De service van pearl is echt super. Ze hebben toen ik overstapte van een dure familie zaak naar hen echt hun best gedaan. Ik heb enorme rot ogen +5,75 -1,25 en kurk droog. We hebben 2 soorten harde lenzen geprobeerd en meerdere zachte en aanpassingen tijdens de zwangerschappen. En kostenloos tot we eindelijk goede hadden. Bij specsavers voor lenzen een slechte ervaring, maar dat lag aan die man die mijn ogen nakeek. Die begon gelijk over iets wat ik perse zou moeten hebben, voordat hij naar mijn ogen keek. Dan had hij al gelijk gezien dat dat niet zou werken. Maar mijn man gaat nu al een paar jaar voor brillen naar een andere vestiging van specsavers en dat gaat goed. Hij heeft enkelvoudige glazen en verder niets bijzonders.
ik zou vragen of ik mn dossier kon kijgen. t gaat tenslotte over jou. en daarna naar de goedkoopste winkel, als het alleen maar voor een nachtbril is.. ik ben super tevreden over hans anders
Ik heb ook altijd een bril gehad vanaf mn 4e. Ook zo erge sterkte als jij.. Vroeger bij de lokale optieker geweest bij mijn ouders.. Nu ik in brabant woon toch weer gekozen voor een lokale optieker.. Wel gekeken of ik een goed gevoel had daar. Ze hebben ook een mini oogcentrum waar ze bepaalde dingen kunnen.. Goede service en goed advies! (Ivm sterkte, kan ik niet alles dragen) Dat gevoel heb ik totaal niet bij de merk opticiens.... Daar denk ik altijd dat het loi diploma optiekers zijn...
Hier tevreden over eyewish, ook specsavers is mij goed bevallen, alleen zit er nu een eyewish dichterbij en sinds kort ook een pearl. Wacht nu weer op een goede actie met gratis of goedkope zonnebril op sterkte erbij.
Ik zit daar nu ook bij! En ik ben er tevreden over! Eerder zat ik bij vd ham in zevenbergen... Ook een goede, maar prijzen zijn eenzelfde (750 voor complete bril).. Ik doe daar 2-3 jaar mee.. Tis een som geld, maar dan weet ik dat ze hun werk goed doen!
In tegenstelling tot anderen heb ik prima ervaringen bij Hans Anders voor mijn bril. Ik heb ook -9 en cilinders in het glas. De eerste bril moest ik het volle mep betalen (400 euro daht ik) en nu betaal ik iedere maand 3,50. Na 2 jaar heb ik dan rond de 90 euro betaald en kan daarvoor een complete bril uitzoeken. Precies met wat ik nu heb. (Cilinders sterkte montuur extra dun geslepen ontspiegeling) Voor naast je lenzen zou ik zeggen helemaal prima. Voor je lenzen zelf zou ik bij de dure opticien blijven omdat ze precies weten wat je hebt. Ik kreeg bij de familie opticien zegmaar ook geen oproep. Je merkt het vanzelf wel toch. Of naar een andere binnenlopen en vragen of ze je lenzen kunnen bekijken en vragen of ze dat kunnen leveren. Weet je gelijk genoeg. Ik merk qua kijken en comfort geen verschil met hans anders of de familiezaak. Ja de zaak is wat minder luxe en je krijgt geen koffie. Maar ja ik betaal dan nu ook geen 350 euro per glas meer. Ik draag zelf geen lenzen meer omdat ik alle soorte en maten niet meer kan hebben sinds de bevalling. Krijg achter elkaar oogontstekingen. De familie opticien heb ik dus achter me gelaten.
Ja, ze weten wel waar ze het over hebben daar. Dat is zeker. Maar voor een bril nog extra naast mijn lemzen weet ik niet zo goed of ik daar wel voordelig uit ben. Ik denk dat mijn lenzen weer gepolijst moeten worden en natuurlijk de sterkte moet aangepast. Kan meestal 5 jaar met mijn lenzen doen, kosten 250,- per lens Of ik moet met mijn lenzen daar blijven en de bril ergens anders kopen... Nu begin ik te twijfelen
Ik vind eyewish een hele goede service hebben. En goedkopere prijzen dan bij de plaatselijke opticien.
Ik had ook vanaf dat ik een bril op mijn 11e kreeg dezelfde opticien, tot eind vorig jaar. Mijn lenzen waren aan vernieuwing toe en ik was niet zo tevreden over mijn oude opticien (nieuwe eigenaar en ik moest voor alles een afspraak maken). Sinds een paar jaar zit er een nieuwe kleine opticien ook in ons dorp en sinds kort ook een pearl. Ik eerst naar de Pearl, maar ik schrok echt van de prijzen (en de onpersoonlijke houding van de medewerkster, kon echt geen lachje vanaf). De dag erna brak mijn oude lens in heel veel stukjes, ik moest dus echt met spoed iets anders. Ben bij die kleine opticien binnengelopen, waren hele prettige mensen en de prijs was een stuk aantrekkelijker dan bij de Pearl. Ik kon op hele korte termijn een afspraak voor aanmeten maken en binnen een week kon ik alles weer helder zien. Betalen... Dat hoefde nog niet, ze wilden eerst zeker weten dat de lenzen goed waren. Eerste paar was het net niet, sterkte moest toch nog iets hoger. Tweede paar was perfect. Na de controleafspraak van het tweede paar kreeg ik pas de rekening mee. Vorige week moest ik toch ook echt een andere bril (mijn oude valt van ellende uit elkaar en de sterkte is echt niet goed meer). Ik wilde geen hele dure bril aangezien ik hem alleen 's ochtends en 's avonds van en naar de badkamer draag. Bij de Pearl zou ik 159,- kwijt zijn en ook nu weer kreeg ik niet bepaald het gevoel dat de medewerkers plezier hadden in hun werk. Toch ook nog maar weer naar de opticien gelopen waar ik mijn lenzen vandaan heb. Ik was bang dat ze niets voor mij zouden hebben, want ik had bij aanschaf van de lenzen eigenlijk alleen duurdere monturen gezien. Maar, wat schertst mijn verbazing, ze konden voor mij een speciale aanbieding maken omdat ik mijn lenzen ook bij hen gekocht heb. Heb nu een leuk montuur met dunner geslepen glazen, ontspiegeld, etc, etc voor 129,- De ervaringen die ik tot nu toe heb gehad bij de grotere ketens is dus eigenlijk niet zo goed, medewerkers met weinig passie voor hun vak, oogt goedkoop, maar ondertussen... Ik zou zeggen, ga naar een goede opticien, zeker met jouw sterkte
Ik zou ook eerst je verzekering raadplegen. Er is altijd een opticien aangesloten bij je verzekering en als je een bril koopt kan je een deel terug krijgen. Je moet dan wel kopen daar waar zij bij aangesloten zijn. Ik was dus niet zo slim om dit eerst uit te zoeken 😉
Ja, woon wel in de buurt alleen heb ik geen rijbewijs dus dan zou ik met de buurtbus moeten gaan of steeds iemand vragen om me te brengen en dat vind ik ook weer wat minder. Bedankt voor alle tips, ladies! Ik ga morgen e.e.a. uitzoeken en knopen doorhakken
Ik ging altijd naar Pearle, was erg tevreden, maar de Pearle bij mij in de buurt was ik niet tevreden over, dus ben daar weg gegaan. Ga nu naar een opticien in een juwelierszaak, en daar erg tevreden over. Super aardig en goed personeel, altijd een lenzenopticien aanwezig en nog goedkoper ook