Veranderen jullie vaak dingen in huis? zoals bijv de kleuren van de muren oid of andere meubels of anders neerzetten? We wonen hier nu 7 jaar en met stapjes maken we het helemaal ons eigen. Maar eigenlijk wil k de overloop, trap, gang en vooral de woonkamer nog doen. Ik werk nu al bijna een jaar thuis (gastouder) en ik ben de kleuren van de woonkamer een beetje zat. Hoe doen jullie dit? Heb eigenlijk ook wel zin om al de meubels te schilderen maar dit kost vreselijk veel tijd.. Op zich heb ik het vrij neutraal en doe ik met leuke accessoires wel op leuken zoals kussentjes, kaarsen enz.. dus vandaar mijn vraag wat doen jullie om je huis op te leuken.. oh ja vooral het trappengat lijkt me leuk om allemaal fotolijstjes te hangen maar dan moet ik allemaal gaten boren????? dat word em nie.. graag jullie reacties
in de 5 jaar dat we hier wonen hebben we het 6 keer gedaan en we krijgen volgende maand weer een nieuw bankstel! nu nog weer een nieuwe eet set en dan zijn we weer klaar haha. ik hou van veranderen.
Bij mij gaat het ieder jaar weer kriebelen.. Wonen gelukkig niet heel groot, en heb 1 klein wandje met behang en 1 klein wandje een kleurtje. Als ik het zat ben haal ik 1 rol behang en een klein potje verf, andere kussentjes op de bank en eventueel wat accessoires en voilá.. Een ander huis Ik zou graag meer met de meubelen willen schuiven maar door de beperkte ruimte kunnen ze maar op één plek staan.
Ik verander ieder seizoen een deel van de inrichting, per seizoen hebben we kleuren uitgezocht in accessoires e.d. die we dan in onze grijze+natuurtinten inrichting zetten/leggen/hangen. Haal ook vaak wat uit andere kamers, ik heb bijvoorbeeld tweedehands stoelen opnieuw geverfd en bekleed in een fel kleurtje.. Die staan normaal op de muziekkamer maar haal ze ook weleens naar beneden voor een tijdje als ik wat kleur wil.
Wij wonen hier nu 2,5 jaar ongeveer en ik ben eigenlijk nog steeds aan het inrichten. Vooral omdat mijn man veel weg is gaat het erg langzaam. Ik denk dat als we weer klaar zijn om weg te gaan dat we dan nog niet eens klaar zijn. Ik wissel mijn accesoires wel heel vaak. Opstelling en meubelen eigenlijk niet.
Opstelling niet want zoals het nu staat is het meest praktisch en ruimtelijk. De rest? Ik ben zo veranderlijk als het weer Accessoires, kleurtje op de muur, gordijnen, kussens, lampen in de afgelopen 5 jaar heb ik ze meerdere malen gerestyled. Ik moet zeggen dat ik op het moment redelijk tevreden ben. Al mis ik wel het een en ander maar daar moet ik even naar op zoek. Zo'n leuke hobby!
Opstelling niet, hoe het nu staat is het perfect. Beter kan niet. Maar kleuren, accessoires, meubels wel.
Ik verander vaak de kleur van een muur, behangetje of schuiven van de meubels. De meubels zijn erg naar ons zin en waren duur dus door ze te schuiven en andere accesoires neer te zetten heb je al een hele andere kamer. Toevallig is er nu een muur kaal, die ga ik morgen behangen.
Ik woon hier 7 jaar en was het nu zat. Kersenhoutkleurige meubels. Erg donker en ik wilde wat anders. Zandkleurtje op de muur gedaan. Rest van de muren waren weer toe aan een witbeurtje. I, zag erg tegen op tegen het verfen van mijn meubels. Vooral het schuren en zo. maar ben er toch aan begonnen. Annie sloan krijtverf. Hoef je niet te schuren, geen grondverf nodig. kan je er zo op smeren. Binnen een half uur droog en overschilderbaar. Dikke verf dus druipt absoluut niet, op waterbasis dus evt vlekken zijn zo weg met een vochtig doekje en verf stinkt niet.
Accessoires wissel ik wel, idem kleur en kussentjes etc. Meubels en vitrage zijn blijvertjes (aantal jaren). Zou graag meer kleur op de muur willen maar onze muren zijn te lang om het mooi over te laten komen (erg bepalend dan). Ben nu aan het kijken of een strook in kleur wat is..
Ik zit met 9½ jaar nog steeds met de zelfde meubels, in 2009 een woningruil gedaan met mijn naaste buurman/zwager we hebben nu 1 kamer meer, hebben het huis toen een nieuw verfje gegeven maar weer de zelfde kleuren gedaan. de kleuren ben ik nog steeds niet zat maar die meubels komen nu wel mijn strot uit die had ik toen goedkoop van iemand overgenomen en was toen nog maar 2 jaar oud, omdat ik toen niet genoeg geld had was ik daar enorm blij mee maar nu wil ik toch echt eens mijn eigen smaak! inmiddels 2 kindjes verder dus hebben toen mijn geld daar aan uitgeven. nu aan het sparen voor de woonkamer we hebben trouwens grene
Interieur teveel eigenlijk. Binnen 5 jaar, 3 bankstellen, eethoek, salontafel, kast, tvkast, zelfs de papegaaienkooien. Uhh eigenlijk alles wel minstens 1x. Lang leve marktplaats. De muren verven is veel werk. Haha of telkens andere meubels kopen en verkopen niet veel werk is. Maar ook de slpkmrs zijn vaak veranderd. Mijn oudste is 12 jaar en schrik niet ze heeft al 8x een andere slpkmr gehad. Maar ja, ik ben wel in 1 jaar, 4x verhuisd. Ja, echt erg. Het nieuwe project onze slpkmr. Daar worden wel de muren opnieuw geverfd.
