Wanneer mag je afvallen na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door vruchtje24, 16 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik hoorde van mijn kraamverzorgende dat je niet mag gaan lijnen na de bevalling. Nu is mijn vraag vanaf wanneer mag je nu gaan lijnen en dan bedoel ik echt een dieet zoals Sonja Bakker ofzo? Ik hoor graag van jullie want er moet nog 10kg vanaf :confused:

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    volgens mij mag je dat gewoon doen zodra je ; geen borstvoeding meer geeft (anders komen de afvalstoffen in de bv terecht) en je je gewoon weer op krachten voelt...volgens mij voor de rest niks?

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    en waarom mag dat dan niet? Heb je dat ook gevraagd.

als je borstvoeding geeft, mag je niet lijnen. anders wel hoor.

4. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    volgens mij mag je de eerste 6 weken niet lijnen en niet sporten , omdat je lichaam nog aan het herstellen is en de voedingsstoffen hard nodig heeft om weer op krachten te komen...na 6 weken mag je volop...
    anders moet je maar even google, daar vind je er ook het een en ander over, waarom het slecht is...

Ik moet ook echt zo nodig afvallen en sporten...maar ik moet ook nog even een paar weekjes geduld hebben ik ben in ieder geval gestopt met de "ongezonde tussendoortjes..."Bij mij zijn er ook heel wat kilo's blijven hangen :( ...voornamelijk ook doordat ik aan het begin van mijn zwangerschap gestopt ben met roken..hopelijk gaan de kilo's er een beetje snel weer af [-o< !

Succes meid!! :D

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nazli: wat ik had begrepen is is dat zo een zwangerschap en bevalling best zwaar is voor je lichaam en je eerst weer moet aansterken voordat je gelijk gaat lijnen. Op zich klinkt dat ook wel logisch. Was even benieuwd hoelang andere vrouwen hebben gewacht met lijnen.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    6 weken is wel minimaal wat je aan moet houden en dan niet gaan crashen das mega slecht voor je lijf gewoon gezonde en magere producten pakken en niet snoepen (in elk geval meer als wat Sonja Bakker schrijft, pak zoiezo het mannenmenu (das meer) en een extra boterham e.d.)

Deel Deze Pagina