Hey Meiden, Mijn meisje wil sinds 2 weken 'smiddags niet meer slapen. Normaal ging ze altijd na het eten even een middag slaapje doen. Nu wil ze met geen mogelijkheid smiddags een dutje doen. Ik laat haar nu gewoon haar gang gaan, alleen 'savonds is ze echt bekaf. Maar ik vroeg me af of dit ook een fase is. Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Groetjes, Hillegonda
Weet niet hoe oud jou dochtertje is, maar kan gewoon goed zijn dat ze helemaal niet meer wil slapen smiddags. Lastig lijkt me, zeker als ze savonds zo moe is. Je kunt het natuurlijk over een weekje gewoon nog eens proberen, maar ben bang voor je dat het afgelopen is. ik heb de luxe dat onze meid met haar 3 jaar, nog steeds slaapt tussen de middag
Mijn zoontje is in November 2 geworden en slaapt ook al een geruime tijd niet meer in de middag. Ik zou hem op bed kunnen leggen voor een dutje, maar tegen de tijd dat het lukt en hij niet bed uitkomt maar even gaat slapen is het 4 uur, dus echt een middagdutje is het niet. kan hij uurtje slapen en moet hij er weer uit om wakker te worden en dan te eten. en rond 7 uur beginnen wij met pyama aandoen, verhaaltje en half 8 ligt hij in bed... ook niet erg praktisch om hem zo laat alsnog een dutje te laten doen. Hoop voor je dat het een fase is
Vigo wordt ik april 2jaar, en hij heeft ook al gehad dat hij 's middags niet wou slapen. Hier was het (gelukkig) een fase. Ik heb hem gewoon elke middag nog naar bed gebracht. Hij sliep dan wel niet, maar kwam wel even aan zijn rust toe. Na een kleine 2 weken was dit voorbij en nu slaapt hij weer heerlijk 's middags!
@Minyaweth, Ah... heerlijk als ze nog even slapen. Vind het wel gezellig hoor als Sanne s'middags wakker is, maar ze wordt s'avonds dan een beetje nukkig omdat ze zo moe is. Ach.... wie weet wil ze met een week of 2 ook wel weer een tukkie doen
Nou hier in 7 dagen, 1 middag geslapen, we krijgen hem er niet meer in! Denk dat het een beetje over is hier!
Kan een fase zijn, maar ook dat het blijvend is. Misschien 's middags eerst even met haar naar buiten, en daarna op de bank met een tekenfilmpje, dan rust ze toch uit en als je geluk hebt, sukkelt ze in slaap... Tja, de één slaapt met anderhalf jaar al niet meer 's middags, en de andere haast tot vier jaar! Shit happens!