Hoeveel MINIMAAL drinken??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Charise, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo

Ik ben benieuwd hoeveel een baby van 11 weken, gok zo'n 5,5 kilo minimaal zou moeten drinken?
    En dan heb ik het echt over de minimale inname.

Mijn dochtertje is ziek en drinkt slecht, maar wil graag weten wat ze minimaal binnen zou moeten krijgen.

Ze krijgt borstvoeding dus heb niet altijd zicht op wat ze binnen krijgt. Weet wel dat ze afgekolfde melk normaal wel een flesje van 120 drinkt. Ze krijgt zo'n 6/7 voedingen op een dag.

Ze drinkt nu elke keer maar 60/70 ml. En soms laat ze er heel veel tussen of ik moet haar echt stimuleren om te drinken. Ook plast ze haast niet.

Ik ben al bij de dokter geweest gisteren en moeten nu vanmiddag weer terug. Moest kolven en fles geven zodat we zicht hadden op wat ze binnen krijgt.
    Gisteren heeft ze 240 ml gehad via fles en 1 keer heeeeel kort aan de borst gedronken en 1 voeding 's nachts wel goed gedronken aan de borst. Dus ik gok op max 400 wat ze binnen heeft gehad. Waarschijnlijk is dit dus minder.

Nouja ik wil graag weten wat de minimale inname moet zijn.
    Ik vind het maar niets hoor, mijn kleine meisje zo ziek. :( Ze slaapt alleen maar of ze huilt. Heeeel af en toe kan er nog een lachje vanaf. Maar ze is echt haarzelf niet.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dochterlief heeft de eerste 8 weken ivm krampen en verborgen reflux geen fatsoenlijke fles leeggedronken. Haar maximale wat ze toen dronk is 90cc. Haar slechtste dag was 165ml intake en nog was ze ruim een kilo gegroeid in 2 maanden.

Minimale intake is 120ml per kg lichaamsgewicht. Maximale is 180ml per kilo. 120 x 5 = 600 ml. Eén dag slecht drinken kan nog gebeuren maar zou er niet te lang op wachten. Fijn dat je vanmiddag terug kan naar de huisarts. Weet je al meer? Beterschap!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tussen de 300 en 500 cc, afhankelijk van of ze koorts hebben en/of diarree of braken.. Maar hoe het kleine baby's zit weet ik niet...

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Bedankt.

Mijn meisje was wel uitgedroogd. Nog niet zo heel erg gelukkig. Ze is opgenomen ook ivm koorts. Ze heeft een urineweginfectie.
    Dus nu 5 dagen antibiotica via infuus.

Mijn god wat is dat zielig zeg dat prikken. :'(

Nu hopen dat ze snel opknapt. Maar het vocht wat ze heeft gehad heeft haar al echt goed gedaan.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Heel veel beterschap voor je kleine meis!hoop dat ze snel opknapt,zo te horen is ze in goede handen.

Deel Deze Pagina