Kleertjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door Klaas2011, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaas2011

Klaas2011 Nieuw lid

9 sep 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mannetje van 15 weken slaapt nog in zijn kleren die hij ook overdag aan heeft. Wanneer ongeveer doe je hem een pyjama aan bv. Wat zijn jullie ervaringen?

Groet, Klaas

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    vanaf 4 maanden oud hebben we pyamas gebrikt. na t badje lekker pyama aan.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij doen het nu eigenlijk al wel. Soms houden we een makkelijk zittend truitje voor het gemak aan, maar meestal heeft ze toch wel haar pyjamaatje aan (of wat heet, vaak zijn het ook niet zulke leuke kleertjes die we van kraamvisite hebben gekregen ;))

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

heb ik meteen gedaan, dit hoort bij het avond ritueel en dat weet ze dat ze moet gaan slapen ;)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

bij beide rond de 5 maanden pas. Ik vind het pas nodig als de kleertjes van overdag vies worden als ze op de grond gaan spelen of als ze geen lekkere slaapkleren meer aanhebben. Spijkerbroeken,. stugge kleertjes liggen niet lekker in bed.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij doen sinds hij 3/4 maanden is snachts een pyama'tje aan.
    Overdag doe ik meestal zijn broekje ook uit, en ff snel zn pyama broekje aan.
    Omdat hij nu toch vaker een spijkerbroek of stugger zittend broekje aan heeft.

7. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik heb eigenlijk maar 1 of 2 pyjama's..
    Maar goed mijn dochter slaapt in een puckababy en heeft daaronder eigenlijk alleen haar rompertje aan dus is nog niet echt van toepassing.

Ik denk dat ik het doe als het of wat kouder is of ze uit de puckababy gaat. Maar goed misschien slaapt ze dan wel weer in een gewone slaapzak..

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij zijn daarmee begonnen toen ze ongeveer 3 maanden was, ze had echt een hekel aan omkleden, daarom "pas" vanaf toen.

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Volgens mij zijn er maar weinig pasgeboren baby's die houden van omkleden ;)

Wij zijn overgestapt op pyama's toen ze niet meer in die heerlijke zachte babypakjes paste. Nu hebben wij een grote baby en was dit (voor mijn gevoel) al vrij snel. Denk na een maand of 2. Toen moesten we over naar maatje 68 en van die maat heb je vrijwel geen babypakjes meer. Inderdaad slaapt het niet lekker met een spijkerbroek aan.

Een bedritueel vond ik echt nog niet nodig als ze nog zo jong zijn. Dat snappen ze dan toch niet. Ik heb liever geen huilende baby omdat ze het omkleden niks vindt ;)

Overdag doe ik dr broekje en sokjes uit. Dan ligt ze in haar shirtje in haar slaapzak.

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Als kleine man in bad was geweest 's avonds deden we hem daarna meestal een pyjama aan, ook toen hij pas net geboren was.
    Ging hij 's avonds niet in het badje, dan keken we even naar hoe makkelijk de overdag kleertjes voor 's nachts zouden zijn.

Maar hier dus bij beide jongens al heel vroeg pyjamaatjes aangedaan.

11. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik wist niet meer precies wanneer het was maar heb even door de foto's gebladerd en rond de 2.5 maanden staat ze 's avonds voor het eerst met pyama op de foto. Daarvoor ging ze gewoon in de dagelijkse kleertjes slapen.

Overdag doen we vaak snel even een pyamabroek aan, vindt dat toch net wat frisser dan in de broek waarmee ze over de vloer kruipt. Daarentegen laten we haar truitje wel aan... lekker tegenstrijdig ook, eigenlijk hahaha

12. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn er ook vrijwel meteen mee begonnen.. Mijn zoon spuugde erg veel en natuurlijk verschoonde ik hem wel als het erg veel was, maar ik vond het dan wel fris om 's avonds een pyama aan te doen en hier was het nooit veel huilen met omkleden.. nu 1 1/2 jaar later daarin tegen......

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij zijn vrij snel begonnen met een avondritueel. hij was 2 maandjes denk ik. na het badje van 7 uur ging de pyama aan flesje en slapen de late voeding was dan bij ons de eerste nachtvoeding (dus ook weinig geluid weinig licht en snel weer het bedje in na fles en verschoning) en de eigenlijke nachtvoeding de tweede. zo kreeg hij al vrij snel het verschil tussen dag en nacht door. en is er later ook niks veranderd buiten die 2 voedingen die nu weg zijn.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ik vanaf mt 62 pyjama's. Toen was ze 8 weken.
    Wel ging ze hier altijd 's avonds mee onder de douche of wassen en dan schone kleertjes aan.

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    vanaf 68 geloof is. Daarvoor is ze ingebakerd geweest. Dus was het niet nodig.

16. Maia

Maia Niet meer actief

vanaf maat 62/68 ongeveer. In elk geval, toen kreeg ze ook kleertjes aan die wel leuk waren maar niet persé praktisch ;) en dus was slapen in een pyjamatje lekkerder.

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ben ik nu zo raar :p wij hebben het vanaf dag 1 gedaan?

18. Hester

Hester Niet meer actief

In de puckababy draagt hij slechts een romper + t shirtje.
    Verder hangt het ervan af wat hij 's avonds aan heeft qua kleertjes (zacht pakje of echt een broek) en op welk moment van de dag hij in bad gaat. Als hij tegen bedtijd iets gemakkelijks en schoons draagt, houdt hij het lekker aan in bed.

19. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik doe mijn meid al vanaf dag 1 om 8 u smorgen kleedjes aan( jurkjes, setjes,....) en rond 19 u doet ze haar pyama aan.

gr

20. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    vanaf dag 1. onder de douche daarna lekker met babyolie maseren
    pyama aan flesje en naar bedje en elke ochend even wassen en schone kleertjes aan.

en tuurlijk houden pasgeborenen niet van omkleden ze weten immers niet wat er met ze gebeurd en ze moeten alles voor het eerst ervaren.

maar juist doordat wij het zo vaak doen geeft ze nu geen kick meer en ligt ze lekker tegen je te kletsen als je der omkleed.

Deel Deze Pagina