ver overtijd lopen lijkt me maar niks....

Discussion in 'De bevalling' started by nijntje op de mac, Jan 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit kan mijn verhaal zijn. Mijn gyn kwam er zelf mee om de geplande ks dus een week te vervroegen. Zijn woorden: ik ga jou niet gebruiken als levende couveuse als het zo zwaar voor je is.
    Na 37 weken is ip het kind a terme en zijn er vrijwel geen kinderen die opstartproblemen hebben.
    Nou, ik zal eerlijk zijn: ik ben er dolgelukkig mee! Zoals het er nu uitziet, ga ik eind week 37 mijn ks krijgen.

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Niet alle ingeleide bevallingen verlopen zo!
    Mijn eerste was een hel...ontsluiting die niet vorderde, weeenstormen. Resulteerde dan ook in ruggeprik, vacuumverlossing en een duwende verpleegkundige boven op mijn buik.

De 2e, nou dat doe ik nog tien x zo;)
    Om 8.00 binnen, 9.00 tabletten ingebracht, 11.00 vliezen breken, 13.48 zoon in mijn armen haha

3. Pumba

Pumba Actief lid

Mar 2, 2009
    149
    0
    0
    Had zelf ook het gevoel dat ik eerder vroeg dan overtijd zou gaan bevallen. Uiteindelijk ben ik met 41+2 spontaan (nouja na strippen de dag ervoor) bevallen, op de dag dat ik zou worden ingeleid!
    Onze zoon was net een gerimpeld oud mannetje die te lang in bad had gezeten, maar verder deed hij het meteen prima! Wel bleek bij het breken van de vliezen dat er nog maar weinig vruchtwater was. Vond het best zwaar om overtijd te lopen, maar vond het erg prettig dat ik frequenter op controle kwam en laagdrempelig telefonisch contact met de vk mogelijk was.
    Niet teveel zorgen maken!

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad is overtijd lopen niet echt leuk. Je bent het wachten dan best wel beu. Ik ben met de eerste bevallen met 42 weken en 1 dag.
    Met de tweede zei ik tegen iedereen: ooooh, nu loop ik vast wel drie weken over, maar laat die nou zomaar vijf dagen te vroeg geboren worden, hihihi, toen ik iedereen belde was iedereen perplex.

Maar de natuur regelt het zo mooi, als je baby er nog niet aantoe is, dan is het beter om nog even te wachten. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en dan is het mooi dat je ook met inleiding kunt bevallen. Maar als er geen bijzonderheden zijn, en de baby het nog goed maakt, dan is het beter dat het uit zichzelf begint, laat je de natuur z'n werk doen en dat is altijd beter dan kunstgrepen.

Share This Page