Hoi meiden, een half jaar geleden heb ik een curettage gehad. Inmiddels nog steeds niet zwanger. Sindsdien doen mijn eierstokken pijn tijdens het groeien van de eitjes en heb ik veel last van mijn onderrug... Had niet gedacht dat zoiets het zo kan veranderen. Ondanks gewone menstruaties zit in mijn hoofd: wat als er toch verklevingen zijn? Herkenbaar voor iemand? Wanneer werden jullie zwanger na curettage?
Uhm.. Ik werd 'pas' 7 maanden na de curettage weer zwanger. En dat na een verschrikkelijke onregelmatige cyclus. (Zoals je kunt zien in mijn banner). Ik ben nog bij de gyn geweest, zij vertelde dat mijn baarmoederslijmvlies heel dun was en dat het waarschijnlijk nog wel een tijd kon gaan duren. Ik heb de laatste maand, dus maand 6, tarwekiemolie geslikt. Netjes volgens het boekje, de hele maand door en toen was het raak. Het is uiteraard niet bewezen, maar ik ben ervan overtuigd dat dit geholpen heeft. Ik weet dat het lastig is, maar probeer er niet teveel mee bezig te zijn.. Succes ermee!
Ik in juni curettage gehad. Na 10 weken weer ongesteld toen weer begonnen met clomid (pcos). En direct raak. Nu
Bij verklevingen wordt je niet tot nauwelijks ongesteld en gaat gepaard met veel pijn. ( doorgaans) Hier 5 curettages en 2 andere operaties in m'n baarmoeder gehad en kijk m'n banner...
Rot meiske.. en rot is nog zacht uitgedrukt.. Wij hadden in dezelfde week curettage zie ik. Ik raakte 3 maanden na curettage zwanger en vervolgens is dat ook helaas mis gegaan. Dit keer was het een natuurlijke miskraam. Nu is het weer afwachten wat mn lichaam gaat doen.
Hi Meiske, Ik heb in juni ook een curettage gehad en ben net als jij nog niet zwanger. Hoewel mijn cyclus wel weer op gang komt is deze erg grillig en is er geen pijl op te trekken. Heel frustrerend en verdrietig vind ik. Als je je zorgen blijft maken zou ik even langs je huisarts gaan en om een echo vragen, deze stress kun je er niet ook nog bij gebruiken. Ik ben met dezelfde vraag een paar weken geleden bij de gyn geweest, deze heeft een echo gemaakt en alles was okay. Hij gaf aan dat het wel maanden kan duren voordat je cyclus zich weer hersteld, of ik een beetje geduld kon opbrengen. Nou eigenlijk niet nee.... Heel veel succes!
Ik had in juli een curettage, eind augustus pas menstruatie en eind september weer zwanger. Helaas 3 weken geleden week een miskraam.. nu weer afwachten wanneer mijn menstruatie komt.. Succes!
Ik heb 20 juli een curretage gehad. 27aug voor de eerste keer ongesteld, dit duurde maar 2 dagen. Dacht dat alles weer op de rit moest komen maar toen het na 4 weken uitbleef ging ik testen en was ik al 3 weken zwanger... dus meteen weer na de curettage eigenlijk. Je weet dat je zwanger kunt worden, vind de rust en dan komt het vast wel weer! Het is rot dat het bij de een lang duurt en de ander wel meteen zwanger is.
Ik lees even mee.. ben nog in afwachting van mijn menstruatie.. Vind zo lang duren.. bah. Morgen controle bij de gyn. Heb precies 4 weken na curretage eenmalig roze waterig slijm verloren. Daarna niks meer! 17okt gecuretteerd, nu CD39.. Heb af en aan wat slijm verlies.. maar veel minder duidelijk dan voorheen! Dinsdagavond positieve ovu test maar geloof er allemaal niks van. Wat n nasleep he.. je wilt zo graag door! Al die onzekerheid..
3 curretages in één jaar tijd (2013); menstruatie kwam altijd terug op gang maar anders dan voordien (hoeveelheid en pijnlijkheid) laatste curretage eind december 2013 en terug zwanger in april 2014 na bevalling van oudste dochter weer een ander soort menstruatie (weinig en voorbij na amper een dag soms twee). en nu na bevalling van de jongste dochter ook weer een ander soort menstruatie (heel veel en bijna 7 dagen lang) . Het enige wat altijd gelijk bleef is de lengte van de cycli.
Bedankt voor jullie reacties meiden. Fijn om te lezen dat het heel herkenbaar is. Enerzijds ben ik er zo min mogelijk mee bezig maar steeds die pijntjes zorgen ervoor dat je t moeilijk kan vergeten. Hopelijk duurt het niet weer 22 rondes...
Hoi meiske80, Ik heb ook in juli een curretage gehad met een zeer lange nasleep. Ik werd maar niet ongesteld en om een lang verhaal kort te maken: na 3 maanden en veel pijn rond moment van menstruatie, maar geen bloeding, naar de gyn teruggegaan. Uiteindelijk bleek ik verklevingen te hebben. Is met hysteroscopie weggehaald en eind oktober had eindelijk pas mijn eerste menstruatie. Het was erg frustrerend dat het zo lang duurde en dat ik al die tijd niet verder kon en niet wist wat er aan de hand was of waar ik aan toe was. Nu 4 weken na mijn eerste menstruatie positieve zwangerschapstest. De test is nog wel heel licht dus na alle toestanden twijfel ik erg of het goed zit. Ik hoop voor iedereen en mezelf dat we snel zwanger zijn, en dat het blijft zitten.