veranderd er iets met 8 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkerbel, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Mijn mannetje zat met 7 maanden op dit schema:

7.00 pap uit bord
    10.00 fruit
    12.00 1 boterham met 120+4 fles melk
    15.30 liga+ 100 ml sap
    17.00 Groente/vlees hap
    19.30 180+6 +2 scheppen pap

Over een paar dagen is hij 8 maanden, vervanderd er nog iets aan zijn schema?
    Tot welke leeftijd pureer je het eten trouwens?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    nee hoor, dit schema blijft nog wel even. het enige wat wij zijn gaan doen is in de ochtend ook een boterham met melk geven. dit wissel ik af met pap.

groetjes, Miranda

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ligt er aan per kind.
    hier verviel de avond fles al vrij snel ,aan het warm eten en het toetje en een beetje drinken had ze op een gegeven moment genoeg.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.248
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het verandert nu niet meer zoveel, ze gaan hooguit iets meer eten. Of in plaats van pap in jullie geval brood eten en melk erbij drinken. Eva heeft nooit pap gekregen. Eten heb ik ook nooit gepureerd.
    De laatste voeding gaat er ook wel vanaf uiteindelijk, maar wij gaan 'm nog wel een tijdje geven, vind het zo gezellig, de laatste (borst)voeding.

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Nee hoor er veranderd weinig. F eet tussen de middag nu 1 a 2 snee brood. En bij heet warm eten een toetje. Verder veranderd er niks.

Sinds vorige week ben ik het eten gaan prakken en dat gaat heel goed.

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Misschien een beetje yoghurt als toetje? Die gaat dan uiteindelijk ook de laatste fles vervangen. Maar hier ook nog steeds een laatste (borst)voeding om 19.30 uur hoor.... je kindje zal wel steeds minder gaan drinken en dan kan je het een keer proberen weg te laten.

7. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Okay, bedankt allemaal.

@Lolly:
    Hoe doe je dat dan met vlees? Gewoon klein snijden? Want zo als spinazie met aardappel prak ik gewoon. Maar hoe doe je dat dan met bijv: rijst? geef je dat gewoon zo, nu pureer ik het.

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Als we gewoon aardappels groente en vlees eten dan krijgt F na de aardappels en groente zijn vlees. Net als ons en dan in klein stukjes. Eten we rijst met een sausje dan snij ik heet vlees in kleine stukjes en eventueel de groente die in de saus zitten. De rijst gaat er gewoon door heen en pureer ik niet meer. Gaat prima zo.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik pureer sinds Alyna 8 maanden is het eten ook niet meer, gewoon prakken en het vlees in kleine stukjes.Is idd niet zo praktisch soms :)
    We zijn ook meer vis gaan geven en soms een eitje, dat is wat makkelijker prakken. ;)

Verder is er niet zoveel veranderd, ja dat ze nu eiwit krijgt en niet alleen een dooier.
    En ze krijgt soms een 8-maanden potje. :)

Deel Deze Pagina