Ik probeerde te reageren in de topic de Pil van Miekie. Aangezien ik daar ook me vraagies over had. Maarja je kunt tegenwoordig niet meer reageren dus vandaar dat ik het hier dan maar vraag. Dit wilde ik dus vragen op die reactie: Mirjam, om het ff samen te vatten moet je dus na je bevalling binnen 14 daagjes weer beginnen met de pil wil je um helemaal veilig hebben. Maakt het dan ook uit wanneer je begint? Ik kan me namelijk nog herinneren toen ik voor het eerst aan de Pil ging (14 jarige) moest ik wachten op me ongesteldheid en dan beginnen met de pil. Hoe gaat dat tegenwoordig?! Wil natuurlijk wel een betrouwbare pil hebben
hoi Keejbie, het starten met de pil is anders na een bevalling dan in een gewone situatie. Normaal start je inderdaad op de eerste dag van je menstruatie, dan is de eerste strip meteen veilig. Na een bevalling duurt het gemiddeld 5-7 weken voordat de menstruatie weer op gang komt. Daarom mag je de eerste 14 dagen na de bevalling op een willekeurig moment starten, dan is de eerste strip toch veilig. Als je het prettiger vindt om eerst wat te ontzwangeren dan kun je ook op je eerste menstruatie wachten. Tot die tijd moet je dan wel condooms gebruiken. Mirjam
Maar het kan dus geen kwaad als ik in de week na me bevalling alweer meteen begin met de pil? En moet ik dan gewoon na de strip weer een week stoppen (zoals normaal) en dan weer met de volgende beginnen? En zo komt alles weer als vroeger? Sorry voor zoveel vragen, maar ik vind het echt heel belangrijk om te weten hoe ik het moet doen na me bevalling met de pil aangezien ik eerst van ons eerste wondertje wil genieten
hoi Keejbie, je kunt inderdaad al meteen weer beginnen en daarna in de stopweek afwachten. Het kan zijn dat je dan nog niet menstrueert. Na de stopweek ga je gewoon weer door met de volgende strip. Mirjam
Okeej harstikke bedankt voor je antwoord Mirjam!! Ben helemaal weer ingelicht. En natuurlijk blij dat ik dan weer gewoon met me pil kan beginnen Beter het zekere voor het onzekere! Zowiezo bedankt voor alle antwoorden op mijn vraagjes gedurende me zwangerschap Aangezien deze bijna ten einde loopt denk ik niet nog veel vragen ga stellen dus vandaar dat ik je wilde bedanken