minder eten en diaree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Renate28, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoi, sinds zondag eet mijn kindje maar de helft van wat hij normaal eet. Hij was begin van de week verkouden, maar nu niet meer. Hij is wel steeds vrolijk gebleven. Sinds woensdag heeft hij ook erg slappe ontlsting en gister had hij minder en (minder grote) plasluiers dan normaal, maar ik krijg er echt niet meer voeding in bij hem.
    Hij is niet uitgedroogd, want het velletje van zijn handje blijft niet staan als je het vastpakt. Herkenbaar? En moet ik mij zorgen maken?

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hou het heeel goed in de gaten meis , want het RS virus doet zijn omloop

wil je niet ongerust maken hoor :) maar veel huisartsen herkennen het virus niet en doen het af met een griepje

zolang hij nog natte luiers heeft is het goed
    probeer hem zoveel mogelijk te laten drinken , ook water oid als hij dat wel wilt

voeding is niet zo belangrijk op dat moment als die maar vocht binnen krijgt

diaree kan je met ORS poeder proberen te bestijden (niet in je flesvoeding doen)

dat is een oplossing van zouten en (druive)suiker of zetmeel in water.

sterkte en beterschap met je mannetje

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Dunne poep is wel normaal bij verkoudheid, dat komt doordat ze dat slijm weer inslikken en dat poepen ze uit.
    Maar wel in de gaten houden omdat hij zo weinig drinkt.

Er is idd ORS als hij heel veel diarreeluiers heeft, wel ff overleggen met je HA voordat je het geeft (hoeveel je mag enzo)

Misschien kun je hem wat vaker een fles aanbieden en dan minder per fles? Of wat water tussendoor?

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    de hoeveelheid van het gebruik van ORS staat op de verpakking :)

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Grijpt hij ook naar z'n oor? Milan heeft ook diarree gehad met minder eten en bleek uiteindelijk oorontsteking te hebben

6. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi heeft dit op dit moment ook, ze eet wel, maar minder dan anders (normaal laat ze nooit niks staan en nu wel wat). Ze heeft geen koorts, lijkt ook niet echt verkouden, maar hoest al wel flink sinds een week voor Kerst...De arts op het cb heeft er begin januari naar gekeken nadat ik ernaar vroeg maar zij zei dat het hoog in de luchtpijp zat en niks was om me zorgen over te maken. Ik ben toen 2 weken later ook nog naar de huisarts geweest maar die zei hetzelfde.
    Alleen hoest ze nu nog steeds zo, dat is toch lang? Wat is dat RS virus precies?
    Ik ben ook wel voorzichtig omdat mijn vriend vroeger als kind bronchitis heeft gehad dus tja...
    Het is me ook opgevallen dat ze af en toe naar haar oortje pakt.
    Denk dat ik na het weekend toch nog maar even naar de huisarts ga...

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nee, hij grijpt niet naar zijn oortje.
    Hij heeft ook al erg lang een nare hoest (Hij heeft een babyhaler (al een week of 7/8) en moet hier nog minstens een maand mee doorgaan.), maar ik denk niet dat die hoest hiermee te maken heeft.

Ik heb vanmorgen toch maar de HA gebeld en vanmiddag konden we langskomen.

Deel Deze Pagina