Hoi allemaal, ik heb de afgelopen dagen last van een doorkomende verstandskies bovenin. Ik heb van de week gebeld voor een afspraak bij de kaakchirurg om de kies te laten verwijderen, maar daar kan ik pas over een maand terecht. Ondertussen probeer ik zwanger te worden, maar ik vraag me af wat ik nou het beste kan doen. Er moeten foto's worden gemaakt, wat niet goed is bij zwangerschap, en de verdoving lijkt me toch ook niet zo best, al geeft de assistente van de poli aan dat dit geen kwaad kan. Aangezien ik mijn afspraak precies heb in de week van mijn eisprong, en de afspraak volgens de poli niet kan worden vervroegd, vraag ik me af wat ik nu het beste kan doen...? Is het beter om nog even aan te kijken of ik pijn blijf houden of dat het toch weer afzwakt? Hebben meer mensen problemen met verstandskiezen gehad tijdens de zwangerschap en hoe is dat gegaan, of heeft iemand een advies? Alvast bedankt!
Ik zou echt die verstandskies laten verwijderen en niet uitstellen. Als je straks zwanger bent en je krijgt weer pijn is dat veel riskanter. Stel je krijgt een ontsteking de cellen die dan vrijkomen kunnen dan voor een miskraam zorgen, koorts is sowieso ook erg slecht voor de baby tijdens de zwangerschap. Dan heb ik inderdaad nogniet eens opgenoemt hoe slecht een verdoving is en volgensmij mogen er dan niet eens fotos worden gemaakt ook nog. Ik zou dus eerder even beschermd vrijen tot je bij de kaak chirurg bent geweest.
Je zou kunnen aangeven dat je probeert zwanger te raken. Je krijgt dan een loodschort om bij het maken van de foto. Dat schort is speciaal voor zwangere vrouwen en houdt de straling tegen. Daarnaast gebruiken ze dan een andere verdoving en die is niet schadelijk voor de vrucht. Heb zelf bij 16 weken zwangerschap een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Als ik het goed begrijp ben je nog niet zwanger, dus dan kan het geen kwaad.