hallo allemaal, sinds dat ik nu weet dat ik zwanger ben, heb ik steeds meer last van me darmen, moet af en toe soms rennen naar de wc om het te halen, vanwege dat ik zo'n last heb van ontlasting. zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? liefs joanita
ik hoef niet te rennen,wel vaker dan normaal maar als ik dan eenmaal op wc ben,zit ik er een half uur,want komt er niet uit terwijl je gevoel aangeeft dat je wel erg nodig moet
Hi Joanita, Sinds ik zwanger ben erg veel last van mijn darmen: obstipatie afgewisseld met diarree. Afgelopen zomer vakantie gehad in Zuid-Frankrijk met als resultaat 9 dagen onwijze buikkrampen en echt giga-diarree, ging weer snel over toen we thuis waren. Twee weken geleden ook nog een gigantische infectie opgelopen in Tunesie, net als een andere vrouw in ons gezelschap (zij was niet zwanger). heb zelfs 2 dagen bloed gepoept (nee geen aambeien helaas). kreeg een antibiotica-kuur die wel hielp, maar na het stoppen met de kuur is het weer raak. Oftewel: nu al weer 2 weken kramp en diarree, niet meer zo erg als in Tunesie, maar zeker niet normaal. Morgen dus noodgedwongen toch naar de huisarts, want wil mijn ontlasting nu laten onderzoeken. Ik ben bang dat ik last heb van zw-hormonen in combinatie met een rot-bacterie in combinatie met verminderde weerstand. Heel rot. Hebben jullie ook kramp erbij?