Parijs en Londen: begeleide trip of op jezelf?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nijntje1984, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hallo

Ik wil graag naar Parijs en Londen gaan (verspreid over min. 2 jaren, weet alleen niet naar waar ik eerst wil gaan). Maar zouden jullie voor een begeleide trip gaan of alles op jezelf uitzoeken?

Het voordeel van een begeleide trip is dat je veel kan zien en als je iets wil gaan bezoeken het groepstarief hebt. Nadeel is dat je wat aan de groep gebonden bent...

Graag jullie reacties!

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als wij een stedentripje maken, doen we dat altijd op onszelf.
    Wij houden ervan om onze eigen tijd in te delen.
    We bereiden ons altijd goed voor door boeken/ gidsen over de stad te lezen en van te voren een soort planning te maken met wat we allemaal willen bezoeken.

3. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Ik ben 2x 3 dagen naar Londen geweest, en gewoon lekker opmezelf gegaan! Inderdaad van te voren wel ff opzoeken wat je wilt zien..

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Reisgids mee en lekker op onszelf gegaan, m'n vriend en ik. Nou scheelt het een heleboel dat mijn vriend vanwege zijn werk en interesse zeer thuis is in het openbaar vervoer. Maar maak een goede planning en zorg dat je niet te laat je bedje uitrolt, dan kun je op eigen houtje een heleboel zien en je plannen gemakkelijker wijzigen als je dat wilt.
    Als het je gaat om het gezelschap van een groep: er zijn altijd wel mensen in je hotel/herberg/kroeg waar je mee aan de praat gaat. Is mijn ervaring!
    Wat ik zelf ook wel leuk vond, is gewoon per dag plannen wat je wilt zien. Dan spraken we 's avonds in onze kamer af wat we de volgende dag zouden gaan doen. Gewoon waar we zin in hadden. Soms heb je meer zin om ff te winkelen en een terras te pikken, soms heb je meer zin om cultureel verantwoord te doen :p

Veel plezier in ieder geval voor als je gaat!

In London ben ik 2 keer 4 dagen geweest en in Berlijn zelfs een hele week.

Tip: (jeugd)herbergen organiseren weleens kleine tripjes naar bepaalde bezienswaardigheden. Kun je ook mensen leren kennen maar zit je niet de gehele vakantie vast aan een groep. Oh en volgens mij doen hotels dat ook wel hoor.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij zijn rond de kerst een paar jaar geleden naar Parijs geweest, we hadden een hotel in een schilderswijk hotel was erg leuk.
    Het eten in die buurt was niks of heel duur, dus zo zaten we met kerst bij de MAC :D
    We zijn zelf overal heen gegaan met de metro.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat hebben we dit jaar voor het eerst gedaan in Normandië. Andere jaren zaten we op een plek en wilden we vooral relaxen. Maar dit jaar wilden we vanalles bezoeken dus zochten we overal folders uit en hadden we ook reisgidsen mee. En dat was wel tof! Alleen moesten we een dagje langer zijn gebleven, want wilde nog wat kastelen gaan bezoeken... Ach ja, dan gaan we maar eens terug he :D

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zorg er altijd wel voor dat ik een reisgids heb, want ik vind het ook tof dat je op voorhand al wat kan lezen en dromen over wat je kan gaan doen. En uiteraard neem ik die dan ook altijd mee.

Voor Londen heb ik beslist dat we er zo naartoe gaan, alleen voor Parijs twijfel ik nog... Mijn ventje is er al geweest en die wil liever niet meer gaan, maar hij houdt mij niet tegen. En mijn zus is ook nog nooit in Parijs geweest, dus da's ideaal. Het wordt dan geen romantische trip :)

De prijs van een driedaagse begeleide trip komt uit op 199,00 euro (vervoer en 2 overnachtingen met ontbijt inbegrepen). De inkomgelden komen er dan bovenop. Is dit een redelijke prijs of vrij duur? Heb er totaal geen idee van! Vind het stom om nu reisboeken te halen als binnenkort de nieuwe weer uitkomen...

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Dat zou ik niet weten of dat duur is.

Ja, reisgidsen onderweg lezen, hele leuke voorpret! :D
    En ik ben echt van de doe vakanties hoor. Oke wintersporten vind ik 10 keer niks, maar lekker cultuur opsnuiven, heerlijk. Ik vind het zo zonde om nauwelijks je hotel uit te komen terwijl je op zo'n mooie nieuwe plek bent. Ik begrijp soms oprecht niet dat mensen zoveel geld uitgeven aan een hotel met een zwembad. Dan zou ik liever thuis blijven, maar ieder z'n ding he ;)
    Mijn zwager is eens 10 dagen in turkije geweest en zijn hotel nooit uitgekomen. Doodzonde if you ask me!

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja voor ons ook doe-vakanties. We kunnen er ook allebei niet bij wat er leuk is aan een week aan het zwembad liggen... We zorgen meestal wel voor een zwembad in het hotel, maar daar gaan we ofwel na het avondeten ofwel een uurtje ofzo in de namiddag naartoe (afhankelijk van het weer en de plannen die we op voorhand maken).

Dit jaar in Normandië hebben we ons hotel enkel gebruikt om te overnachten en voor de maaltijden (half pension). En moet zeggen, we hebben echt wel de moeite gezien hierdoor. Je gaat toch niet op vakantie om van je hotel te genieten... :(
    Omgeving ontdekken en proberen zo'n mooie foto's te maken dat je familie ook willen gaan :D Dat zijn een van mijn doelen op vakantie. En uiteindelijk kunnen we beiden heel goed ontspannen! ;)

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik plan stedentrips altijd zelf. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt met een groep te gaan. Dan ben je niet vrij vind ik.
    Gewoon lekker zelf plannen en zelf genieten van de dingen die jij wil zien!

11. Pris

Pris Fanatiek lid

Londen en Parijs allebei ''zelf'' gedaan.
    Is goed te doen..

Veel plezier!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Oh, ik zou echt absoluut zelf gaan. Wij zijn vorig jaar naar Thailand geweest en alleen een vlucht geboekt, de rest ter plekke. Daar lukte het prima, dus dan moet het je ook lukken in Parijs of Londen hoor.
    Ik zou het vreselijk vinden als iemand anders voor mij bepaalt waar ik die dag heen zou moeten en hoe laat ik zou moeten opstaan en eten ed.. Jakkie, net een schoolreisje.

Deel Deze Pagina