Hallo dames. Ik heb vanmorgen een fles wijn gekregen, verpakt in een vogelhuisje. Het houten vogelhuisje is dus een smalle lange ronde koker met een deksel wat eraf kan en een gaatje vooraan. Ik wil het vogelhuisje graag gaan gebruiken maar ik weet niet of ik het zo buiten kan zetten/hangen aangezien het onbehandeld hout is (zo lijkt het) Heeft iemand verstand van vogelhuisjes die mij kan helpen
Enigste verstand (en ervaring) die ik ermee heb ik dat er weinig schattige vogeltjes op af kwamen maar muisjes des te meer brrr.... Mocht je het toch buiten zetten dan zou ik hem wel aflakken met een blanke lak
Voor het vogeltje zal het weinig uitmaken. Die leven in bomen, struiken heggen e.d. met takjes die ook niet netjes geverf of geschuurd zijn. Voor het behoud van het huisje is het wel beter deze af te lakken.
Het gaat me er meer om dat het huisje niet na 2x regenen al richting stort kan Als het zonder te behandelen de winter door komt ben ik meer dan tevrede. Zou dat lukken denk je?
Door regen en sneeuw zal hij wel aangetast worden. Dus als je hem mooi wilt houden zou ik hen lakken of beitsen. De vogel heeft daar geen last van
komen der geen spinters af? zo zielig voor t vogeltje wat er in gaat zitten.... ik zou em dan wel aan een heg of boom vast maken, op hoogte in ieder geval. als ie stevig genoeg is zal ie de winter wel overleven hoor
Nee dat niet. Als je er met je hand over wrijft dan voelt het glad aan. Het voelt wel alsof het geschuurd is. Maar niet behandeld in de zin van lakken/verven. Haha dat zou ik zelf ook zielig vinden voor het vogeltje
Is het echt een vogel (nest) huisje of een voederhuisje? Lange smalle koker klinkt meer als voederhuisje. Om hem mooi te houden zou je hem wel moeten behandelen, om vogels aan te trekken (even van een voeder huisje uit) gewoon lekker in de tuin hangen niet al te dicht bij je raam dan komen ze vanzelf wel
Ongelakt houd het wel 1 winter hoor, wil je er meerdere jaren plezier van hebben dan is een lak laagje niet verkeerd.