Mag je een tampon gebruiken tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door humptydumpty, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dit klinkt misschien een beetje als een rare vraag, maar het zit zo: Ik heb de laatste weken vrij veel last van afscheiding. Nu gebruik ik hier normaal gewoon een klein inlegkruisje of een wc papiertje dubbelgevouwen in mn onderbroek voor, maar op vakantie straks loop ik vrijwel de gehele dag in badpak/tankini en kan dit natuurlijk niet. Ik vind het idee van die afscheiding niet zo fris en zou daarom het liefst op de zwem en stranddagen een kleine tampongebruiken, maar is dit wel veilig tijdens de zwangerschap?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Ik zou je aanraden het niet te doen om het infectiegevaar zo klein mogelijk te houden. De afscheiding hoopt zich op in de tampon en het wordt erg broeierig. Hierdoor is de kans dat je een infectie oploopt verhoogt. In de zwangerschap kan je dit risico beter niet nemen. Je kan beter toch een klein inlegkruisje in doen of wat vaker van badpak/takini wisselen. Succes en een fijne vakantie toegewenst!

Groetjes Monique

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ok, duidelijk! Bedankt voor het antwoord :).

Deel Deze Pagina