Veranderen pil, veilig?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sara86, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    Even over mijn pilgebruik een question; Ik ben na de zwangerschap van onze eerste weer aan de microgynon 30 gegaan. 3 weken terug moest ik weer beginnen met een strip na mn stopweek maar kwam erachter dat mijn strippen op waren op het moment dat ik weer een pil moest nemen.. Ik kon geen nieuwe halen aangezien het vrijdagavond was, en dus weekend.. De volgende ochtend heb ik mn moeder om een strip gevraagd. Alleen zij slikt ethinylestradiol/levonorgestrel. Men zegt dat het t zelfde is als Microgynon. Dus daar ben ik wat vanuit gegaan ;) Alleen ik ben nu sinds een anderhalve week steeds erg misselijk, met vlagen... Ook wat kramp in mn onderbuik af en toe.. Ik moest officieel morgen de laatste pil slikken, maar ben maandag ermee gestopt, want misschien reageer ik anders op die pil? Offf misschien ben ik al zwanger?? We wachten het maar even af, moet officieel maandag weer ongi worden, als ik de strip af zou maken ;) Maar een eventuele zwangerschap zou hartstikke welkom zijn, ik zou sowieso na deze strip ook stoppen met de pil. Maar heeft iemand hier verstand van wisseling van pillen en veiligheid enzo?
    Ben benieuwd ;)

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Is inderdaad hetzelfde spul, maar heb je wel dezelfde sterkte? Zo niet, dan kan je lichaam daar overstuur van zijn..... ik had ook ethinylestradiol/levonorgestrel maar dan 0,02/01 (microgynon 20) en van de eerdere overstap van 30 naar 20 deed mijn lichaam ook vreemd.

Verder geen diarree gehad, overgegeven, antibiotica geslikt oid waardoor de werking van de pil verminderd was?

3. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    Even gecheckt, en beide hebben dezelfde sterkte.. Heb verder geen diarree oid gehad.. Heul apart! Naja, wacht het maar gewoon af, meer kan ik toch niet doen ;)

4. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan zijn dat je gewoon niet tegen de "neppe" microgynon kan.. (zo noemen wij het hier :)

Hier ook een vriendin die er helemaal niet lekker op reageerde en een ander die juist weer nergens last van had..

Vreemd spul.. die pillen ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had vroeger ook nooit last van microgynon, maar na de zwangerschap kreeg ik die neppe. En daarvan had ik wel flink last. Dus het zou zomaar eens door de hulpstoffen van de neppe kunnen komen.

6. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    Nou, vanmorgen net dit bericht gepost, en voila, net alsof mijn lichaam erop reageerd, ongi geworden! Dus ws toch bijwerkingen van de pil, zou het anders niet weten.. Naja de officiele ronde 1 begint nu! Das dan ook wel weer erg spannend!!!
    Tnx voor jullie reacties!!!!

Deel Deze Pagina