Ik wil het liefst altijd alles hetzelfde houden tot in de details - of nou ja, misschien hier en daar een kleine verandering van een 'dingetje', maar over het algemeen alles exact tot op de millimeter hetzelfde... Helaas heb ik een vent die langzaam aan mijn huis verovert en allerlei dingen anders wilt. Ik heb een rommelige chaotische kleurrijke inrichting en dan komt hij aan met zijn strakke zwarte Ikea-meubelementen. Nou ja, het is hier regelmatig Clash of the Titans. Vooral toen hij zijn dikke vette platte tv hier neer wilde zetten op mijn 'redelijk schattige' zacht crèmekleurige dressoir met aardetonen; die helemaal overschaduwd wordt. Hij haat mijn kroonluchter en ik zijn afzichtelijke speakerset. Niks is meer hetzelfde en toch probeer ik alles hetzelfde te houden. Oh zucht... Ik haat samenwonen. Elke keer weer Dit is de derde keer en elke keer na afloop schreeuw ik boos van me af dat ik het nooit en te nimmer meer doe en dat ik mezelf niet meer inlever! Ondertussen heb ik zelfs MIJN bureau afgestaan voor zijn computer. Zelfs als het keilelijk is geworden; nooit zal ik mijn meubels weg doen :x! *piest er als een hondje tegen aan om territorium af te bakenen* Mijn kleurrijke blokker-kroonluchter van 34,95 euro uit het assortiment van 2008 zal tot mijn dood blijven hangen!
ik wissel veel met accessoires. Pas het wat aan de seizoenen aan. In de zomer echt vrolijke felle kleuren. In de herfst/winter wat warme en richting de paasdagen begin in langzaam weer met fellere kleuren. Maar dat ligt hier gewoon op zolder, koop hooguit een keer een nieuw stofje voor de kussens en nieuwe kaarsen. We wonen hier nu een jaar en we hebben bewust de muren eerst wit (warmwit ofzo) gelaten. Ik ben nog steeds met de meubels aan het schuiven voor de beste positie. Gang en overloop moeten we nog aan beginnen, maar ben nu op pinterest ideeën aan het verzamelen en het begint steeds meer vorm te krijgen welke kleuren/materialen etc ik wil gebruiken. Maar dat kont in het voorjaar wel, nu eerst even een paar weken niks na een heel jaar verbouwen.
Helemaal niet eigenlijk, muren zijn zoals ze waren toen we hier in trokken (inclusief schimmelvlekken) gezien we hier met max een half jaar weer weg zijn. Meubels zijn een bijeen geraapt zooitje, (grotendeels bij het huis horend, maar het bankstel heeft bijv. gaten et) en om eerlijk te zijn boeit me dat ook helemaal niet. Ook toen we nog in Nederland woonden hadden we niet echt een bij elkaar passende inrichting, gewoon wat goedkoop op marktplaats of de kringloop te krijgen was. Ik ben er ook helemaal niet goed in, mijn man nog minder. Zolang er een bank staat om op te zitten, een tafel om mn drinken op te zetten (en zelfs dat hoeft niet, kan ook op een keukenstoel haha) en een eettafel zodat de kinderen hun schoolwerk kunnen doen ben ik tevreden. Tierelantijnen enzo hoeft voor mij niet, met 3 kinderen met autisme en de middelste die nogal destructief kan zijn gaat dat toch allemaal kapot. Huizen voor mij zijn ook precies dat, een dak boven mijn hoofd, niet meer en niet minder.
Ja, regelmatig!! Andere kleur lampenkappen, kaarsen, kussens.. Leuk juist! M'n moeder verplaatst zo vaak de meubels, die heeft t gewoon voor elkaar gekregen om de banken te verplaatsen terwijl ik erop lag te slapen. Maar die heeft ook de ruimte. Ik heb veel minder ruimte, maar toch hebben we laatst lekker lopen schuiven toen de box neergezet moest worden. Kan er vrolijk van worden : D.
De reden dat k het ook vraag. wij hebben best hele dure meubels gekocht, en ik vind het ook nog wel mooi en vind het ook een mooie kleur maar ik heb onze inrichting heel basic zodat ik het met kleur wat kan veranderen. idd de kussentjes op de bank de kaarsen dingen in de vensterbank basis: bruin, hout, creme en wit.. de vloer is van houten planken Ik koop vaak wel leuke snuisterijen waar ik de boel mee opleuk maar 7 jr terug vond ik de gordijnen erg mooi en de kleur op de kozijnen ook en de lamp maar ben het nu zo spuugzat haha en manlief niet hoor die denkt neu we gaan echt niet veranderen veel kosten en het is toch mooi zo en wat moet je dan met die gordijnen en weer nieuwe kopen.. tja.. Lijkt me wel heel gaaf om de meubels te schilderen bij de Xenos zag ik ook witte bovenkant en houten poten of net andersom ik vind dat grijs witte nu ook zo mooi!! hebben we ook in de slaapkamer en kleine kamertje verschuiven van de meubels wil niet zo omdat we een hele grote bank hebben die nog echt wel ff mee moet en zeker kan! en 2 grote stoelen. ik kan deze wel omwisselen maar dan moet de muur echt gedaan worden die is zooooo vies...
Accessoires wel zoals kussentjes. Maar meubels niet. En in de zomer komt mijn spul met roze hoesjes, potjes, lampenkappen etc. weer uit de kast en dat gaat in winter er weer in. Dan heb ik taupe, creme & rieten lampenkapjes. Veder niet qua meubels en muren. Zou ik wel willen hoor haha maar laten we dat maar niet doen.