Ons meisje van bijna 11 maand wil eigenlijk alleen nog maar de fles, terwijl tot voor kort alles lekker was...dus ook boterhammen en potjes en de normale avondmaaltijd. Ze neemt een hap van iets anders dan melk, steekt haar tong uit, pakt het er met haar handjes weer vanaf en smeert het overal en nergens. Is dit een fase?? Iemand ervaring?
Volgens mij een fase, als ze verder nog is zoals ze normaal is, gewoon negeren. Blijven aanbieden, en zodra ze gaat viezerikken weg halen
Ik denk ook wel dat je d'r niet moet straffen. Vaak wordt het dan alleen maar erger en wordt eten een strijd. Je wint het dan vaak toch niet. Hier helpt het goed om het aan te bieden en als hij niet wil eten dan halen we het weg, proberen het een paar minuten nog een keer. Tot wij klaar zijn met eten. Als Jordy dan nog niet gaat eten heeft hij pech en halen we het weg. Daarna krijgt hij zijn toetje aangeboden en kan daarna naar zijn bed. Hier ging hij toch snel weer gewoon eten
Gewoon laten zitten. Blijven aanbieden maar als ze niet hoeft, dan hoeft ze niet. Ze gaan vanzelf weer eten. Als het een paar weken aanhoudt, kun je contact opnemen met het CB. Mijn zoontje is een veelvraat en zelfs hij heeft deze fase gehad.
hoi, wij hebben het hier met brood, eerst at joey heerlijk zijn boterham, tot hij ineens het weer uit zijn mond ging halen en het op de grond gooide?? hadden toevallig een afspraak met de kinderarts, omdat joey een kma allergie heeft. maar zij adviseerde om het brood eens te roosteren (joey is ook 11 maanden) en dan hebben we nu gedaan en hij vindt het geweldig.... misschien in ieder geval een optie voor het brood.. succes oja, er schijnt ook iets te zijn van een 11 maanden sprong,daar komt dit ook in voor..
Krijgt ze misschien (nog) een kies ?? Dan willen ze ook vaak niet eten... En idd blijven aanbieden eet ze niet dan niet ...
Een kies... mmm... ik hoop dat ze eerst tanden krijgt! Ze is 11 maand maar heeft nog een leeg 'bekkie'..!
Ik zit momenteel met hetzelfde. Hij eet zijn fruithap en broodje nog wel, maar alleen voor de helft. Groente krijg ik er helemaal niet meer in. Potjes niet, vers gepureerd niet, vers in stukjes niet...en of ik hem voer of dat ik het hem zelf laat doen maakt ook allemaal niks uit. Het is echt een drama. En ik vind het heeeeel moeilijk om er geen issue van te maken, heb ik gemerkt. Want hij moet gewoon eten :x Maar het is een strijd die je nooit gaat winnen, daar ben ik inmiddels (na heel veel stressy avondjes) wel achter. Dus ik heb nu zijn flessen weer opgehoogd, en soms geef ik hem 's avonds laat nog een klein flesje, zodat hij 's nachts niet met honger ligt. Het lijkt wel alsof hij weer 5 maanden is, in plaats van 11!
Dat zou ook een reden kunnen zijn waarom ze niet eet ... Tenminste die van mij eet al niet veel maar met haar tanden en kiezen kreeg ik echt helemaal niets naar binnen....