Overstimulatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hopefulness, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen!

Ik ben sinds een tijdje nu bezig met mijn eerste ICSI behandeling maar nu kwamen ze er vorige week achter dat ik overstimulatie heb, wel te tellen meer dan 27 follikels, nu kan ik vanavond de laatste prik zetten (in mijn geval Brevactid maar wordt ook onder andere namen uitgegeven) en word mij verteld dat ik extreem rustig aan zal moeten doen ivm die overstimulatie maar alles gaat als het goed is wel gewoon door.

Nu is mijn vraag, heeft 1 van jullie dit weleens gehad? want ik vind het allemaal nogal scary omdat ik hierbij helemaal niets zelf in de hand heb en omdat ik maar constant te horen krijg dat ik zowel voor als na de punctie HEEL erg rustig aan zal moeten doen, iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Hopefulness

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik had bij de ICSI-behandeling van Aiden ook iets van 27 follikels waaruit 16 eicellen gevonden waren, 11 bevrucht, 1 TP en 8 goed genoeg waren voor de diepvries (waarvan ik inmiddels van eentje zwanger ben.)

Van die ICSI-behandeling had ik dus ook overstimulatie. Ze twijfelden zelfs of ze de punctie wel door moesten laten gaan.
    Ik moest na de punctie rustig aan doen, mocht niet werken en liefst zo min mogelijk doen. Dus echt liggen of rustig blijven zitten.
    Met veel drinken onder handbereik.
    Want je moet wel zo'n 4 liter per dag wegwerken in verband met de overstimulatie en om te voorkomen dat het bloed stroperig wordt.
    Dat laatste was bij mij al het geval. Moest elke dag mijn bloed laten prikken in het ziekenhuis en veel veel veel blijven drinken.

De kans na een overstimulatie om zwanger te worden, is wel iets groter trouwens. Ik was tijdens deze overstimulatie bij de TP gelijk zwanger van Aiden. En iemand anders van dit forum had ook overstimulatie, kreeg een TP en bleek ook zwanger te zijn.

Veel succes!

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  3. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Be Happy,

thanks! dit geeft me toch wel een beter gevoel! de fertiliteitsarts blijft me namelijk maar bellen hoe het met me gaat, ik heb al meerdere keren bloed moeten laten prikken en ik heb nu gewoon echt huisarrest, mag niet meer dan 3x per dag de trap op en noem het maar op!

Ik hoop dat je gelijk hebt over het sneller zwanger worden dat zou toch wel heel erg fijn zijn!!

Nu maar hopen dat mn vriend zn sperma goed genoeg is... ach dat horen we vanzelf. M'n buik voelt nu al alsof er twee hele grote tennisballen in mn buik zitten en opstaan nadat ik heb gezeten...ow my... mja nog 2 dagen en dan ben ik benieuwd hoeveel ze eruit kunnen halen! Ben niet gauw nerveus maar ik moet toch echt toegeven dat dit (icsi behandeling) toch echt wel het meest spannende is wat ik ooit gedaan heb of in ieder geval hetgeen wat me het meest bezig houdt!

Bedankt voor je steunende berichtje, doet me goed, ik ga nu nog even een halve liter drinken en zo gaan we de dag maar even door!

En ookal ben je al 25 weken zwanger, gefeliciteerd!!! :D superleuk voor je! Hopelijk kan ik me ook snel bij de zwangeren aansluiten!

Liefs,

Hopefulness

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik had ook last van overstimulatie, dit begon na de punctie. Ik had "maar" 6 eicellen waarvan maar 1 embryo goed genoeg was. Maar doordat ik zwanger was en het embryo dus ook hcg gaat produceren kreeg ik erg veel last van overstimulatie. Niet zo erg dat ik niets kon doen maar ik had een opgeblazen buik, buikpijn en heb uit voorzorg veel gedronken. Tijdens het spuiten zelf had ik nergens last van, terwijl ik nu bij deze ICSI behandeling sinds 2 dagen weer Puregon spuit en ik soms buikpijn heb en een opgeblazen gevoel.

5. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Snoopy1983,

thanks voor je berichtje, ik begon buikpijn en zo een opgeblazen gevoel te krijgen een dag na ik de eerste puregon prik had gezet, gelukkig kon ik wel normaal functioneren en ik heb het gevoel dat ik dat nu nog steeds kan alleen wordt me echt 3 keer per dag op het hart gedrukt dat ik vandaag en morgen en dan weer na de punctie het echt super rustig aan moet doen, dus ik wacht het gewoon maar even af en laat het op me afkomen.

Ik hoop dat het waar is dat wanneer je overstimulatie hebt voor de punctie dat je dan inderdaad meer kans maakt op een zwangerschap, dat zou mij namelijk wel heel erg blij maken.

Hopelijk ga jij er niet teveel last van hebben en betekend het ook bij jou dat je meer kans hebt op een zwangerschap :)

Liefs,

Hopefulness

6. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Hallo Hopefulness,
    ik heb ook een ernstige overstimulatie gehad na mijn punctie. Ik had ook veel follikels. Als het goed is houden ze je bloed goed in de gaten en vanuit daaruit bepalen ze of je punctie doorgaat. Inderdaad veel drinken tot 3 liter per dag en rusten. Zeg maar gerust de hele dag op de bank liggen. Ja is echt heel gek als je je niet ziek voelt, maar echt doen hoor! Heel veel succes met alles en sterkte natuurlijk. Als je nadien nog vragen hebt stuur me maar een pb. groetjes kissi

7. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Sterkte ermee, wat rot!
    Jij merkte dus na 1 dag al dat je buikpijn kreeg? Ik spuit sinds gister gonal en ben ook erg bang dat er teveel follikels zullen gaan groeien. Bij de uitgangsecho lagen er erg veel klaar en ik ben nog heel jong.

8. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ruim 2 jaar geleden bij de eerste ICSI overstimulatie gehad. Ik had aan 1 eierstok 21 folikels, 16 eitjes. (15 bevrucht, 11 in de vriezer) na de punctie moest ik rustig aan doen en niet werken. Ik gad een gevoelige buik, maar na een paar dagen werd dit minder. Dag van de tp moest ik op controle, er zat vocht in lege folikels en buikholte. Moest bloed prikken en de waardes van mijn organen waren niet goed en had dik bloed. Gevolg: geen tp en een week ziekenhuisopname. Voelde me nog steeds niet echt ziek. Uiteindelijk was het voordeel veel cryo's, bij de 4e tp zwanger van inmiddels onze dochter van 15 maanden.
    Succesven hopelijk valt t bij jou allemaal mee!

9. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    HI Babyliz,

Ik ben ook nog maar 26, bij mijn uitgangsecho zaten er 14 en de eerste meet echo ineens 25 en nu 28! ik heb gisteren die prik gezet en nu maar afwachten op morgen.

Hopelijk krijg je er geen last van! succes met de poging ;)

10. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk! ookal had je vette overstimulatie nu toch een kindje! :D
    en dank je ik hou me vandag super rustig en dan hopen dat het morgen letterlijk zn vruchten afgeeft! :D

En succes met deze poging! ;)

11. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Dankje! Bij mij lagen er al minimaal 17 klaar (ik ben 22 overigens) Hopen dat het niet net als bij jou gaat en er nóg meer bijkomen ;) Heel spannend voor je zeg. Sterkte voor morgen en de tijd erna..!

12. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Babyliz,

Nou ik heb gisteren de punctie gehad maar wat bleek, toch nog meer in dit geval 29..21 zijn helemaal volgroeid en de andere 8 konden ze ook waarschijnlijk nog zover krijgen, nu is het dus alleen nog de vraag of ik uberhaupt dit weekend een terug plaatsing krijg, juist omdat het er zoveel zijn geweest...

Morgen weer bloedtesten doen en dan weer naar de gynaecoloog voor een echo en dan maar hopen dat er embryotjes momenteel groeien in de incubators en dat ik morgen goed nieuws krijg!

En hoever ben jij nu met de behandeling? hoeveel stimulatie dagen heb je nu al gehad?

En wees maar niet bang hoor gewoon rustig de echos en punctie afwachten dat heb ik ook gedaan, wat ik je wel aan zou willen raden is veel drinken en het echt even rustiger aandoen want dat vergroot je kans op minder last van overstimulatie.

Liefs,

Hopefulness

Deel Deze Pagina