Veranderen van merk FV

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Yuntje, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Een week geleden zijn wij overgestapt van friso HA naar Kruidvat comfort....
    Voornamelijkste reden de prijs (tsja sorry, het beste voor je kind maar moet wel financieel haalbaar zijn)

Hoe lang duurt het nu voordat de darmpjes gewend zijn aan de andere voeding?
    En hij drinkt nu iets minder dan normaal per voeding heeft dat ook met wennen te maken?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    het duurt twee weken voor de darmpjes gewend zijn aan andere voeding.
    dat hij wat minder drinkt kan komen doordat de voeding dikker is, helemaal in vergelijking met de HA. geef het even de tijd.
    Groetjes, Miranda

3. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Oh okeej...
    jah ik vond de poeder al wat grover dan de friso...
    Dus dat hij nu 1x per dag een 'spuitluier' heeft is gewoon van het wennen dus?

4. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ja, ze kunnen van comfortvoeding spuitluiers krijgen. kan geen kwaad, je moet alleen opletten dat het niet waterdun wordt. die dunne poep komt van het johannesbroodpitmeel dat erin zit.
    Groetjes, Miranda

5. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Oh pfieuw... fijn te lezen!
    Je word er toch wel een beetje onzeker van en of je dan wel de goede keuze hebt gemaakt...
    blijft die ontlasting zo of word het wel weer normaal?

6. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    het kan zijn dat het dunner blijft, maar dat is niet erg. dat ligt gewoon aan de soort voeding. het ene kindje gaat er juist keuteltjes van poepen en de ander krijgt dunnere luiers. over twee weken kun je daar meer van zeggen. dan kun je altijd nog een schepje standaard voeding erbij doen, dus stel dat je nu 120+4 comfort geeft. dan doe je dan 3 schapjes comfort en 1 schepje standaard. meestal wordt het dan weer wat dikker. maar laat het eerst maar zo, dat kun je altijd nog doen. het is in elk geval prima zo. :D
    Groetjes, Miranda

7. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ooohhhh echt super bedankt voor jullie reacties!
    Werd er zo onzeker van...pfffff
    Wat dat betreft is moeder zijn maar een zwaar vak zeg!

8. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    hier heb ik echt precies t zelfde na 2 weken heeft ze nog steeds dunne ontlasting, ik werd er ook zo onzeker van. Maar ik laat het maar zo het gaat goed met dr. die van friso is alleen hypo all en die van kruitvat ook voor moeizame ontlasting. komt door de prebiotische vezels ofzo. Ik doe er wel johannesbroodpitmeel sinds een paar dagen er door heen voor het spugen.

9. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    oh dus Dylan is niet de enige met het 'probleem!' hihih.....
    Dylan spuugt verder niet dus hoef dat er niet doorheen te doen....
    ik ga denk ik wel dat met die standaard voeding er doorheen proberen want hij poept met zoveel kracht dat er niet tegen op te wassen valt! LOL

10. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    vervang eerst één schepje en kijk het twee dagen aan, dan merk je het verschil pas. is het dan nog niet goeddan evt nog een schepje en weer twee dagen wachten.

groetjes, Miranda

11. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    oke! ga ik doen....

12. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    hier wordt de onlasting weer normaal trouwens, ze krijgt de voeding nu 2,5 week

13. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Oh ok!
    Dan kijk ik het ook nog even aan.....
    doe nu overigens wel 1 schepje standaard er doorheen, nog geen verschil qua ontlasting maar dat wacht ik dan af!

Deel Deze Pagina