ventilator aan bij baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door edelweiss, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn baby heeft erg veel last van de hitte meer overgeven gisteravond zelf de complete voeding

Nu heb ik met dit weer altijd in iedere kamer de ventilator aan niet op de persoon gericht maar de lucht in en niet zwenkend maar gewoon vast.

De van beneden die zwenkt wel maarook niet op de personen maar in de lucht.

Nu is het binnen dus warm en het kleine vent heeft er last van. Maar een ventilator bij een baby kan dat??

De ene site zeg nee en slecht en een ander geeft aan dat het juist goed is enzelf dat het de kans op wiegedood verkleint.

Maar eruit kom ik niet. Wat zouden jullie doen

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb een ventilator naast de kast staan. Staat dus niet op bedje gericht, maar is meer om de ruimte te verfrissen... Tja wat is wijsheid, 30 graden en een ventilator voor verkoeling of het gewoon zo warm laten?! Tja ik gok dat ventilator dan beste oplossing is.

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Misschien ben ik een beetje een ontaarde moeder nu, maar ik heb onze dochter bij ons op de kamer ( met airco ) liggen. Het is een mobiel model, dus we richten hem niet op de bedden. Hij staat op 26 graden... Veel aangenamer dan 30, maar ook niet zo koud dat ze er een klap van krijgt...

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Wij hebben een newborn in huis en die slaapt bij mij. Met airco aan.
    Vannacht voor t eerst weer een rustige nacht met haar gehad. Gister was ik de wanhoop nabij en heeft mijn man dus de airco gepakt..

5. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Wij hebben ook gewoon een ventilator in de woonkamer waar baby in de box speelt en slaapt hoor. Niet op de kleine gericht maar je voelt ook daar wel luchtverplaatsing. Heerlijk!

6. tuc

tuc Niet meer actief

hier een baby van 6 maanden en ook een ventilator, idd niet recht op de baby gericht

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier dus om dezelfde reden ook de airco in de kamer gezet... Het was zo vreselijk benauwd en eng warm... Durfde haar ook niet alleen zonder ventilator of airco of wat ook te laten slapen.
    Ze sliep redelijk. Ik vond het nogal brommen en van het geluid sliep ze dus vrij licht... Maar mijn vriend wilde het dus per se en die heeft haar vannacht gedaan ( speentje ) en bracht haar bij me voor de borst :D. Ik lag nl op de bank :D.

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wij hebben ook een ventilator naast zijn bed gezet.
    Ik las inderdaad ergens een onderzoek dat het ook de kans op wiegendood kan verkleinen.
    Zelf slapen we ook onder een plafond ventilator.

En, hij is toch bijna altijd verkouden, dus die ventilator maakt dan ook niet zo veel meer uit ;)

9. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Van ventilators worden mensen (dus ook baby's) niet ziek. Je wordt ziekt van bacteriën en virussen en die komen niet uit een ventilator (tenzij er rare dingen mee gebeurd zijn).
    Ventilator kan dus prima.

(door hevige verschillen in kou/warmte kan je weerstand wel wat minder worden waardoor je dan vatbaarder bent voor een mogelijk virus wat op de loer licht)

10. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de airco op zijn koudst staan. T is 20 graden in zn kamer en hij ligt onder een deken. Hij kan echt niet tegen die hitte en zit binnen no time volledig onder de warmte uitslag als ik die airco niet aanzet.

11. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik heb een mobiele airco die ik op haar kamer aan zet als zij er niet is. Het Is dan nog steeds warm op haar kamer, maar niet te warm.

Deel Deze Pagina