slaapt. De hechtingen zijn zelfoplosbaar, ik heb 2 lange littekens lopen aan de binnenkant van beide wangen. 1 tip: neem een mp3 speler mee voor tijdens de behandeling. Dan hoor je de geluiden niet zo. Focus je op het openhouden van je mond en zing in je hoofd mee met de muziek, dan is het sneller voorbij en minder eng Voor de pijn erna krijg je waarschijnlijk een recept mee en krijg je misschien ook het advies om de wond schoon te houden met een poeder die je in water oplost (van Oral B bijvoorbeeld). Hoeveel pijn je zal voelen, hangt af van hoe goed de chirurg is en hoe makkelijk de kies kon worden verwijderd. Heel veel succes!
Hoe eerder, hoe beter. Ik heb wel eens begrepen dat hoe ouder je bent, des te meer pijn het doet om ze te laten verwijderen. Ik heb er ook 2 laten verwijderen (in 2x, 2 verschillende kanten). Ik heb echt heel veel last gehad, maar lees ook van genoeg meiden dat ze er nauwelijks last van hadden. Even op je spreekwoordelijke kiezen bijten en gaan!
Ik zou echt gaan hoor. Valt reuze mee zelfs de prikken heb ik niet gevoeld. Maar ook al heb je geen last van de kiezen toch kunnen ze je gewone tanden scheef laten zetten. Succes morgen
Ik ben toch maar niet gegaan. Ik heb eindelijk de moed gevonden weer gewoon naar de tandarts te gaan(ben wegens verhuizing paar jaar niet geweest) en kan het niet opbrengen om dan gelijk me kiezen te laten trekken, ik laat ze lekker zitten en zie het wel heb er toch geen last van...
Ja zelf weten... wanneer er straks een ontsteking zit ben je verder van huis! Ik heb er twee laten snijden en eentje laten trekken... de vierde zat toentertijd nog ver weg. Ik had vooral problemen in de onderkaak, boven zakten ze zo "door". Maar die in de onderkaak stonden scheef en ze wilden door mn wang naar buiten. Ik kreeg dus een fikse ontsteking links, kon niet eens meer lachen van de pijn en de zwelling. Tandarts heeft me doorverwezen naar de kaakchirurg en heeft direct pijnstilling voorgeschreven vanwege de ontsteking. Voordat ik terecht kon bij de KC begon ook rechtsonder te kloten.... ik kon alleen nog maar stukjes brood sabbelen (zonder korst) en moest het met mn vinger echt in mn mond duwen... zoveel zwelling. KC heeft uiteindelijk eerst de rechter kies getrokken en een maand of twee later zijn linksboven en linksonder ineens getrokken/gesneden..... en ik moet zeggen... sinds die tijd heb ik ook veel minder hoofdpijn!!!!!