Hallo, Mijn dochtertje is nu bijna 7 maandjes jong. En wat doen de kindjes het goed.. Super trots op me binkie en meissie.. Met de bevalling van dochtertje, hebben ze uiteindelijk een knip moeten zetten en is ze gehaald met de vacuümpomp. (Zoontje is na een inleiding van 13 uur met een ks geboren) In de kraamweek is de knip iets gaan ontsteken en heb denk ik 5 weken last er van gehad, vooral met na de wc gaan, pff.. Daarna was alles goed, litteken is mooi geheeld, geen problemen meer gehad.. Nu bijna 7 maanden na de bevalling, heb ik het idee dat het litteken weefsel heel hard en begint het weer heel gevoelig te worden met lopen/zitten. Hebben meer dames hier last van? Kan het zijn dat het litteken Miss weer "open aant gaan" is? Of toch niet goed geheeld?
Heel herkenbaar! Bij mij was het littekenweefsel ook hard geworden. Uiteindelijk heeft de gyn er kleine injecties ingegeven (AU!), en daarna werd het een stuk soepeler. Dit was een jaar na mijn bevalling.
Ik voelde het na jaren nog bij koud weer (op komst). Geen idee hoe het weer nu is in NL?... Een vervelend trekkerig gevoel bij verzitten bijv.
Hier ben ik het litteken elke dag gaan masseren (of manlief laten doen) daarna ging het echt stukken beter.
Ik heb als tip van de kraamhulp gekregen het eind van de week in te smeren met p-cl-e crème. .wordt t litteken soepel van zeggen ze..k ga het proberen om te kijken of t werkt.. (ben ingeknipt en mn manneke is gehaald met vacuümpomp)
Ben bij ha geweest. Heb een 3 daagse ab kuur gekregen en een zalf om te verdoven. Het was gelukkig niet het litteken van de knip wat open was, maar precies er naast. Het litteken zelf was wel heel hard zei ze, er moest meer rek in komen.. Dus moest het wat gezelliger maken in de slaapkamer... Hahaha