Hi meiden, Ik ben eigenlijk opzoek naar vrouwen die dit herkennen en waarbij het toch niks ergs betekende. Ben nogal ongerust. Ik had vandaag mijn controle bij de vk, en tijdens het hartje luisteren constateerde zij een afwijkende hartslag. Het ging hier om een ritmische extra slag telkens. Dit heeft mijn meisje nog niet eerder gehad, en bij de 20weken echo waren er ook geen afwijkingen. Morgen moeten we hiervoor naar het ziekenhuis. Is er iemand waarbij dit ook het geval was?
Geen eigen ervaring, maar als vk ben ik dit best regelmatig tegen gekomen op mijn spreekuur. Het heeft te maken met onrijpheid van de hartspier die hierdoor de prikkelgeleiding nog niet helemaal op orde heeft. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het iets ernstigs was. Het ging ook altijd vanzelf over, meestal voor de bevalling, 1x gehad dat een kindje na de geboorte nog een controle echo kreeg bij de cardioloog. Succes morgen!
Dankjewel voor je reactie. Dit benoemde mijn vk inderdaad ook, maar als mama maak je je toch ongerust. Fijn om te horen nog een keer dat het meestal niks betekend. thank you
Hier ook een dochter die dit had. Een overslag, of extra slag in het ritme. Bij mij kwamen ze daar tijdens de 39wk controle achter!! Hoe dan!! Werd meteen doorverwezen naar het ziekenhuis. Weg rust en weg ontspannen mijn bevalling in gaan. Ik moest meteen aan de scan een uur lang. Was vreselijk bezorgd. Vooral omdat het niet eerder was geconstateerd. Lag ik daar... alleen. Uiteindelijk was de conclusie ja er is een overslag. Maar je bent nu 39wk dus we wachter verder gewoon je bevalling af en gaan het dat meteen onderzoeken. Ik wilde thuis bevallen maar dat mocht niet meer, werd medisch. Eenmaal bevallen, werd ze diezelfde middag onderzocht. Was niks aan de hand, kern gezond maar nog wel een overslag. De arts vertelde dat dit wel vaker voorkwam en meestal na 3 maanden weg trok. Iets met rijping of ontwikkeling van het hart. Dus geen zorgen hoor! Komt goed!
Geen ervaring tijdens de zwangerschap, wel vlak daarna. Bij mijn zoontje ontdekte ze dit 2 weken na de geboorte. Bij de controle bij 2 maanden was het weg.