Hoofdpijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Richa, 12 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Elke dag maar weer....... Als je het bekijkt in een week heb ik zeker 5 dagen hoofdpijn, ik word er gek van! Ik kan echt niet werken zo hoor...
    Wat moet ik nou? Ik wil ook geen paracetamols gaan slikken.... pff...

Groetjes

2. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Bah dat is vervelend.
    Heb je dit al eens aangekaart bij je VK/gyn?
    Je mág wel paracetamols he, alleen met mate en zonder toevoegingen (codeïne enz)

3. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Genoeg water drinken.
    En rusten; op tijd naar bed en voldoende slapen.....

4. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Had ik ook (en nu ook nog wel eens).
    Ook 's nachts wakker worden van de hoofdpijn.

Bij mij ging het beter door heel veel te drinken.
    Ook voordat ik ga slapen drink ik een paar glazen water. Liever wat vaker naar de wc, dan met hoofdpijn wakker.

En niet een beejte meer drinken... heel erg veel!
    En ik heb ook af en toe wat zoet drinken nodig.

Succes!

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    water water en nog een water drinken
    Ik herken het wel, heb het ook gehad in mn zwangerschap na een aantal dagen veel water drinken werd het beter

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Drink je wel genoeg?

7. ik heb precies t zelfde probleem
    ik heb t aan mn verloskundige gevraagd en mocht gewoon paracetamol gebruiken, max 6 per dag. zij zei dat dit niet schadelijk was voor t kind.
    nou vind ik 6 per dag wel erg veel en als ik echt gigantisch hoofdpijn heb gebruik ik max 2 per dag

groetjes carola

8. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik heb ook heel regelmatig hoofdpijn.
    Toen ik dit tegen de VK zei, zei ze dat ik juist beter WEL een paracetamol kon nemen. Beter een paracetamol dan niets nemen, hoofdpijn blijven houden en hier moe van worden.
    Maar ik ben ook niet van de pillen hoor.

9. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Hier ook een hoofdpijnklantje hoor!

Zo erg en irritant.

Ik neem wel paracetamol. Ik wacht eerst af of het minder wordt uit zichzelf, maar anders neem ik echt wel. (ik neem er niet meer dan 3 per dag, en ik heb gelukkig niet dagelijks hoofdpijn meer)

Sterkte!

10. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik had het tijdens mijn eerste zwangerschap ook, elke dag genadeloze hoofdpijn/migraine. En ook ik wilde geen pijnstillers gebruiken...
    Het heeft 10 weken geduurd (van de 10e tot de 20e week) Ik heb echt vanalles geprobeerd, ik dronk al veel water (2 liter per dag naast al het andere wat ik dronk), dus ik heb zo'n hoofdpijnpleister geprobeerd, mijn haar (lang) anders gedaan, veel slapen, extra rusten, kruidenthee, noem maar op en ik heb het geprobeerd. Niets hielp...Nou ja, 1 dingetje: een hoofdmasage van mijn moeder (heeft een cursus ontspanningsmasage gedaan) gaf wat verlichting, verder niks.
    En ineens was het weg en over...

Wel wil ik even vermelden dat ik in die zwangerschap een hogere bloeddruk had dan ik normaal gesproken heb (dat wist ik toen niet, ik had ervoor nooit mijn bloeddruk gemeten). Ik zat steeds met de onderdruk rond 80/85 (terwijl ik nu weer zwanger ben en niet boven de 70 uitkom! Laatste keer (vorige week) was het 62, en toen was ik bijna 30 weken zwanger). En ik heb aan het eind van mijn eeste zwangerschap pre-eclampsie gehad.
    ik zeg niet dat het een met het ander te maken heeft, want ik ben geen arts, en ik kan dat ook niet bewijzen, maar het voelt nu wel een beetje zo voor mij.
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap alles volgens het boekje gedaan, en ook geen pijnstillers willen nemen. Toch was ik altijd ziek (in de zin van migraine, later een chronische bij- en voorhoofdholte-ontsteking en vervolgens pre-eclampsie) en was ons kindje vanwege die pre-eclapsie te klein.

Ik weet nu dat dat ene paracetamolletje echt geen kwaad kan tijdens de zwangerschap, en zou het nu dan ook wel genomen hebben (ware het niet dat ik tijdens deze zwangerschap totaal nergens last van heb). Maar het moet wel goed voelen voor je, anders moet je het niet doen (ook al zegt iedereen dat het mag), tis jouw lijf en jouw zwangerschap. Ik wens je er veel sterkte mee, want het is echt heel rot! Hoeplijk gaat het straks vanzelf over, net zoals bij mij het geval was...

11. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Pff..... ik hoop echt zo dat het over gaat....... uiteraard vandaag weer hoofdpijn! Paracetamol helpt gewoon niet! Heb het al geprobeerd....
    Wat moet ik nou?! :cry:

Het komt ook niet in de loop van de dag, ik sta er elke ochtend mee op!

Zou het misschien aan mijn waterbed kunnen liggen?
    Ik weet het niet meer en ben echt hopeloos! zucht...

Groetjes

12. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ik heb er ook heel veel last van en vaak ga ik dan heel even liggen dan trekt het wel een beetje bij

Deel Deze Pagina