Veranderen van naam.

Discussie in 'De lounge' gestart door Merryl, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik heb een andere roepnaam mijn ouders hebben mijn officiële namen wel laten registreren mijn roepnaam niet... Waarom weet ik eigenlijk niet... Mijn roepnaam wordt altijd afgekort door iedereen sinds mijn stiefzoontje 4,5 jaar geleden daarmee begon ;)

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Soms lijkt de keuze onlogisch hahahaha

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    een collega, via de officiële weg.

En een oude buurvrouw heette officieel Sophie maar iedereen noemde haar Ans

Maar hier in het dorp is het vrij gebruikelijk dat de kinderen doopnamen krijgen waarbij ze vernoemd zijn en een roepnaam die papa en mama eigenlijk veel mooier vinden. b.v Wilhelmina Hendrika en wij noemen haar Marith.

OJa en mijn moeder heet Gerritjen Hillegonda en wordt door iedereen Gerry genoemd.

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik ken iemand die het wilde laten doen (zij heette officieel Marina, in NL vergelijkbaar met Anita denk ik, zo'n naam geassocieerd aan een stereotiep muziekmiepje, ik geloof van de house-muziek, soit) maar geen idee of het ook doorgegaan is. Verder heb ik er in BE nog nooit van gehoord. Bij ons is een roepnaam ook meestal gewoon de 1e voornaam en worden 2e en 3e voornaam meestal gebruikt om vernoemingen te doen (doopnamen), en tegenwoordig wordt vaak maar 1 voornaam gegeven zelfs. In 't middelbaar waren er wel een paar die hun voornaam lieten afkorten ook, maar niet echt veranderen dus.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier in Brabant (Nederland), hetzelfde als bij jullie in België dan. Tenminste in mijn omgeving.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn oma heette eigenlijk Hinke. Dat vond ze zo vreselijk dat ze op een dag heeft besloten dat ze Henny wilde heten ;). Ik persoonlijk vind Hinke dan stukken beter. Maar goed...

De roepnaam van mijn man is ook geen officiële naam van hem. Hij is vernoemd naar zijn opa (Arie Cornelis) en zijn roepnaam bestaat uit letters van deze beide namen. Zijn zus heeft ook een andere roepnaam dan haar officiële naam. En mijn schoonmoeder trouwens ook. Die heeft officieel Christina en heeft als roepnaam Ineke. Echt zonde, ik vind Christina veel mooier.

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn vriend heeft de letter o in zijn naam veranderd naar de letter u. Hij werkt veel in het buitenland (Amerika, Engeland etc.) en daar heeft zijn officiële naam een zeer foute betekenis.

8. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    nu ben ik nieuwsgierig!

9. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Mijn hersenen draaien overuren nu... :D

10. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Haha tegelijk

11. ShampooL

haha! :D
    Hij heeft een Vietnamese naam; Bong. Wat in het engels 'waterpijp' of 'crackpijp' betekend. Zeker in Amerika is dit een foute naam. Dus noemt hij zichzelf nu Bung.

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Bedankt!!! Daar was ik natuurlijk nooit opgekomen!

13. ShampooL

Het is ook niet helemaal eerlijk van mij als ik wel vertel wat er fout aan is, maar niet de naam zelf vernoem. Dus ach .. :D

14. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Nee ik zat ook in een hele andere richting te denken haha

Bedankt! Nu kan k gerust slapen :)

15. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Laatst kwam ik erachter dat een collega eigenlijk heel anders heet.

Als zij mij belde stond er in het het scherm 'R. W.....'.
    Terwijl ze Jet heet. Toen ik haar erna vroeg zei ze dat ze eigelijk Renate heet. Maar ze heeft die naam nooit mooi gevonden en is 'Jet' gaan gebruiken vanaf haar 16e.

Vond het wel heel vreemd.

16. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    Mijn moeder stelt zich altijd voor als bep terwijl haar officiele naam maria is, tante ted is eigenlijk tijdjehubedina :$:D dus die snap ik wel

wettelijk schijnt het ook mogelijk te zijn, hieraan zijn wel kosten gebonden

17. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Iemand die ik vroeger kende heette officieel Rebecka maar werd met die naam gepest dus heeft het veranders naar Becky. Weet niet of ze het ook officieel heeft laten veranderen.

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    De tante van mijn man! Ze heeft een vrij "boers gebruikelijke" naam gekregen, haar moeder heet ook zo.
    Maar deze tante is van het niveau Prada, Gucci etc. Dus heeft ze haar naam wat deftiger gemaakt, en volgens mij officieel.

Deel Deze Pagina