Alleen 's nachts kiespijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Anice, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Ik ben nu 31 wk zwanger en heb sinds een paar weken kiespijn. Het rare is dat dit alleen voorkomt als ik in bed lig, dus meestal laat in de avond of 's nachts, maar ook weer niet elke avond/nacht. (soms 3 dagen niet en dan weer wel). Zodra ik opsta gaat het over. Het is wel 1 bepaalde kies waar volgens mij een oude vulling in zit. Ik ben toen ik 12 weken zwanger was nog voor een uitgebreide check up geweest. Toen was alles oke. (ze hebben alleen geen foto's kunnen maken ivm zwangerschap) Zijn dit misschien de zwangerschapshormonen of is het toch verstandiger om naar de tandarts te gaan? Iemand die dit weet?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zou als ik jou was de tandarts bellen! Klinkt als een wortelontsteking.
    Tandartsen horen tegenwoordig wel een loodschort in huis te hebben, die je voor moet doen als je een foto moet laten maken!

suc6;)

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Als het je wortel is dan heb je er oo koverdag last van en word het vaak mer t de da g erger.

Heb je geen bijholteonteking? je verhaal komt me bekend voor ik dacht dus ook een kies ik naar detandarts maar ik was ook erg verkouden en hij zei dat een bijholte was en idd ik tocg maar naar d e huisarts want liep er al 2 weken mee en ik kreeg een kuur en toen ging het weg.

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik herken het.... totaal onlogisch vond ik het... ook niet iedere nacht en dan ineens weer heel erg.... mijn man vertelde me dat ik vreselijk snurk sinds ik zwanger ben maar ook ongelooflijk veel tandenknars...
    ik heb nu een gebitje van plastic en sindsdien geen last meer gehad... en het deeed zoooooo,n zeer dat het inderdaad net leek of er een ontsteking ofzo zat

gr Jose

5. Anice

Anice Niet meer actief

Het is volgens mij geen bijholteontsteking aangezien ik helemaal nooit verkouden ben. Ik snurk nu ook meer zegt man. Vroeger had ik ook een bijtplaatje tegen tandenknarsen maar dat schijn ik nu niet meer te doen. Ik vind het ook heel onlogisch. Vanacht toen het begon ben ik direkt opgestaan en een uurtje achter de pc gezeten en daarna terug in bed. Helemaal geen last meer gehad. Maar het kan idd erge pijn doen. De klachten zijn nu niet zo erg om de tandarts te gaan bellen aangezien ze hier zwangere direkt doorverwijzen of onderzoeken laten doen als je maar iets voelt waar dan ook. Moet al vaak genoeg voor controles. Ik kijk het nog een paar weekjes aan.

6. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spƩ :)
    At Home
    Ten eerste zou ik direct een tandarts bellen..

En het feit dat je het alleen 's nachts voelt, is omdat je lichaam dan tot rust komt. En daarom voel je het dan zo goed! Waarschijnlijk is het er overdag ook, maar omdat je dan bezig bent - laat je lichaam niet merken dat het er is..

Sterkte!

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Daarnaast is het ook zo dat als je gaat liggen, er meer druk op je hoofd e.d. komt. Ik heb bijv. 's nachts ook altijd veel meer last van een verstopte neus dan overdag. Overdag is de druk eraf!

8. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Kan tandenknarsen zijn of dat je een spiertje in je kaak hebt verrekt. Heb ik ook ooit gehad en dat ging 's nachts zeuren. Volgens mn tandarts kwam dat omdat je lichaam dan rust en dan kan de pijn pas naar boven doen. Kreeg gezichtsoefeningen mee en na een week was het over. Hopelijk ben je er snel vanaf :)

Deel Deze Pagina