Ventolin een strijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissMom, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen 11:40 bij HAP terecht.
    Laat het later even weten.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Verstandig, ik ben benieuwd

Succes in ieder geval

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn terug en dochter heeft antibiotica gekregen alleen vraag ik me af waarom in vredesnaam!
    Ik kan wel janken want ben het spuug en spuug zat.
    Dochter is net van de antibiotica af.
    Vanaf 1 december is dit nummer 4!!!
    Als het zo voor de benauwdheid zou moeten helpen, waarom is ze dan nog benauwd en heb ik daar bij alle andere antibiotica's nooit iets van gemerkt?
    Is ook meteen voor der oortjes mocht ze weer oorontsteking hebben zei de arts want hij hoefde haar oortjes niet na te kijken toen ik vroeg om ze meteen na te kijken want ze grijpt er telkens weer naar omdat ze toch antibiotica krijgt.
    Nu ook maar om de 3 uur ventolin gebruiken, vraag me ook af of dit mag gezien er in de bijsluiter staat 4 tot 6 keer en om de 4 uur.
    Heb net ook meteen dochter nagekeken op blauwe plekken, die dokter was hardhandig zeg met die stethoscoop en zegt, ik heb zelf ook een dochter dus weet wat ik moet doen!
    Maar op een gegeven moment trekt hij mijn dochter uit mijn armen, tilt haar op in de lucht en vraagt, wat is er nu met je?!
    JOHHHHH je bent hardhandig bezig vandaar misschien dat ze tegen spurtelt en huilt?!
    Kind is verdikke nog geen 15 maanden en is de dokters nu onderhand wel zat!

Ik ben radeloos nu en heb het idee dat ze allang al eens een ziekenhuis bezoek had moeten afleggen en haar volledig te onderzoeken.
    13 januari KA dus ze gaan haar maar eens heel grondig onderzoeken daar!
    Sorry dat ik zo gefrustreerd overkom.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    geen sorry hoor, ik vind het terecht dat je zo bent!
    Wat een botte L*L zeg.

Om de 3 uur ventolin kan echt geen kwaad.
    Wat je ook kan doen, een puf geven, 5 min wacht en dan weer een puf.

De eerste puf zorgt dat de lpongblaasjes open gaan, en de 2de zorgt er dan voor dat ze goed in de longblaasjes komen en dus open blijven staan.
    Kan echt geen kwaad hoor, brengt geen schade ofzo.
    Heb je ook neusspray in huis? eerst even goed het neusje open maken voordat je gaat sprayen, komt het ook beter in de longetjes.
    Je hebt van Daro zoutoplossing in een soort van cabsule, het is een soort van spoeling voor het neus, is even een rot werk en je kindje vind het niet leuk,maar werkt beter als een spray.
    Daro

Verder kan in het kamertje van je dochterje natte handdoeken op de verwarming leggen,

Stomen in de badkamer werkt ook goed

Heeft hij niet gezegt dat ze een luchtweg infectie heeft ofzo, wat ik wel denk als ik het zo hoor?! Dat zou opzich de ab-kuur kunnen verklaren

Ik zou aan de KA vragen of je naar de longarts mag met je kindje, die hebben er veel meer verstand van dan een gewone KA.

Hopelijk kan ik je zo een beetje gerust stellen

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt zeg!
    Ben zeker wel gerustgesteld betreffende dat puffen nu om de 3 uur.
    Ga je tip ook uitvoeren maar moet dit met iedere puf zo dan gedaan worden? 1 puf en 5 min later weer.
    Doe het trouwens wel altijd zo na het badje die we van de avond naar de namiddag hebben verschoven voor haar laatste puf, alles zal na een badje wel beter openstaan he?

Dat van die natte handoeken, ik heb anderhalve week terug dat verwarmingsbakje maar wegehaald want had gelezen dat vocht juist ook op de longen kan slaan en het hing er al heel lang dat ik dacht, misschien weghalen en kijken wat dat doet.
    Plantjes had ze ook op der kamer en heb ik ook maar weggehaald.
    Neusspray heb ik standaard in huis want ben al meer dan een jaar bezig met dochterlief nu dus zou niet zonder willen zitten.
    Ben woensdag toen ze weer met een loopneusje wakker werd meteen weer begonnen met sprayen.

De dokter zei dat ze bronchitis heeft en voor het gepiep heeft ze een antibiotica (HA zegt astma maar weet niet het verschil, zal wel hetzelfde zijn maar een andere naam?)
    Hij zei ook dat ze een allergie zou kunnen hebben maar is pas te zien vanaf 4 jaar?

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik herken gewoon zoveel van wat jij nuet verteld, wij hebben zelf ook zo lopen klooien met onze kleine man. Nu zijn we jammer genoeg erg ervaren in het puffen en de verschillende soorten manieren van puffen.
    Maar goed het werkt nu redelijk, hij is op hetmoment ook niet echt 100% weer ziek geweest en krijg op het moment ook weer een ab-kuur voor zijn luchtwegen

Ja allergiën en astma ook kunnen ze pas officieel zeggen vanaf 4 jaar, maar je zou natuurlijk zelf ook kunnen kijken waar ze heftig op reageerd, waarom gaat ze nou piepen.

Hou een dagboekje bij, met wat je doet,, waar je bent geweest.
    Geen idee of je huis dieren hebt?

Haar beddengoed op 60 graden wassen, ik verschoon het bed van Quinn bv 2x per week.
    Matrasje goed laten luchten, zeker nu met de koude weer, even lekker buiten zetten.

Over het puffen, zou ook kijken wanneer ze er behoefte aan heeft, of wanneer ze iets doet waar ze benauwder van kan worden. Luister naar je gevoel.

Zou zo snel mogelijk contact leggen met een longarts voor je kleine meid. Die kunnen gewoon zo veel meer.

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend he allemaal, je voelt je op sommige momenten zo machteloos naar je kindje.
    Ok, die kinderen zijn niet anders gewent op den duur volgens mij dan zo zwaar ademen en strontverkouden om het even.
    Heeft jouw zoontje ook zoveel lastvan oorontstekingen hierdoor?

Zelf heb ik de laatste tijd het idee dat dit een koemelkallergie is.
    Mijn dochter was 1 dag en was helemaal blauw aangelopen waar verder niet naar gekeken is.
    Ze heeft dat zware ademen ook al vanaf der geboorte en continue verkouden vanaf dat ze 2 weken is.
    We hebben geen huisdieren en beddengoed was ik altijd op 60 inderdaad.
    Laatste tijd moet ik zelfs 4 keer per week haar beddengoed verschonen want dat gesnot en gekwijl lijkt me niet echt gezond als ze in haar eigen bacterien blijft liggen.
    Kook zelfs haar speen weer 2 maal per week uit haha.

Vooral in de avond/nacht en smorgens heeft ze het heel erg benauwd en hoest ze er op los en ademt ze nog zwaarder met gepiep en gerochel.
    Met een beetje inspannen is ze ook benauwd.
    Ben er inderdaad op gaan letten laatste weken.
    Ze loopt ook te pas of te onpas blauw aan om haar mondje en dan met name haar onderlip en trekt door naar haar kinnetje.
    En dan is ze nog niet eens druk bezig.

Ga de kleine uit bed halen want ze roept me en zet meteen haar matras even buiten voor een uurtje.

Bedankt voor al die tips!

Deel Deze Pagina