Ik heb een hele rare vraag misschien. Maar ik ben van de week bij de homeopaat geweest. Hij heeft me het een en ander voor geschreven caliumcitraat, schussler zout, foliumzuur en kindervitamine. de foliumzuur en kindervitamine kan natuurlijk geen kwaad maar het andere? Ik ben vergeten te vragen hoe dat samen zit met zwanger worden. Wie gebruikt tijdens het zwanger worden caliumcitraat? of mag ik dat absoluut niet meer gebruiken?
Misschien is het handiger om even met je apotheek te overleggen? Zij kunnen dat zo even voor je opzoeken. Groeten, Aleida
Ik heb al op google gekeken maar ik kan nergens een gebruiktsaanwijzeing vinden van het calium citriaat wel van het schussler zout met dat mag ik gewoon nog zwanger worden.
Bedoel je dit? Zelfzorg-medicijn Calciumcitraat Poeder (zelfzorg) is ook zonder recept verkrijgbaar (= niet-recept- = NR- = over-the-counter- = OTC-geneesmiddel). Werkzame stof Calcium Andere namen Geen Samenstelling Poeder: 1 g calciumcitraat (= 240 mg calcium) Fabrikant/Leverancier Diverse fabrikanten en leveranciers Toepassingen (= indicaties): Calcium-tekort voorkómen (= profylaxe) of behandeling Algemeen Lees altijd goed de bijsluiter in de verpakking voor informatie over de toepassing en het gebruik van dit zelfzorg-medicijn. Raadpleeg uw arts wanneer dit zelfzorg-medicijn niet of onvoldoende helpt tegen de klachten die u heeft. Niet gebruiken bij (= contra-indicaties) Calciumgehalte van het bloed, verhoogd (= hypercalciëmie) Calciumgehalte van de urine, verhoogd (= hypercalciurie), indien ernstig Nierfunctie-vermindering (= nier-insufficiëntie), ernstige Overgevoeligheid voor dit middel of vergelijkbare middelen Algemeen Lees ook de bijsluiter in de verpakking om te zien wanneer u dit zelfzorg-medicijn niet mag gebruiken. Zwangerschap Dit middel kan voor zover bekend tijdens de zwangerschap zonder bezwaar volgens voorschrift worden gebruikt.
Hoi Fleur, Vermeld dan ook even welke andere middeltjes je erbij had gekregen of zelf al slikt, want vaak is het ook de combinatie die wel of niet kan. Groet Snoozie
Ik heb al deze recepten zo van de homeopaat gekregen. Ik stond erva te kijken dat er ook foliumzuur bij zat. Het zijn ook gewone foliumzuu tabletten en het is ook gewone centrum vitamine. Dus de combinatie zal wel goed wezen. Even kijken wie er morgen bij de apotheek aan het werk is. Anders woensdag effe naar de homeopaat bellen.