Mijn dochter zit nu nog aan het stuur, maar ze moet echt naar achteren verhuizen Ik ben een beetje aan het rondkijken voor achterzitjes, maar zie veel verschil. Zo zijn er opklapzitjes waarbij de de rugleuning kan neerklappen zeg maar (lijkt me niks, zie ik niet als optie) Dan zijn er volledige plastic stoeltjes, met hoofdsteun (handig? Voor als ze in slaap valt?) Of stoeltjes met alleen een rugleuning (en natuurlijk voetensteuntjes) maar die tot aan de schouders komt en niet erboven. Wat is jullie ervaring en wat vinden jullie prettig??
Wij hebben een Bobike-zitje met een hoge hoofdsteun. Deze hoofdsteun is niet voor het in slaap vallen, maar puur voor de veiligheid. Stel dat je met de fiets valt of een botsing hebt, dan heeft het hoofdje aan de achterkant steun. Als daar niks zit, dan klapt het hoofdje heel erg heen en weer of erg naar achteren, mocht er wat gebeuren.
hier ook een bobike met hoge rugsteun. (kan trouwens vervangen worden voor een lage hoor) Maar ons meisje is best wel lang, en wij gebruiken zo een zwevende beugel aan je zadel. Nu moet ik zeggen dat ze er gewoon bijna niet meer in past!! Ze zit practisch tegen mijn rug aan met haar snoet (ben niet de dunste) omdat die beugel dus dichter bij jouw staat...als je het op je pakkendragen doet zit ze verder weg. En ook de steuntjes voor de voetjes..kunnen niet lager, waardoor ik steeds 2 knieen in me kont heb (ghehehe) Niet al te prettig. Moet dus ook gaan kijken voor een zitje voor grotere kindjes, maar geen losse zit!! weet het ook niet meer, dus hou het hier ff in de gaten voor andere merken en hoe die zitten!! Groetjes, MIranda
Dank dames, voor de antwoorden! Ik kan van bobike eigenlijk alleen maar 'lage' exemplaren vinden...ik zie niks met hoofdsteun? En hoe is bijvoorbeeld de ervaring met een stoeltje van de hema? Marktplaats.nl > Nu bij HEMA: kinderfietszitje achter. - Fietsen en Brommers - Fietsaccessoires | Kinderzitjes
dat is de bobike maxi plus. Ik heb een bagagedrager waar je op een soort beugel de adapter kan monteren. Zie je volgens mij ook veel bij moederfietsen. Daarom staat het zitje ook een stuk van het zader af en zit ze dus niet pal tegen me aan.
Mijn buurvrouw heeft deze. Ze is er erg tevreden over. Zelf heb ik een fietsstoeltje van Romer, omdat als beste uit de test kwam en er ook een ligstand op zit. We fietsen best wel veel en dan ligt mijn zoontje toch iets comfortabeler.
Ik heb inmiddels twee achter fietsstoeltjes gehad, maar heb nu een bobike en vind hem erg fijn. Niet een groot log ding achter op en hij zit erg stevig vast. We hebben em gekregen (tweedehands) maar volgens mij is het een bobike maxi.
GMG heeft sinds kort een nieuw model, de GMG Tipp. Een heel fijn stoeltje en een stuk betaalbaarder dan de Yepp. Het fijne van dit stoeltje vind ik dat het een vijfpuntsgordel heeft, waardoor de bandjes aan alle kanten goed blijven zitten. Is hier een succes!